This thesis is providing a proposal for phygital integrated retail in-store display elements for high-end fashion brands in the future with an application to Prada on Via Monte Napoleone. The question of the 'why' behind the buying is kind of key to improve consumer behavior strategies. Retail history and evolution of retail stores comprise a basis for selling strategies of future retail with understanding the base of consumption reasons. Investigating more specifically high-end fashion brands' consumption analysis and retail identities are essential. Purchase decisions are hedonic, which is the core of luxury consumer psychology. Marketing channels and distribution points support the physical to digital relationships of the in-store experience and online sphere connection with phygital experience supporters with the growth of e-commerce and impacts and drawing direction for the role of the store going forward future of retail trends. Retailers are embracing a strategy, leveraging phygital, omnichannel, and artificial intelligence to stay competitive and relevant. The demands and expectations of luxury consumers are shifting. The luxury market is paying attention to the face of new kinds of consumerism, both are rethinking the worth of some commodities and services. The brand-consumer connection is being redefined. In the project proposal part of the thesis is about the project of Milan-based high-end fashion brand: Prada. Fashion is Italy's third-largest industry. Italy has a long history of being known for its fine craftsmanship and high-quality materials. The third most expensive street in Europe, Via Monte Napoleone, is Milan's high-end shopping street. The group's manifesto combines past identity heritage with current demands and dynamics, as well as future perspectives. In the final part, the project will show the future prediction of the Prada store.

Questa tesi sta fornendo una proposta per elementi espositivi in-store phygital integrati per i marchi di moda di fascia alta in futuro con un'applicazione a Prada in Via Monte Napoleone. La questione del "perché" dietro l'acquisto è una sorta di chiave per migliorare le strategie di comportamento dei consumatori. La storia della vendita al dettaglio e l'evoluzione dei negozi al dettaglio costituiscono una base per le strategie di vendita della futura vendita al dettaglio con la comprensione della base delle ragioni di consumo. È essenziale indagare in modo più specifico sull'analisi dei consumi e sulle identità di vendita al dettaglio dei marchi di moda di fascia alta. Le decisioni di acquisto sono edoniche, che è il fulcro della psicologia del consumatore di lusso. I canali di marketing e i punti di distribuzione supportano le relazioni fisiche e digitali dell'esperienza in-store e la connessione alla sfera online con i sostenitori dell'esperienza fisica con la crescita dell'e-commerce e degli impatti e disegnano una direzione per il ruolo del negozio andando avanti nel futuro delle tendenze del retail. I rivenditori stanno adottando una strategia, sfruttando l'intelligenza artificiale, omnicanale e artificiale per rimanere competitivi e pertinenti. Le richieste e le aspettative dei consumatori di lusso stanno cambiando. Il mercato del lusso sta prestando attenzione ai nuovi tipi di consumismo, entrambi stanno ripensando al valore di alcune merci e servizi. Il rapporto marca-consumatore è in via di ridefinizione. Nella proposta progettuale parte della tesi riguarda il progetto del brand milanese di alta moda: Prada. La moda è la terza industria più grande d'Italia. L'Italia ha una lunga storia di essere conosciuta per la sua raffinata lavorazione artigianale e materiali di alta qualità. La terza strada più cara d'Europa, Via Monte Napoleone, è la via dello shopping di lusso di Milano. Il manifesto del gruppo combina l'eredità dell'identità passata con le esigenze e le dinamiche attuali, nonché le prospettive future. Nella parte finale, il progetto mostrerà la previsione futura del negozio Prada.

A proposal for phygital integrated retail in store display elements for high end fashion brands in the future with an application to Prada on Via Monte Napoleone

Aran, Cansu
2021/2022

Abstract

This thesis is providing a proposal for phygital integrated retail in-store display elements for high-end fashion brands in the future with an application to Prada on Via Monte Napoleone. The question of the 'why' behind the buying is kind of key to improve consumer behavior strategies. Retail history and evolution of retail stores comprise a basis for selling strategies of future retail with understanding the base of consumption reasons. Investigating more specifically high-end fashion brands' consumption analysis and retail identities are essential. Purchase decisions are hedonic, which is the core of luxury consumer psychology. Marketing channels and distribution points support the physical to digital relationships of the in-store experience and online sphere connection with phygital experience supporters with the growth of e-commerce and impacts and drawing direction for the role of the store going forward future of retail trends. Retailers are embracing a strategy, leveraging phygital, omnichannel, and artificial intelligence to stay competitive and relevant. The demands and expectations of luxury consumers are shifting. The luxury market is paying attention to the face of new kinds of consumerism, both are rethinking the worth of some commodities and services. The brand-consumer connection is being redefined. In the project proposal part of the thesis is about the project of Milan-based high-end fashion brand: Prada. Fashion is Italy's third-largest industry. Italy has a long history of being known for its fine craftsmanship and high-quality materials. The third most expensive street in Europe, Via Monte Napoleone, is Milan's high-end shopping street. The group's manifesto combines past identity heritage with current demands and dynamics, as well as future perspectives. In the final part, the project will show the future prediction of the Prada store.
ARC III - Scuola del Design
22-lug-2022
2021/2022
Questa tesi sta fornendo una proposta per elementi espositivi in-store phygital integrati per i marchi di moda di fascia alta in futuro con un'applicazione a Prada in Via Monte Napoleone. La questione del "perché" dietro l'acquisto è una sorta di chiave per migliorare le strategie di comportamento dei consumatori. La storia della vendita al dettaglio e l'evoluzione dei negozi al dettaglio costituiscono una base per le strategie di vendita della futura vendita al dettaglio con la comprensione della base delle ragioni di consumo. È essenziale indagare in modo più specifico sull'analisi dei consumi e sulle identità di vendita al dettaglio dei marchi di moda di fascia alta. Le decisioni di acquisto sono edoniche, che è il fulcro della psicologia del consumatore di lusso. I canali di marketing e i punti di distribuzione supportano le relazioni fisiche e digitali dell'esperienza in-store e la connessione alla sfera online con i sostenitori dell'esperienza fisica con la crescita dell'e-commerce e degli impatti e disegnano una direzione per il ruolo del negozio andando avanti nel futuro delle tendenze del retail. I rivenditori stanno adottando una strategia, sfruttando l'intelligenza artificiale, omnicanale e artificiale per rimanere competitivi e pertinenti. Le richieste e le aspettative dei consumatori di lusso stanno cambiando. Il mercato del lusso sta prestando attenzione ai nuovi tipi di consumismo, entrambi stanno ripensando al valore di alcune merci e servizi. Il rapporto marca-consumatore è in via di ridefinizione. Nella proposta progettuale parte della tesi riguarda il progetto del brand milanese di alta moda: Prada. La moda è la terza industria più grande d'Italia. L'Italia ha una lunga storia di essere conosciuta per la sua raffinata lavorazione artigianale e materiali di alta qualità. La terza strada più cara d'Europa, Via Monte Napoleone, è la via dello shopping di lusso di Milano. Il manifesto del gruppo combina l'eredità dell'identità passata con le esigenze e le dinamiche attuali, nonché le prospettive future. Nella parte finale, il progetto mostrerà la previsione futura del negozio Prada.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/191572