This paper goal consists in the development of organizational solutions for the highway congestion problem. To achieve the intended purpose, I analysed the technologies currently existing, even if not yet widespread, in order to know the potentials and the possible applications. Furthermore, I proposed a personal solution, without antecedents in Literature, consisting in constant travel speed lanes. After, I evaluated the implementation results of the solutions proposed and discussed on a real case of study. Using the software Excel, I computed the variation of service level on the motorway sections considered following the implementation of the above. For every solution I built a computational model to describe its impact on highway traffic. In particular, I modified what suggested in the High-Capacity Manual to adapt the vehicular weights to the new travel conditions. The obtained results seem to be coherent with the prefixed goals, i.e., after proposed solutions application, the service level on the analysed road portions grew. The accretion was even more evident if two solutions are united or simultaneously applied. Consequently, what we discussed proved useful to solve the highway congestions problem.
L’obiettivo del presente elaborato consiste nello sviluppo di soluzioni organizzative per la risoluzione delle congestioni sulle autostrade. Per raggiungere lo scopo prefisso ho analizzato le tecnologie attualmente esistenti, anche se non ancora diffuse, al fine di conoscerne le potenzialità e le possibili applicazioni. Ho, inoltre, proposto una soluzione personale, priva di antecedenti in Letteratura, consistente in corsie a velocità di marcia costante. Successivamente ho valutato i risultati dell’implementazione delle soluzioni proposte e discusse su un caso di studio reale. Avvalendomi del software Excel, ho calcolato la variazione del livello di servizio sulle tratte autostradali considerate in seguito alla messa in opera di quanto appena menzionato. Per ogni possibile soluzione ho messo a punto un modello di calcolo per descriverne l’impatto sul traffico autostradale. In particolare, ho modificato quanto proposto nell’High Capacity Manual al fine di adattare i pesi delle varie categorie di veicolo alle nuove condizioni di marcia. I risultati ottenuti si sono rivelati coerenti con gli obiettivi prefissi, ovvero, in seguito all’applicazione delle soluzioni proposte, il livello di servizio sui tratti analizzati è cresciuto. L’accrescimento è stato ancora più evidente se due soluzioni sono state unite o applicate contemporaneamente. Di conseguenza, quanto discusso si è mostrato utile per risolvere il problema delle congestioni autostradali.
Riduzione della congestione sulle autostrade e riorganizzazione del traffico tramite sistemi tecnologici
Vitali, Martina
2020/2021
Abstract
This paper goal consists in the development of organizational solutions for the highway congestion problem. To achieve the intended purpose, I analysed the technologies currently existing, even if not yet widespread, in order to know the potentials and the possible applications. Furthermore, I proposed a personal solution, without antecedents in Literature, consisting in constant travel speed lanes. After, I evaluated the implementation results of the solutions proposed and discussed on a real case of study. Using the software Excel, I computed the variation of service level on the motorway sections considered following the implementation of the above. For every solution I built a computational model to describe its impact on highway traffic. In particular, I modified what suggested in the High-Capacity Manual to adapt the vehicular weights to the new travel conditions. The obtained results seem to be coherent with the prefixed goals, i.e., after proposed solutions application, the service level on the analysed road portions grew. The accretion was even more evident if two solutions are united or simultaneously applied. Consequently, what we discussed proved useful to solve the highway congestions problem.File | Dimensione | Formato | |
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