In our changing world, society’s needs and possible solutions are always changing so fastly. Speculative design which aims to seek after possible future scenarios and problems have to cover inclusivity to a better understanding for all the people who live in this future society. In every generation, we are facing new challenges. The statistics prove that by 2030, one out of every six persons on the planet will be 60 or older and they are getting more and more lonely and need to be involved in society. At the same time, children will also have problems of not having enough commitment with different generations. Since the children are raising more and more in institutions or schools rather than families they are losing connections with their upper generations. This is why they both need to have a more involved social life and together they constitute a challenging user group that can help each other. Elderly and children are two uppermost poles of human beings” life cycle; this study proposes that when those two poles come together via a common distraction, this could generate a bilateral benefit, that will furtherly affect the wellness of newer generations that can help each other. This research aims to analyze the design process of how we can bring them together in a more inclusive way in the future. We will discuss how speculative design can create a bridge between them. However, in this thesis, we will also focus on the current generation’s needs and try to visualize their possible needs for the future along with speculative design.

Nel nostro mondo in evoluzione, i bisogni della società e le possibili soluzioni si rinnovano sempre così velocemente. Il design speculativo che mira a cercare possibili scenari e problemi futuri deve coprire l’inclusività per una migliore comprensione per l’intera gente che vive in questa società futura. In ogni generazione, stiamo affrontando nuove sfide. Le statistiche dimostrano che entro il 2030 una persona su sei sul pianeta avrà 60 anni o più, sta diventando sempre più sola e ha bisogno di essere coinvolta nella società. Allo stesso tempo, i bambini avranno anche problemi a non avere abbastanza impegno con le diverse generazioni. Dal momento che i bambini crescono sempre di più nelle istituzioni o nelle scuole piuttosto che nelle famiglie, stanno perdendo i contatti con le loro generazioni superiori. Questo è il motivo per cui entrambi devono avere una vita sociale più coinvolta e insieme costituiscono un gruppo di utenti impegnativo che può aiutarsi a vicenda. Anziani e bambini sono i due poli più alti del ciclo di vita degli esseri umani; questo studio propone che quando questi due poli si uniscono attraverso una distrazione comune, ciò potrebbe generare un beneficio bilaterale, che influenzerà ulteriormente il benessere delle nuove generazioni che possono aiutarsi a vicenda Questa ricerca mira ad analizzare il processo di progettazione di come possiamo riunirli in un modo più inclusivo in futuro.Discuteremo come il design speculativo può creare un ponte tra loro. Tuttavia, in questa tesi, ci concentreremo anche sul i bisogni della generazione attuale e cercare di visualizzare i loro possibili bisogni per il futuro insieme al design speculativo.

Hoppala. A transgenerational game. A game that creates a new norm between children and elderly more connected

Ozkan, Irmak
2020/2021

Abstract

In our changing world, society’s needs and possible solutions are always changing so fastly. Speculative design which aims to seek after possible future scenarios and problems have to cover inclusivity to a better understanding for all the people who live in this future society. In every generation, we are facing new challenges. The statistics prove that by 2030, one out of every six persons on the planet will be 60 or older and they are getting more and more lonely and need to be involved in society. At the same time, children will also have problems of not having enough commitment with different generations. Since the children are raising more and more in institutions or schools rather than families they are losing connections with their upper generations. This is why they both need to have a more involved social life and together they constitute a challenging user group that can help each other. Elderly and children are two uppermost poles of human beings” life cycle; this study proposes that when those two poles come together via a common distraction, this could generate a bilateral benefit, that will furtherly affect the wellness of newer generations that can help each other. This research aims to analyze the design process of how we can bring them together in a more inclusive way in the future. We will discuss how speculative design can create a bridge between them. However, in this thesis, we will also focus on the current generation’s needs and try to visualize their possible needs for the future along with speculative design.
AURICCHIO, VALENTINA
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2022
2020/2021
Nel nostro mondo in evoluzione, i bisogni della società e le possibili soluzioni si rinnovano sempre così velocemente. Il design speculativo che mira a cercare possibili scenari e problemi futuri deve coprire l’inclusività per una migliore comprensione per l’intera gente che vive in questa società futura. In ogni generazione, stiamo affrontando nuove sfide. Le statistiche dimostrano che entro il 2030 una persona su sei sul pianeta avrà 60 anni o più, sta diventando sempre più sola e ha bisogno di essere coinvolta nella società. Allo stesso tempo, i bambini avranno anche problemi a non avere abbastanza impegno con le diverse generazioni. Dal momento che i bambini crescono sempre di più nelle istituzioni o nelle scuole piuttosto che nelle famiglie, stanno perdendo i contatti con le loro generazioni superiori. Questo è il motivo per cui entrambi devono avere una vita sociale più coinvolta e insieme costituiscono un gruppo di utenti impegnativo che può aiutarsi a vicenda. Anziani e bambini sono i due poli più alti del ciclo di vita degli esseri umani; questo studio propone che quando questi due poli si uniscono attraverso una distrazione comune, ciò potrebbe generare un beneficio bilaterale, che influenzerà ulteriormente il benessere delle nuove generazioni che possono aiutarsi a vicenda Questa ricerca mira ad analizzare il processo di progettazione di come possiamo riunirli in un modo più inclusivo in futuro.Discuteremo come il design speculativo può creare un ponte tra loro. Tuttavia, in questa tesi, ci concentreremo anche sul i bisogni della generazione attuale e cercare di visualizzare i loro possibili bisogni per il futuro insieme al design speculativo.
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Descrizione: research thesis-speculative design through transgenerational design
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/187311