In recent years, a challenging issue has been raised in the healthcare system, which is to ensure providing quality, safe, and continued patient care during the transition from hospital to home - which is the hospital discharge process. However, the current trend is shifting toward reducing healthcare expenditures by decreasing the length of stay for inpatient care, cutting down the number of long-stay hospital beds, and moving ongoing care towards the community by encouraging care, and aging at home (Shepperd et al., 2013). This discharging process is a critical point for patients, and is particularly challenging for elderly patients, if not planned effectively. Reducing the length of stay is thought to improve the hospital’s operational efficiency, therefore the average length of stay has consistently fallen across the world. However, rushing the discharge processes often leads to inefficiency and unexpected unfavorable events may happen which will eventually lead to the dreaded increased costs in the healthcare system. The aim of this thesis is twofold. Firstly, the thesis investigates problems and deficiencies contributing to an ineffective discharge, such as the common barriers contributing to the timely discharge of patients. Secondly, to suggest a newly designed service, called Carefor which objective is to support patients (especially elderly patients) in the discharging process and to ensure that patients would not be discharged before it is appropriate. Carefor incorporates proactive planning and a more effective discharge process by empowering and providing patients the opportunity to manage their own condition and disease, thus improving the experience of discharge.

Negli ultimi anni, nel sistema sanitario è stata sollevata una sfida impegnativa, ovvero garantire un’assistenza ai pazienti di qualità, sicura e continua durante il passaggio dall’ospedale a casa, che è il processo di dimissione dall’ospedale. Tuttavia, la tendenza attuale si sta spostando verso la riduzione della spesa sanitaria diminuendo la durata della degenza per le cure ospedaliere, riducendo il numero di posti letto ospedalieri per degenze di lunga durata e spostando l’assistenza continua verso la comunità incoraggiando l’assistenza e l’invecchiamento a casa (Shepperd et al., 2013). Questo processo di dimissione è un punto critico per i pazienti ed è particolarmente impegnativo per i pazienti anziani, se non pianificato in modo efficace. Si ritiene che la riduzione della durata della degenza migliori l’efficienza operativa dell’ospedale, pertanto la durata media della degenza è costantemente diminuita in tutto il mondo. Tuttavia, affrettare i processi di dimissione spesso porta a inefficienza e possono verificarsi eventi sfavorevoli imprevisti che alla fine porteranno al temuto aumento dei costi nel sistema sanitario. Lo scopo di questa tesi è duplice. In primo luogo, la tesi indaga i problemi e le carenze che contribuiscono a una dimissione inefficace, come le barriere comuni che contribuiscono alla dimissione tempestiva dei pazienti. In secondo luogo, suggerire un servizio di nuova concezione, denominato Carefor, il cui obiettivo è supportare i pazienti (soprattutto anziani) nel processo di dimissione e garantire che i pazienti non vengano dimessi prima che sia opportuno. Carefor incorpora una pianificazione proattiva e un processo di dimissione più efficace, fornendo al paziente l’opportunità di gestire la propria condizione e malattia, migliorando così l’esperienza della dimissione.

Designing hospital discharge service for elderly patients

Pong, Denise Wenkay
2021/2022

Abstract

In recent years, a challenging issue has been raised in the healthcare system, which is to ensure providing quality, safe, and continued patient care during the transition from hospital to home - which is the hospital discharge process. However, the current trend is shifting toward reducing healthcare expenditures by decreasing the length of stay for inpatient care, cutting down the number of long-stay hospital beds, and moving ongoing care towards the community by encouraging care, and aging at home (Shepperd et al., 2013). This discharging process is a critical point for patients, and is particularly challenging for elderly patients, if not planned effectively. Reducing the length of stay is thought to improve the hospital’s operational efficiency, therefore the average length of stay has consistently fallen across the world. However, rushing the discharge processes often leads to inefficiency and unexpected unfavorable events may happen which will eventually lead to the dreaded increased costs in the healthcare system. The aim of this thesis is twofold. Firstly, the thesis investigates problems and deficiencies contributing to an ineffective discharge, such as the common barriers contributing to the timely discharge of patients. Secondly, to suggest a newly designed service, called Carefor which objective is to support patients (especially elderly patients) in the discharging process and to ensure that patients would not be discharged before it is appropriate. Carefor incorporates proactive planning and a more effective discharge process by empowering and providing patients the opportunity to manage their own condition and disease, thus improving the experience of discharge.
ARC III - Scuola del Design
22-lug-2022
2021/2022
Negli ultimi anni, nel sistema sanitario è stata sollevata una sfida impegnativa, ovvero garantire un’assistenza ai pazienti di qualità, sicura e continua durante il passaggio dall’ospedale a casa, che è il processo di dimissione dall’ospedale. Tuttavia, la tendenza attuale si sta spostando verso la riduzione della spesa sanitaria diminuendo la durata della degenza per le cure ospedaliere, riducendo il numero di posti letto ospedalieri per degenze di lunga durata e spostando l’assistenza continua verso la comunità incoraggiando l’assistenza e l’invecchiamento a casa (Shepperd et al., 2013). Questo processo di dimissione è un punto critico per i pazienti ed è particolarmente impegnativo per i pazienti anziani, se non pianificato in modo efficace. Si ritiene che la riduzione della durata della degenza migliori l’efficienza operativa dell’ospedale, pertanto la durata media della degenza è costantemente diminuita in tutto il mondo. Tuttavia, affrettare i processi di dimissione spesso porta a inefficienza e possono verificarsi eventi sfavorevoli imprevisti che alla fine porteranno al temuto aumento dei costi nel sistema sanitario. Lo scopo di questa tesi è duplice. In primo luogo, la tesi indaga i problemi e le carenze che contribuiscono a una dimissione inefficace, come le barriere comuni che contribuiscono alla dimissione tempestiva dei pazienti. In secondo luogo, suggerire un servizio di nuova concezione, denominato Carefor, il cui obiettivo è supportare i pazienti (soprattutto anziani) nel processo di dimissione e garantire che i pazienti non vengano dimessi prima che sia opportuno. Carefor incorpora una pianificazione proattiva e un processo di dimissione più efficace, fornendo al paziente l’opportunità di gestire la propria condizione e malattia, migliorando così l’esperienza della dimissione.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/190652