This thesis mainly discusses the definition and stimulation methods of Tourism Fashion in the context of the COVID-19 pandemic. Through case studies and questionnaires, the service design concept within fashion rental is explained in order to mobilize the enthusiasm of tourism and fashion consumers under the perspective of COVID-19, and stimulate global sustainable development. In the design part of the project, the author designed a model of a service software based on the findings of previous research. The model consists of an online rental social platform and an offline smart point with sterilisation and storage functions, which allows travellers and local bloggers to profit from rental of second-hand clothes.

Questa tesi discute principalmente la definizione e i metodi di stimolo del Tourism Fashion nel contesto della pandemia COVID-19. Attraverso casi di studio e questionari, viene spiegato il concetto di service design nell'ambito del noleggio di moda, al fine di mobilitare l'entusiasmo dei consumatori di turismo e moda nella prospettiva della COVID-19 e stimolare lo sviluppo sostenibile globale. Nella parte di progettazione del progetto, l'autore ha disegnato un modello di software di servizio basato sui risultati delle ricerche precedenti. Il modello consiste in una piattaforma sociale di noleggio online e in uno smart point offline con funzioni di sterilizzazione e stoccaggio, che consente ai viaggiatori e ai blogger locali di trarre profitto dal noleggio di abiti di seconda mano.

Research and fashion renting service design of tourism. Fashion under the background of COVID-19 pandemic

Lyu, Jinze
2021/2022

Abstract

This thesis mainly discusses the definition and stimulation methods of Tourism Fashion in the context of the COVID-19 pandemic. Through case studies and questionnaires, the service design concept within fashion rental is explained in order to mobilize the enthusiasm of tourism and fashion consumers under the perspective of COVID-19, and stimulate global sustainable development. In the design part of the project, the author designed a model of a service software based on the findings of previous research. The model consists of an online rental social platform and an offline smart point with sterilisation and storage functions, which allows travellers and local bloggers to profit from rental of second-hand clothes.
ARC III - Scuola del Design
22-lug-2022
2021/2022
Questa tesi discute principalmente la definizione e i metodi di stimolo del Tourism Fashion nel contesto della pandemia COVID-19. Attraverso casi di studio e questionari, viene spiegato il concetto di service design nell'ambito del noleggio di moda, al fine di mobilitare l'entusiasmo dei consumatori di turismo e moda nella prospettiva della COVID-19 e stimolare lo sviluppo sostenibile globale. Nella parte di progettazione del progetto, l'autore ha disegnato un modello di software di servizio basato sui risultati delle ricerche precedenti. Il modello consiste in una piattaforma sociale di noleggio online e in uno smart point offline con funzioni di sterilizzazione e stoccaggio, che consente ai viaggiatori e ai blogger locali di trarre profitto dal noleggio di abiti di seconda mano.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/190293