This study aims to understand how marketing agencies can thrive in the digital advertising market, considering the relevant influence of big tech players in their business. The focus of the whole discussion is on Pay Per Click advertising since both the issues and the findings have been directly identified during my internship at Booster Box, a Tuscan PPC marketing agency. The solution put in action by Booster Box is to rely on Big Data to deliver additional services in its value proposition, a generalization of this purpose is dealt with in different sections. The discussion describes the characteristics of the data sources – namely the advertising platforms – and their market, which can be defined as two-sided. The focus is then switched towards the data collection in the digital marketing field, this is done by analysing the main implication i.e., attribution and tracking. The data collection discussion is also supported by the description of a project I have been involved in. Ultimately an example of a service relying on Big Data is provided. This study pointed out different implications, namely: - Of playing in a market where large platforms have a hegemony. - To exploit Big Data in a B2B environment such as the digital advertising one. - To manage the advertising data infrastructure.

Questo studio mira a capire come le agenzie di marketing possano prosperare nel mercato del digital advertising, considerando la rilevante influenza dei Big Tech nella loro attività. Il focus della trattazione è sul Pay Per Click advertising poiché sia i problemi che i risultati sono stati identificati direttamente durante il mio stage presso Booster Box, un'agenzia di marketing PPC toscana. La soluzione messa in atto da Booster Box consiste nello sfruttare i Big Data per fornire servizi aggiuntivi nella value proposition; una generalizzazione di questo scopo è trattata in diverse sezioni della tesi. La discussione descrive le caratteristiche delle fonti di dati – ovvero le piattaforme pubblicitarie – e il loro mercato, che può essere definito come two-sided. L'attenzione viene quindi spostata sulla raccolta dei dati nel campo del digital marketing, questo viene fatto analizzando le principali implicazioni, ovvero l'attribuzione e il tracking. L’analisi delle metodologie per la raccolta dati è supportata anche dalla descrizione di un progetto in cui sono stato coinvolto. In definitiva viene fornito un esempio di servizio basato sui Big Data. Questo studio ha evidenziato diverse implicazioni: - Nell’agire in un mercato in cui le grandi piattaforme tech hanno un'egemonia. - Nello sfruttare i Big Data in un ambiente B2B come quello della digital advertising. - Nel gestire l'infrastruttura dei dati pubblicitari.

How big data can be used to offer additional paid services : case study booster box

Sala, Davide
2020/2021

Abstract

This study aims to understand how marketing agencies can thrive in the digital advertising market, considering the relevant influence of big tech players in their business. The focus of the whole discussion is on Pay Per Click advertising since both the issues and the findings have been directly identified during my internship at Booster Box, a Tuscan PPC marketing agency. The solution put in action by Booster Box is to rely on Big Data to deliver additional services in its value proposition, a generalization of this purpose is dealt with in different sections. The discussion describes the characteristics of the data sources – namely the advertising platforms – and their market, which can be defined as two-sided. The focus is then switched towards the data collection in the digital marketing field, this is done by analysing the main implication i.e., attribution and tracking. The data collection discussion is also supported by the description of a project I have been involved in. Ultimately an example of a service relying on Big Data is provided. This study pointed out different implications, namely: - Of playing in a market where large platforms have a hegemony. - To exploit Big Data in a B2B environment such as the digital advertising one. - To manage the advertising data infrastructure.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2022
2020/2021
Questo studio mira a capire come le agenzie di marketing possano prosperare nel mercato del digital advertising, considerando la rilevante influenza dei Big Tech nella loro attività. Il focus della trattazione è sul Pay Per Click advertising poiché sia i problemi che i risultati sono stati identificati direttamente durante il mio stage presso Booster Box, un'agenzia di marketing PPC toscana. La soluzione messa in atto da Booster Box consiste nello sfruttare i Big Data per fornire servizi aggiuntivi nella value proposition; una generalizzazione di questo scopo è trattata in diverse sezioni della tesi. La discussione descrive le caratteristiche delle fonti di dati – ovvero le piattaforme pubblicitarie – e il loro mercato, che può essere definito come two-sided. L'attenzione viene quindi spostata sulla raccolta dei dati nel campo del digital marketing, questo viene fatto analizzando le principali implicazioni, ovvero l'attribuzione e il tracking. L’analisi delle metodologie per la raccolta dati è supportata anche dalla descrizione di un progetto in cui sono stato coinvolto. In definitiva viene fornito un esempio di servizio basato sui Big Data. Questo studio ha evidenziato diverse implicazioni: - Nell’agire in un mercato in cui le grandi piattaforme tech hanno un'egemonia. - Nello sfruttare i Big Data in un ambiente B2B come quello della digital advertising. - Nel gestire l'infrastruttura dei dati pubblicitari.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/186319