The following paper was born alongside the assessment of a new railway stop. In order to assess the project, the Ministry of Infrastructure provides the following document “Linee guida per la valutazione degli investimenti in opere pubbliche”, D.Lgs. 228/2011. However, this document, along with similar others that I have analysed, is built taking into consideration linear infrastructures only. My purpose is therefore to extend the methodology proposed in the said documents to the assessment of investments in punctual infrastructures. I then apply the method defined to the future railway station Monza Est-Parco, with the aim of understanding whether or not the project modification of the railway stop is convenient for the community.
Il documento che segue è nato in concomitanza alla valutazione di una nuova fermata ferroviaria. Per valutare il progetto, il Ministero delle Infrastrutture fornisce il seguente documento "Linee Guida per la valutazione degli Investimenti in Opere pubbliche", D.Lgs. 228/2011. Tuttavia, questo documento, insieme ad altri simili che ho analizzato, è costruito prendendo in considerazione solo le infrastrutture lineari. Il mio obiettivo è quindi quello di estendere la metodologia proposta nei suddetti documenti alla valutazione degli investimenti ad infrastrutture puntuali. Applico quindi il metodo definito alla futura stazione ferroviaria Monza Est-Parco, con l'obiettivo di capire se la modifica del progetto della fermata ferroviaria sia conveniente per la comunità.
Infrastrutture puntuali. Applicazione al caso della fermata ferroviaria Monza Est-Parco
Francella, Lorenzo
2020/2021
Abstract
The following paper was born alongside the assessment of a new railway stop. In order to assess the project, the Ministry of Infrastructure provides the following document “Linee guida per la valutazione degli investimenti in opere pubbliche”, D.Lgs. 228/2011. However, this document, along with similar others that I have analysed, is built taking into consideration linear infrastructures only. My purpose is therefore to extend the methodology proposed in the said documents to the assessment of investments in punctual infrastructures. I then apply the method defined to the future railway station Monza Est-Parco, with the aim of understanding whether or not the project modification of the railway stop is convenient for the community.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/186033