We live in a hyper-visual world where technology is all around us. The meteoric rise of social media has made it more crucial than ever to promote artistic handicrafts online. Despite the fact that internet advertising may seem complicated or unnerving, particularly for more traditional artists in poor countries due to poor internet access, filtering, or sanctions. There is a need for a platform in which buyers and sellers, along with people interested in handmade art, could indeed communicate internationally. Art marketing is an important component of being an artist; we must recognize the value of each artisan’s identity, based on the assumption that art crafts are more than just products, This research can help to develop the community of craft suppliers without an intermediary, this community matches demand and supply of artistic goods based in Milan. appreciating unique items alongside encouraging artists (specially in middle east) to become more aware of the importance of promoting their work in digital era is identified as the main goal of the project. The research includes defining different platforms and personas related to the field of handcraft marketplace. Hopefully this project may provide an opportunity for targets (Artists and buyers) to socialize, gain exposure, and participate in community programs such as online courses. All of this can be constructed by a platform with two arms, artists as suppliers and buyers who are interested in handmade goods, since the majority of traditional artists have hardly any idea how to advertise their work online though still attempting to maintain its value as an art.

Viviamo in un mondo iper-visivo in cui la tecnologia è tutto intorno a noi. L’ascesa fulminea dei social media ha reso più cruciale che mai promuovere l’artigianato artistico online. Nonostante il fatto che il marketing online possa sembrare complicato o snervante, in particolare per gli artisti più tradizionali nei paesi poveri a causa dello scarso accesso a Internet, del filtraggio o delle sanzioni, e c’è bisogno di una piattaforma in cui acquirenti e venditori, insieme a persone interessate all’arte fatta a mano, possano effettivamente comunicare a livello internazionale. Il marketing artistico è una parte essenziale dell’essere un artista, questa ricerca potrebbe aiutare a sviluppare una comunità di fornitori di artigianato senza un intermediario, questa comunità corrisponderà alla domanda e all’offerta di prodotti artistici. L’obiettivo di costruire questo mercato è quello di costruire un’arte internazionale comunità in cui gli acquirenti possono ordinare opere d’arte personalizzate e i fornitori potrebbero iniziare a utilizzare un nuovo mercato pertinente in cui sarebbero riconosciuto come artista. L’obiettivo di questa ricerca è quello di apprezzare oggetti unici e di incoraggiare il Medio Oriente artisti nel diventare più consapevoli dell’importanza di promuovere il loro lavoro nell’era digitale. Per introdurre un nuovo rilevante nel campo dell’artigianato artistico e del mercato del fatto a mano, la ricerca include la definizione di altre piattaforme e personaggi. Questa ricerca potrebbe dare uno spettacolo al pubblico per essere coinvolto in progetti comunitari, socializzare, ottenere visibilità. Tutto questo potrebbe essere costruito da una piattaforma con due bracci di artisti e acquirenti, insieme a nuove funzionalità che sono essenziali per gli artisti mediorientali perché la maggior parte degli artisti tradizionali non ha idea di come pubblicizzare il proprio lavoro online. Captain Art sarebbe una guida per aiutarli. Tutto ciò potrebbe essere realizzato attraverso una piattaforma con due braccia, artisti e acquirenti, insieme a nuove funzionalità che sono essenziali per gli artisti mediorientali, poiché la maggior parte degli artisti tradizionali non ha competenze tecniche per promuovere il loro lavoro online.  La comunità di Captain Art avrebbe fornito indicazioni ai fornitori.

