The aim of my thesis is to study supply chain reconfigurations and new business models emerging in the automotive industry due to introduction of FCEV technology. To maintain good balance between clarity and conciseness the analysis of supply chains is limited to value adding activities, firstly through a comprehensive literature analysis, it was identified that FCEV mobility combines three types of value chains that is the hydrogen infrastructure value chains, fuel cell value chains and automotive value chains. To fulfill these activities several new players like bio-technical firms, chemical firms, energy firms, material manufacturers, fuel cell firms will be introduced to the automotive industry. As a result, there will be reshuffling of activities within the players, and it is relatively hard to decide which players can emerge as dominating players controlling majority of value adding activities in green and sustainable automotive industry. To investigate in this direction five companies Hyundai, Toyota, Nikola, Plug power, Ballard power which are dominating in current FCEV offerings were selected and their business models were analyzed through activity system perspective. It was identified that this technology currently requires huge support from government for diffusion, sustenance and still require significant investments in research and technology break throughs to be competitive to other environmentally friendly electric vehicle technologies. Depending on varied combination of two main factors that is consumer inclination and type of technological advancements (fuel cell side or the motor, vehicle technology side) four scenarios might be possible soon and, in each scenario, different implications are imaginable for involved players and their activity systems.

Lo scopo della mia tesi è studiare le riconfigurazioni della supply chain e i nuovi modelli di business emergenti nell'industria automobilistica a causa dell'introduzione della tecnologia FCEV. Per mantenere un buon equilibrio tra chiarezza e concisione, l'analisi delle catene di approvvigionamento è limitata alle attività che aggiungono valore, in primo luogo attraverso un'analisi completa della letteratura, è stato identificato che la mobilità FCEV combina tre tipi di catene del valore che sono le catene del valore dell'infrastruttura dell'idrogeno, il valore delle celle a combustibile catene e catene del valore automobilistiche. Per adempiere a queste attività, verranno introdotti nell'industria automobilistica diversi nuovi attori come aziende biotecniche, aziende chimiche, aziende energetiche, produttori di materiali, aziende di celle a combustibile. Di conseguenza, ci sarà un rimpasto delle attività all'interno dei giocatori, ed è relativamente difficile decidere quali giocatori possono emergere come attori dominanti che controllano la maggior parte delle attività a valore aggiunto nell'industria automobilistica verde e sostenibile. Per indagare in questa direzione sono state selezionate cinque società Hyundai, Toyota, Nikola, Plug power, Ballard power che stanno dominando nelle attuali offerte FCEV e i loro modelli di business sono stati analizzati attraverso la prospettiva del sistema di attività. È stato identificato che questa tecnologia richiede attualmente un enorme sostegno da parte del governo per la diffusione, il sostentamento e richiede ancora investimenti significativi in ricerca e innovazioni tecnologiche per essere competitiva rispetto ad altre tecnologie di veicoli elettrici rispettosi dell'ambiente. Pertanto, a seconda della variegata combinazione di due fattori principali, ovvero l'inclinazione del consumatore e il tipo di progressi tecnologici (lato cella a combustibile o lato motore, tecnologia del veicolo), presto potrebbero essere possibili quattro scenari e, in ciascuno scenario, sono immaginabili implicazioni diverse per gli attori coinvolti e i loro sistemi di attività.

Study of transition to fuel cell technology in the automotive industry : supply chain reconfigurations and new business model

Sabbella, Manosri Mahalakshmi Bhavani
2020/2021

Abstract

The aim of my thesis is to study supply chain reconfigurations and new business models emerging in the automotive industry due to introduction of FCEV technology. To maintain good balance between clarity and conciseness the analysis of supply chains is limited to value adding activities, firstly through a comprehensive literature analysis, it was identified that FCEV mobility combines three types of value chains that is the hydrogen infrastructure value chains, fuel cell value chains and automotive value chains. To fulfill these activities several new players like bio-technical firms, chemical firms, energy firms, material manufacturers, fuel cell firms will be introduced to the automotive industry. As a result, there will be reshuffling of activities within the players, and it is relatively hard to decide which players can emerge as dominating players controlling majority of value adding activities in green and sustainable automotive industry. To investigate in this direction five companies Hyundai, Toyota, Nikola, Plug power, Ballard power which are dominating in current FCEV offerings were selected and their business models were analyzed through activity system perspective. It was identified that this technology currently requires huge support from government for diffusion, sustenance and still require significant investments in research and technology break throughs to be competitive to other environmentally friendly electric vehicle technologies. Depending on varied combination of two main factors that is consumer inclination and type of technological advancements (fuel cell side or the motor, vehicle technology side) four scenarios might be possible soon and, in each scenario, different implications are imaginable for involved players and their activity systems.
ABDELKAFI, NIZAR
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
21-dic-2021
2020/2021
Lo scopo della mia tesi è studiare le riconfigurazioni della supply chain e i nuovi modelli di business emergenti nell'industria automobilistica a causa dell'introduzione della tecnologia FCEV. Per mantenere un buon equilibrio tra chiarezza e concisione, l'analisi delle catene di approvvigionamento è limitata alle attività che aggiungono valore, in primo luogo attraverso un'analisi completa della letteratura, è stato identificato che la mobilità FCEV combina tre tipi di catene del valore che sono le catene del valore dell'infrastruttura dell'idrogeno, il valore delle celle a combustibile catene e catene del valore automobilistiche. Per adempiere a queste attività, verranno introdotti nell'industria automobilistica diversi nuovi attori come aziende biotecniche, aziende chimiche, aziende energetiche, produttori di materiali, aziende di celle a combustibile. Di conseguenza, ci sarà un rimpasto delle attività all'interno dei giocatori, ed è relativamente difficile decidere quali giocatori possono emergere come attori dominanti che controllano la maggior parte delle attività a valore aggiunto nell'industria automobilistica verde e sostenibile. Per indagare in questa direzione sono state selezionate cinque società Hyundai, Toyota, Nikola, Plug power, Ballard power che stanno dominando nelle attuali offerte FCEV e i loro modelli di business sono stati analizzati attraverso la prospettiva del sistema di attività. È stato identificato che questa tecnologia richiede attualmente un enorme sostegno da parte del governo per la diffusione, il sostentamento e richiede ancora investimenti significativi in ricerca e innovazioni tecnologiche per essere competitiva rispetto ad altre tecnologie di veicoli elettrici rispettosi dell'ambiente. Pertanto, a seconda della variegata combinazione di due fattori principali, ovvero l'inclinazione del consumatore e il tipo di progressi tecnologici (lato cella a combustibile o lato motore, tecnologia del veicolo), presto potrebbero essere possibili quattro scenari e, in ciascuno scenario, sono immaginabili implicazioni diverse per gli attori coinvolti e i loro sistemi di attività.
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