The provision of consumer credit is an age-old phenomenon. It has evolved over the centuries, from the early forms of pawnbroking, installment sales, and moneylending, to the development of hire-purchase structures in the early 1800s, and the subsequent development of credit and charge cards around the 1950s. As digitization and e-commerce became more prevalent, new players entered the scene offering a point-of-sale lending service known as "buy now, pay later". This study conducts a census of BNPL service providers and analyzes the data to provide a comprehensive picture of current and future trends in the BNPL industry. The first chapter is concerned with a literature review of the main features of the subject. It begins with a historical overview of consumer credit and an explanation of BNPL's services. Then BNPL solutions are compared with point-of-sale financing, layaway, and credit cards. In the final sections of this chapter, key trends and the main business model in the market are discussed. The second chapter is about the methodology adopted in the data gathering and data analysis. It starts with the overall methodology framework used for data analysis. Afterward, the part of data collection including platforms scraping and manual scraping is discussed in detail. At the end the methods used for data cleaning are explained. The data analysis and interpretation of the results are presented in chapter three. It consists of three sections summarizing the findings obtained through the exploratory data analysis, descriptive statistics and data visualization. The 3 sections of this chapter are: Regional and Geographical Insights, Market and Industry Insights and finally Business Model Insights. Finally, in the conclusion, the main findings are summarized in 10 takeaways. We then address the future of BNPL through possible bank retaliation and the current state of regulation around the world. And finally, we conclude with the limitations of this paper and recommendations for future research, which could be the analysis of the crossover between neobanks and BNPL.

(Traduzione usando google traduttore) La fornitura di credito al consumo è un fenomeno antico. Si è evoluto nel corso dei secoli, dalle prime forme di pegno, vendita a rate e prestito di denaro, allo sviluppo delle strutture di vendita a rate all'inizio del 1800, e al successivo sviluppo delle carte di credito e di addebito intorno agli anni 50. Quando la digitalizzazione e l'e-commerce sono diventati più diffusi, nuovi attori sono entrati in scena offrendo un servizio di prestito al punto vendita noto come "compra ora, paga dopo". Questo studio conduce un censimento dei fornitori di servizi BNPL e analizza i dati per fornire un quadro completo delle tendenze attuali e future dell'industria BNPL. Il primo capitolo riguarda una rassegna della letteratura sulle caratteristiche principali dell'argomento. Inizia con una panoramica storica del credito al consumo e una spiegazione dei servizi di BNPL. Poi le soluzioni BNPL sono confrontate con il finanziamento del punto vendita, il layaway e le carte di credito. Nelle sezioni finali di questo capitolo, vengono discusse le tendenze chiave e il principale modello di business nel mercato. Il secondo capitolo riguarda la metodologia adottata nella raccolta e nell'analisi dei dati. Inizia con il quadro generale della metodologia usata per l'analisi dei dati. In seguito, viene discussa in dettaglio la parte della raccolta dei dati che include lo scraping delle piattaforme e lo scraping manuale. Alla fine vengono spiegati i metodi usati per la pulizia dei dati. L'analisi dei dati e l'interpretazione dei risultati sono presentati nel terzo capitolo. Si compone di tre sezioni che riassumono i risultati ottenuti attraverso l'analisi esplorativa dei dati, le statistiche descrittive e la visualizzazione dei dati. Le 3 sezioni di questo capitolo sono: Approfondimenti regionali e geografici, Approfondimenti sul mercato e sull'industria e infine Approfondimenti sul modello di business. Infine, nella conclusione, i principali risultati sono riassunti in 10 takeaway. Affrontiamo poi il futuro di BNPL attraverso possibili ritorsioni bancarie e lo stato attuale della regolamentazione in tutto il mondo. E infine, concludiamo con i limiti di questo articolo e le raccomandazioni per la ricerca futura, che potrebbe essere l'analisi del crossover tra neobank e BNPL.

