This study is an overview of Buy-now Pay-later, also known as BNPL. Buy-now Pay-later consists of an instrument to finance purchases at the point-of-sale, a relatively new trend in the consumer market that has rapidly gained force in the last 5 years. The current thesis is focused on the identification, assessment, and classification of the BNPL products available on the market, aiming at spotting and describing the main business models embraced by providers. Most of the literature about BNPL has focused on macro-trends and future prospects; this thesis, instead, completely shifts to a thorough analysis of the products and how they are shaping the market. Throughout the product census and analysis, six business models were found: short-term merchant subsidized credit, industry-specialized BNPL products, BNPL Marketplaces, and merchant-managed BNPL solutions. The characteristics and peculiarities of each business model are discussed and some remarks for future investigations are done.

Questo studio è una panoramica del Buy-now Pay-later, noto anche come BNPL. Buy-now Pay-later consiste in uno strumento per finanziare gli acquisti presso il punto vendita, una tendenza relativamente nuova nel mercato dei consumatori che, negli ultimi 5 anni, ha rapidamente acquisito forza. La presente tesi è focalizzata sull'identificazione, valutazione e classificazione dei prodotti BNPL disponibili sul mercato, con l'obiettivo di individuare e descrivere i principali modelli di business abbracciati dai fornitori. La maggior parte della letteratura su BNPL si è concentrata su macrotendenze e prospettive future; questa tesi, invece, si sposta completamente su un'analisi approfondita dei prodotti e di come stanno plasmando il mercato. Durante il censimento e l'analisi dei prodotti, sono stati individuati sei modelli di business: short-term merchant subsidized credit, industry-specialized BNPL products, BNPL Marketplaces e merchant-managed BNPL solutions. Per concludere, vengono discusse le caratteristiche e le peculiarità di ciascun modello di business e vengono fatte alcune osservazioni per future indagini.

Buy-now pay-later : business model and market overview

GARCÍA ÁLVAREZ, ANDRÉS SANTIAGO
2021/2022

Abstract

This study is an overview of Buy-now Pay-later, also known as BNPL. Buy-now Pay-later consists of an instrument to finance purchases at the point-of-sale, a relatively new trend in the consumer market that has rapidly gained force in the last 5 years. The current thesis is focused on the identification, assessment, and classification of the BNPL products available on the market, aiming at spotting and describing the main business models embraced by providers. Most of the literature about BNPL has focused on macro-trends and future prospects; this thesis, instead, completely shifts to a thorough analysis of the products and how they are shaping the market. Throughout the product census and analysis, six business models were found: short-term merchant subsidized credit, industry-specialized BNPL products, BNPL Marketplaces, and merchant-managed BNPL solutions. The characteristics and peculiarities of each business model are discussed and some remarks for future investigations are done.
ASARO, IVANO
RISI, MATTEO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
21-dic-2021
2021/2022
Questo studio è una panoramica del Buy-now Pay-later, noto anche come BNPL. Buy-now Pay-later consiste in uno strumento per finanziare gli acquisti presso il punto vendita, una tendenza relativamente nuova nel mercato dei consumatori che, negli ultimi 5 anni, ha rapidamente acquisito forza. La presente tesi è focalizzata sull'identificazione, valutazione e classificazione dei prodotti BNPL disponibili sul mercato, con l'obiettivo di individuare e descrivere i principali modelli di business abbracciati dai fornitori. La maggior parte della letteratura su BNPL si è concentrata su macrotendenze e prospettive future; questa tesi, invece, si sposta completamente su un'analisi approfondita dei prodotti e di come stanno plasmando il mercato. Durante il censimento e l'analisi dei prodotti, sono stati individuati sei modelli di business: short-term merchant subsidized credit, industry-specialized BNPL products, BNPL Marketplaces e merchant-managed BNPL solutions. Per concludere, vengono discusse le caratteristiche e le peculiarità di ciascun modello di business e vengono fatte alcune osservazioni per future indagini.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/182225