Growing human activity has resulted in a significant increase in worldwide energy consumption; because the primary sources of energy are still fossil fuels, this industry is associated with the development of toxic by-products that contribute to environmental degradation and climate change. Fuel Cell Systems (FCS) are progressively achieving maturity, driven by a small number of specialized markets and several decades of application research, to the point where many stakeholders are questioning the interest and intensity of its deployment in the transportation sector in general. Carbon-free transportation is envisioned using Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV) fuelled by hydrogen derived from renewable energy. This paper seeks to provide light on the topic from the standpoint of road transportation in India. It concentrates on the description of the fuel cell vehicle (FCV) to comprehend its advantages, supply chain of hydrogen and present courses of progress in the sector. India pledged to increasing the percentage of non-fossil fuel sources in power production capacity to 40% and reducing the economy's emissions intensity by 33-35% compared to 2005 levels [1]. However, there is a spatial and temporal disparity between hydrogen production and demand. As a result, hydrogen storage and transportation continue to be major problems for sustainable mobility with FCEVs all over the world, particularly in India.

La crescita dell'attività umana ha comportato un aumento significativo del consumo energetico mondiale; poiché le fonti primarie di energia sono ancora i combustibili fossili, la produzione di energia è associata allo sviluppo di sottoprodotti tossici che contribuiscono al degrado ambientale e al cambiamento climatico. I sistemi a celle a combustibile (FCS), ad oggi spinti da un piccolo numero di mercati specializzati ma da diversi decenni di ricerca applicativa, stanno progressivamente raggiungendo la maturità necessaria a incrementare interesse e diffusione nel settore dei trasporti. In particolare, la decarbonizzazione di questo settore è prevista anche utilizzando veicoli elettrici a celle a combustibile (FCEV) alimentati da idrogeno derivato da energia rinnovabile. All’interno di questo panorama internazionale, questo lavoro di tesi, si concentra sulla descrizione del veicolo a celle a combustibile (FCV) per comprenderne i vantaggi, la catena di approvvigionamento dell'idrogeno e presentare i progressi nel settore con un approfondimento sul trasporto su strada in India. L'India, infatti, si è impegnata ad aumentare al 40% la percentuale di produzione di energia da fonti non fossili e a ridurre del 33-35% l'intensità delle emissioni rispetto ai livelli del 2005 [1]. Tuttavia, in tutto il mondo e in particolare in India, esiste una disparità spaziale e temporale tra la produzione e la domanda di idrogeno. Di conseguenza, oltre alla produzione, anche stoccaggio e trasporto dell'idrogeno continuano a essere i principali problemi per la mobilità sostenibile con FCEV.

Hydrogen buses : an analysis with a focus on India's hydrogen roadmap

SELVARAJ, IMMACULATE FEBIOUS JAIVIN
2020/2021

Abstract

Growing human activity has resulted in a significant increase in worldwide energy consumption; because the primary sources of energy are still fossil fuels, this industry is associated with the development of toxic by-products that contribute to environmental degradation and climate change. Fuel Cell Systems (FCS) are progressively achieving maturity, driven by a small number of specialized markets and several decades of application research, to the point where many stakeholders are questioning the interest and intensity of its deployment in the transportation sector in general. Carbon-free transportation is envisioned using Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV) fuelled by hydrogen derived from renewable energy. This paper seeks to provide light on the topic from the standpoint of road transportation in India. It concentrates on the description of the fuel cell vehicle (FCV) to comprehend its advantages, supply chain of hydrogen and present courses of progress in the sector. India pledged to increasing the percentage of non-fossil fuel sources in power production capacity to 40% and reducing the economy's emissions intensity by 33-35% compared to 2005 levels [1]. However, there is a spatial and temporal disparity between hydrogen production and demand. As a result, hydrogen storage and transportation continue to be major problems for sustainable mobility with FCEVs all over the world, particularly in India.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
28-apr-2022
2020/2021
La crescita dell'attività umana ha comportato un aumento significativo del consumo energetico mondiale; poiché le fonti primarie di energia sono ancora i combustibili fossili, la produzione di energia è associata allo sviluppo di sottoprodotti tossici che contribuiscono al degrado ambientale e al cambiamento climatico. I sistemi a celle a combustibile (FCS), ad oggi spinti da un piccolo numero di mercati specializzati ma da diversi decenni di ricerca applicativa, stanno progressivamente raggiungendo la maturità necessaria a incrementare interesse e diffusione nel settore dei trasporti. In particolare, la decarbonizzazione di questo settore è prevista anche utilizzando veicoli elettrici a celle a combustibile (FCEV) alimentati da idrogeno derivato da energia rinnovabile. All’interno di questo panorama internazionale, questo lavoro di tesi, si concentra sulla descrizione del veicolo a celle a combustibile (FCV) per comprenderne i vantaggi, la catena di approvvigionamento dell'idrogeno e presentare i progressi nel settore con un approfondimento sul trasporto su strada in India. L'India, infatti, si è impegnata ad aumentare al 40% la percentuale di produzione di energia da fonti non fossili e a ridurre del 33-35% l'intensità delle emissioni rispetto ai livelli del 2005 [1]. Tuttavia, in tutto il mondo e in particolare in India, esiste una disparità spaziale e temporale tra la produzione e la domanda di idrogeno. Di conseguenza, oltre alla produzione, anche stoccaggio e trasporto dell'idrogeno continuano a essere i principali problemi per la mobilità sostenibile con FCEV.
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