E-Retailing is one of the biggest growing industry all over the world, but still in some places people are still have doubts and not getting hopes on purchasing online. As we know, organization success depends mostly on customer satisfaction and loyalty from the organization, these are the main pillars of any organization success. Companies like flip kart, eBay and amazon they are still trying hard to improve products and services, processes to get customer’s satisfaction, decrease costs and to improve profitability. A defect in a process pushes your productivity and profits drastically down. So, understanding the leaks. Yes, this (SIX SIGMA) is the best concept to make any initiative profitable. This paper deals with explanation of implementations of six sigma in E-Retailing, which tools and techniques were used during DMAIC phases, critical success factors of 6Sigma, key performance indicators of 6Sigma, problems faced during implementation.

L'e-retailing è una delle industrie in più grande crescita in tutto il mondo, ma ancora in alcuni luoghi le persone hanno ancora dubbi e non sperano nell'acquisto online. Come sappiamo, il successo di un'organizzazione dipende principalmente dalla soddisfazione del cliente e dalla lealtà da parte dell'organizzazione, questi sono i pilastri principali del successo di qualsiasi organizzazione. Aziende come flip kart, eBay e amazon stanno ancora cercando di migliorare prodotti e servizi, i processi per ottenere la soddisfazione del cliente, ridurre i costi e migliorare la redditività. Un difetto in un processo riduce drasticamente la produttività e i profitti. Quindi, capire le perdite. Sì, questo (SIX SIGMA) è il miglior concetto per rendere redditizia qualsiasi iniziativa. Questo articolo si occupa della spiegazione delle implementazioni di six sigma in E-Retailing, quali strumenti e tecniche sono stati utilizzati durante le fasi DMAIC, fattori critici di successo di 6Sigma, indicatori chiave di prestazione di 6Sigma, problemi affrontati durante l'implementazione.

Six Sigma implementation in e-tailing

Ganesan, Gokul
2020/2021

Abstract

E-Retailing is one of the biggest growing industry all over the world, but still in some places people are still have doubts and not getting hopes on purchasing online. As we know, organization success depends mostly on customer satisfaction and loyalty from the organization, these are the main pillars of any organization success. Companies like flip kart, eBay and amazon they are still trying hard to improve products and services, processes to get customer’s satisfaction, decrease costs and to improve profitability. A defect in a process pushes your productivity and profits drastically down. So, understanding the leaks. Yes, this (SIX SIGMA) is the best concept to make any initiative profitable. This paper deals with explanation of implementations of six sigma in E-Retailing, which tools and techniques were used during DMAIC phases, critical success factors of 6Sigma, key performance indicators of 6Sigma, problems faced during implementation.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
21-dic-2021
2020/2021
L'e-retailing è una delle industrie in più grande crescita in tutto il mondo, ma ancora in alcuni luoghi le persone hanno ancora dubbi e non sperano nell'acquisto online. Come sappiamo, il successo di un'organizzazione dipende principalmente dalla soddisfazione del cliente e dalla lealtà da parte dell'organizzazione, questi sono i pilastri principali del successo di qualsiasi organizzazione. Aziende come flip kart, eBay e amazon stanno ancora cercando di migliorare prodotti e servizi, i processi per ottenere la soddisfazione del cliente, ridurre i costi e migliorare la redditività. Un difetto in un processo riduce drasticamente la produttività e i profitti. Quindi, capire le perdite. Sì, questo (SIX SIGMA) è il miglior concetto per rendere redditizia qualsiasi iniziativa. Questo articolo si occupa della spiegazione delle implementazioni di six sigma in E-Retailing, quali strumenti e tecniche sono stati utilizzati durante le fasi DMAIC, fattori critici di successo di 6Sigma, indicatori chiave di prestazione di 6Sigma, problemi affrontati durante l'implementazione.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/181602