Through the research of the true example of Digital360, an Italian B2B firm functioning in the ever-growing ICT industry, this thesis investigates the process of commercial development into overseas markets. In order to assess the validity and generality of such International Business theories, some academic literature on international expansion from the previous decades was studied and evaluated with the selected case's real manner of growth. This study primarily provides the expansion of empirical evidence on internationalization and M&A procedures, as well as highlighting certain challenges in adopting specific theories or standard processes, which are typically applied to the manufacturing sector, to the field of ICT services. However, essential, comprehensive, and permanent principles have been discovered, as well as the potential and legality of changing particular procedures to the individual demands of businesses. After spending around 5 months with Digital360, I was able to assess its business environment, internal capabilities, resources, and expansion strategy.

Attraverso la ricerca del vero esempio di Digital360, azienda italiana B2B operante nel settore ICT in continua crescita, questa tesi indaga il processo di sviluppo commerciale nei mercati esteri. Al fine di valutare la validità e la generalità di tali teorie dell'International Business, è stata studiata e valutata parte della letteratura accademica sull'espansione internazionale dei decenni precedenti con le reali modalità di crescita del caso selezionato. Questo studio fornisce principalmente l'ampliamento dell'evidenza empirica sull'internazionalizzazione e le procedure di M&A, oltre a mettere in evidenza alcune sfide nell'adozione di teorie specifiche o processi standard, che sono tipicamente applicati al settore manifatturiero, al campo dei servizi ICT. Tuttavia, sono stati scoperti principi essenziali, globali e permanenti, nonché il potenziale e la legalità di modificare procedure particolari in base alle esigenze individuali delle imprese. Dopo aver trascorso circa 5 mesi con Digital360, sono stato in grado di valutarne l'ambiente aziendale, le capacità interne, le risorse e la strategia di espansione.

Hubspot partners in Latin America : an empirical analysis

KAJKOLAH, SAEID
2020/2021

Abstract

Through the research of the true example of Digital360, an Italian B2B firm functioning in the ever-growing ICT industry, this thesis investigates the process of commercial development into overseas markets. In order to assess the validity and generality of such International Business theories, some academic literature on international expansion from the previous decades was studied and evaluated with the selected case's real manner of growth. This study primarily provides the expansion of empirical evidence on internationalization and M&A procedures, as well as highlighting certain challenges in adopting specific theories or standard processes, which are typically applied to the manufacturing sector, to the field of ICT services. However, essential, comprehensive, and permanent principles have been discovered, as well as the potential and legality of changing particular procedures to the individual demands of businesses. After spending around 5 months with Digital360, I was able to assess its business environment, internal capabilities, resources, and expansion strategy.
SANASI, SILVIA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2022
2020/2021
Attraverso la ricerca del vero esempio di Digital360, azienda italiana B2B operante nel settore ICT in continua crescita, questa tesi indaga il processo di sviluppo commerciale nei mercati esteri. Al fine di valutare la validità e la generalità di tali teorie dell'International Business, è stata studiata e valutata parte della letteratura accademica sull'espansione internazionale dei decenni precedenti con le reali modalità di crescita del caso selezionato. Questo studio fornisce principalmente l'ampliamento dell'evidenza empirica sull'internazionalizzazione e le procedure di M&A, oltre a mettere in evidenza alcune sfide nell'adozione di teorie specifiche o processi standard, che sono tipicamente applicati al settore manifatturiero, al campo dei servizi ICT. Tuttavia, sono stati scoperti principi essenziali, globali e permanenti, nonché il potenziale e la legalità di modificare procedure particolari in base alle esigenze individuali delle imprese. Dopo aver trascorso circa 5 mesi con Digital360, sono stato in grado di valutarne l'ambiente aziendale, le capacità interne, le risorse e la strategia di espansione.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/186572