This research aims to understand the mechanisms of the meaning creation process of Japanese Zen art, and how the MUJI brand reflects the Zen art concept. Plenty of research about understanding how the meaning of Zen art is given and discovered has been demonstrated especially in Japanese languages. They are not understood as the authors intended sometimes because the explanations of backgrounds are omitted unconsciously. In this case, Japanese Zen art is understood differently from how it is understood in the context of Japanese culture. Also, it leads to the controversial usage of Japanese culture by artists. Their interpretations of Japanese culture trigger the negative sensational reflection of some Japanese people, and it results in the criticism of the artists. To prevent conflict, it is important to clarify the creation of meaning in Zen art more objectively through the semiotics methodologies. By utilizing a methodology outside of Japanese culture, the explanation can be more objective. The focus is to understand the signification process of Japanese Zen art and the MUJI brand. The tensive structure between the intent and extent was a strong tool to explain the process. It concluded that the transformation from molar to sematic apprehension through the increase of imagination brought from modal values about knowing the Zen religion concepts is the core of the signification process of the Zen arts. This transformation also plays an important role in the meaning creation process of the MUJI brand. The MUJI included the Zen art concept on their products by utilizing the same transformation process as the Zen arts do. In the end, the method for quantifying the increase of imagination was proposed by using the information entropy.

Questa ricerca mira a capire i meccanismi del processo di creazione del significato dell'arte Zen giapponese, e come il marchio MUJI riflette il concetto di arte Zen. Molte ricerche sulla comprensione di come il significato dell'arte Zen è dato e scoperto sono state dimostrate soprattutto nelle lingue giapponesi. Non sono compresi come gli autori intendevano a volte perché le spiegazioni di fondo sono omesse inconsciamente. In questo caso, l'arte zen giapponese è compresa diversamente da come è compresa nel contesto della cultura giapponese. Inoltre, questo porta all'uso controverso della cultura giapponese da parte degli artisti. Le loro interpretazioni della cultura giapponese scatenano la riflessione sensazionale negativa di alcuni giapponesi, e questo porta alla critica degli artisti. Per prevenire il conflitto, è importante chiarire la creazione di significato nell'arte Zen in modo più oggettivo attraverso le metodologie semiotiche. Utilizzando una metodologia al di fuori della cultura giapponese, la spiegazione può essere più oggettiva. L'obiettivo è capire il processo di significazione dell'arte Zen giapponese e il marchio MUJI. La struttura tensiva tra l'intento e l'estensione è stata un forte strumento per spiegare il processo. Si è concluso che la trasformazione dall'apprensione molare all'apprensione sematica attraverso l'aumento dell'immaginazione portata dai valori modali sulla conoscenza dei concetti della religione Zen è il nucleo del processo di significazione delle arti Zen. Questa trasformazione gioca anche un ruolo importante nel processo di creazione di significato del marchio MUJI. MUJI ha incluso il concetto di arte Zen sui suoi prodotti utilizzando lo stesso processo di trasformazione delle arti Zen. Alla fine, il metodo per quantificare l'aumento dell'immaginazione è stato proposto utilizzando l'entropia dell'informazione.

The semiotic analysis of Zen art and its reflection on the MUJI products

Yonai, Yu
2020/2021

Abstract

This research aims to understand the mechanisms of the meaning creation process of Japanese Zen art, and how the MUJI brand reflects the Zen art concept. Plenty of research about understanding how the meaning of Zen art is given and discovered has been demonstrated especially in Japanese languages. They are not understood as the authors intended sometimes because the explanations of backgrounds are omitted unconsciously. In this case, Japanese Zen art is understood differently from how it is understood in the context of Japanese culture. Also, it leads to the controversial usage of Japanese culture by artists. Their interpretations of Japanese culture trigger the negative sensational reflection of some Japanese people, and it results in the criticism of the artists. To prevent conflict, it is important to clarify the creation of meaning in Zen art more objectively through the semiotics methodologies. By utilizing a methodology outside of Japanese culture, the explanation can be more objective. The focus is to understand the signification process of Japanese Zen art and the MUJI brand. The tensive structure between the intent and extent was a strong tool to explain the process. It concluded that the transformation from molar to sematic apprehension through the increase of imagination brought from modal values about knowing the Zen religion concepts is the core of the signification process of the Zen arts. This transformation also plays an important role in the meaning creation process of the MUJI brand. The MUJI included the Zen art concept on their products by utilizing the same transformation process as the Zen arts do. In the end, the method for quantifying the increase of imagination was proposed by using the information entropy.
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2022
2020/2021
Questa ricerca mira a capire i meccanismi del processo di creazione del significato dell'arte Zen giapponese, e come il marchio MUJI riflette il concetto di arte Zen. Molte ricerche sulla comprensione di come il significato dell'arte Zen è dato e scoperto sono state dimostrate soprattutto nelle lingue giapponesi. Non sono compresi come gli autori intendevano a volte perché le spiegazioni di fondo sono omesse inconsciamente. In questo caso, l'arte zen giapponese è compresa diversamente da come è compresa nel contesto della cultura giapponese. Inoltre, questo porta all'uso controverso della cultura giapponese da parte degli artisti. Le loro interpretazioni della cultura giapponese scatenano la riflessione sensazionale negativa di alcuni giapponesi, e questo porta alla critica degli artisti. Per prevenire il conflitto, è importante chiarire la creazione di significato nell'arte Zen in modo più oggettivo attraverso le metodologie semiotiche. Utilizzando una metodologia al di fuori della cultura giapponese, la spiegazione può essere più oggettiva. L'obiettivo è capire il processo di significazione dell'arte Zen giapponese e il marchio MUJI. La struttura tensiva tra l'intento e l'estensione è stata un forte strumento per spiegare il processo. Si è concluso che la trasformazione dall'apprensione molare all'apprensione sematica attraverso l'aumento dell'immaginazione portata dai valori modali sulla conoscenza dei concetti della religione Zen è il nucleo del processo di significazione delle arti Zen. Questa trasformazione gioca anche un ruolo importante nel processo di creazione di significato del marchio MUJI. MUJI ha incluso il concetto di arte Zen sui suoi prodotti utilizzando lo stesso processo di trasformazione delle arti Zen. Alla fine, il metodo per quantificare l'aumento dell'immaginazione è stato proposto utilizzando l'entropia dell'informazione.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/185804