In search of Handicraft online marketplaces in digital era

Goodarzi, Fatemeh
2020/2021

Abstract

We live in a hyper-visual world where technology is all around us. The meteoric rise of social media has made it more crucial than ever to promote artistic handicrafts online. Despite the fact that internet advertising may seem complicated or unnerving, particularly for more traditional artists in poor countries due to poor internet access, filtering, or sanctions. There is a need for a platform in which buyers and sellers, along with people interested in handmade art, could indeed communicate internationally. Art marketing is an important component of being an artist; we must recognize the value of each artisan’s identity, based on the assumption that art crafts are more than just products, This research can help to develop the community of craft suppliers without an intermediary, this community matches demand and supply of artistic goods based in Milan. appreciating unique items alongside encouraging artists (specially in middle east) to become more aware of the importance of promoting their work in digital era is identified as the main goal of the project. The research includes defining different platforms and personas related to the field of handcraft marketplace. Hopefully this project may provide an opportunity for targets (Artists and buyers) to socialize, gain exposure, and participate in community programs such as online courses. All of this can be constructed by a platform with two arms, artists as suppliers and buyers who are interested in handmade goods, since the majority of traditional artists have hardly any idea how to advertise their work online though still attempting to maintain its value as an art.
ARC III - Scuola del Design
28-apr-2022
2020/2021
Viviamo in un mondo iper-visivo in cui la tecnologia è tutto intorno a noi. L’ascesa fulminea dei social media ha reso più cruciale che mai promuovere l’artigianato artistico online. Nonostante il fatto che il marketing online possa sembrare complicato o snervante, in particolare per gli artisti più tradizionali nei paesi poveri a causa dello scarso accesso a Internet, del filtraggio o delle sanzioni, e c’è bisogno di una piattaforma in cui acquirenti e venditori, insieme a persone interessate all’arte fatta a mano, possano effettivamente comunicare a livello internazionale. Il marketing artistico è una parte essenziale dell’essere un artista, questa ricerca potrebbe aiutare a sviluppare una comunità di fornitori di artigianato senza un intermediario, questa comunità corrisponderà alla domanda e all’offerta di prodotti artistici. L’obiettivo di costruire questo mercato è quello di costruire un’arte internazionale comunità in cui gli acquirenti possono ordinare opere d’arte personalizzate e i fornitori potrebbero iniziare a utilizzare un nuovo mercato pertinente in cui sarebbero riconosciuto come artista. L’obiettivo di questa ricerca è quello di apprezzare oggetti unici e di incoraggiare il Medio Oriente artisti nel diventare più consapevoli dell’importanza di promuovere il loro lavoro nell’era digitale. Per introdurre un nuovo rilevante nel campo dell’artigianato artistico e del mercato del fatto a mano, la ricerca include la definizione di altre piattaforme e personaggi. Questa ricerca potrebbe dare uno spettacolo al pubblico per essere coinvolto in progetti comunitari, socializzare, ottenere visibilità. Tutto questo potrebbe essere costruito da una piattaforma con due bracci di artisti e acquirenti, insieme a nuove funzionalità che sono essenziali per gli artisti mediorientali perché la maggior parte degli artisti tradizionali non ha idea di come pubblicizzare il proprio lavoro online. Captain Art sarebbe una guida per aiutarli. Tutto ciò potrebbe essere realizzato attraverso una piattaforma con due braccia, artisti e acquirenti, insieme a nuove funzionalità che sono essenziali per gli artisti mediorientali, poiché la maggior parte degli artisti tradizionali non ha competenze tecniche per promuovere il loro lavoro online.  La comunità di Captain Art avrebbe fornito indicazioni ai fornitori.
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Descrizione: You leave a piece of yourself in everything you make. When you finish a piece of work, you take a lot of pride in it partly because you identify yourself in it. When you purchase something made by someone else, you are represented through that purchase. Whether that be the color, texture, shape, or just the mood you’re in, an object crafted as a reflection of the creative soul of the individual who made it is appreciated and valued far beyond an item made for worldly consumer culture. Here is why handmade matters. The idea of building a platform which is called Captain Art could be an online market place, a huge community which connects artisans to consumers. It promotes handmade goods, fine art, vintage, selected crafted items, traditional craft supplies, and suppliers. Captain Art has happily assisted artists in selling items all around the world with extremely low to no commission on those transactions during the last few years. The advantages of running an internet business is You have complete control over your branding and content when you sell crafts online from your own profile in the website. From the visual brand aspects you implement into your online marketing to the customer involvement that comes with having an integrated blog, signup forms, and social media profiles, you can start developing a brand. You have access to the information about your consumers. When a customer purchases something from your E-commerce marketplace, you have all the information you need to start building a longer-term relationship with them name, email, and so on. You may create targeted discounts and promotions. You can then retarget your email list with special discounts and promotions, and track the performance of each offer, using your dedicated website as a lead-generation machine. So, what’s a good rule of thumb to follow? Sell crafts both in your own online store and on one or more of the marketplaces where your target buyers hang out. By this research I am going to define related websites and platforms considering personas to ideate new relevant and offering features beside of problem solving by critical thinking and design.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/187631