Buy now pay later : overview of the international active services and of the key trends

ABDELLAOUI, MEHDI;TZILI, MERYEM
2020/2021

Abstract

The provision of consumer credit is an age-old phenomenon. It has evolved over the centuries, from the early forms of pawnbroking, installment sales, and moneylending, to the development of hire-purchase structures in the early 1800s, and the subsequent development of credit and charge cards around the 1950s. As digitization and e-commerce became more prevalent, new players entered the scene offering a point-of-sale lending service known as "buy now, pay later". This study conducts a census of BNPL service providers and analyzes the data to provide a comprehensive picture of current and future trends in the BNPL industry. The first chapter is concerned with a literature review of the main features of the subject. It begins with a historical overview of consumer credit and an explanation of BNPL's services. Then BNPL solutions are compared with point-of-sale financing, layaway, and credit cards. In the final sections of this chapter, key trends and the main business model in the market are discussed. The second chapter is about the methodology adopted in the data gathering and data analysis. It starts with the overall methodology framework used for data analysis. Afterward, the part of data collection including platforms scraping and manual scraping is discussed in detail. At the end the methods used for data cleaning are explained. The data analysis and interpretation of the results are presented in chapter three. It consists of three sections summarizing the findings obtained through the exploratory data analysis, descriptive statistics and data visualization. The 3 sections of this chapter are: Regional and Geographical Insights, Market and Industry Insights and finally Business Model Insights. Finally, in the conclusion, the main findings are summarized in 10 takeaways. We then address the future of BNPL through possible bank retaliation and the current state of regulation around the world. And finally, we conclude with the limitations of this paper and recommendations for future research, which could be the analysis of the crossover between neobanks and BNPL.
ASARO, IVANO
RISI, MATTEO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
21-dic-2021
2020/2021
(Traduzione usando google traduttore) La fornitura di credito al consumo è un fenomeno antico. Si è evoluto nel corso dei secoli, dalle prime forme di pegno, vendita a rate e prestito di denaro, allo sviluppo delle strutture di vendita a rate all'inizio del 1800, e al successivo sviluppo delle carte di credito e di addebito intorno agli anni 50. Quando la digitalizzazione e l'e-commerce sono diventati più diffusi, nuovi attori sono entrati in scena offrendo un servizio di prestito al punto vendita noto come "compra ora, paga dopo". Questo studio conduce un censimento dei fornitori di servizi BNPL e analizza i dati per fornire un quadro completo delle tendenze attuali e future dell'industria BNPL. Il primo capitolo riguarda una rassegna della letteratura sulle caratteristiche principali dell'argomento. Inizia con una panoramica storica del credito al consumo e una spiegazione dei servizi di BNPL. Poi le soluzioni BNPL sono confrontate con il finanziamento del punto vendita, il layaway e le carte di credito. Nelle sezioni finali di questo capitolo, vengono discusse le tendenze chiave e il principale modello di business nel mercato. Il secondo capitolo riguarda la metodologia adottata nella raccolta e nell'analisi dei dati. Inizia con il quadro generale della metodologia usata per l'analisi dei dati. In seguito, viene discussa in dettaglio la parte della raccolta dei dati che include lo scraping delle piattaforme e lo scraping manuale. Alla fine vengono spiegati i metodi usati per la pulizia dei dati. L'analisi dei dati e l'interpretazione dei risultati sono presentati nel terzo capitolo. Si compone di tre sezioni che riassumono i risultati ottenuti attraverso l'analisi esplorativa dei dati, le statistiche descrittive e la visualizzazione dei dati. Le 3 sezioni di questo capitolo sono: Approfondimenti regionali e geografici, Approfondimenti sul mercato e sull'industria e infine Approfondimenti sul modello di business. Infine, nella conclusione, i principali risultati sono riassunti in 10 takeaway. Affrontiamo poi il futuro di BNPL attraverso possibili ritorsioni bancarie e lo stato attuale della regolamentazione in tutto il mondo. E infine, concludiamo con i limiti di questo articolo e le raccomandazioni per la ricerca futura, che potrebbe essere l'analisi del crossover tra neobank e BNPL.
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Descrizione: This study conducts a census of BNPL providers. It analyses the data and classifies the results to paint a clear picture of current and future trends of the BNPL industry. It begins with a literature overview of the key features of the subject. Then, the methodology adopted in the data gathering and data analysis is detailed. Later, findings and main results obtained during the data analysis phase are presented. Finally, the conclusion provides a summary of the main findings, limitations and recommendations for future development.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/182129