With the rapid development of the internet, people's entertainment of video contents has gradually moved from television to mobile, while many new entertainment mediums and forms of distribution have been created. Along with the rise of mobile usage, internet companies have started to produce their own web series, movies and variety shows, and have begun to create their own labels' IPs, and the concept of pan-entertainment has become popular. Internet APP products need to have adequate strategic thinking and product design as a grip in every aspect of customer acquisition, incentive, retention, dissemination to revenue, planning a series of promotional activities and Internet-based products to maintain product ecology and user reputation. As a new model and core theme in the content industry, pan-entertainment requires in-depth analysis and design in order to better carry relevant brands and provide users with a better and richer pan-entertainment experience. This theme is based on a variety and TV series project that the author worked on in the product department of Tencent Weishi, Tencent's short-form video community. The project involved activity planning and internet-based product design for the branding and emotional consumption of China's breakout variety show "Sister of the Wind and Waves". The project is a breakthrough from the traditional "experience-based" design approach of the communications industry, and is based on the AARRR model, which analyses the needs and experiences of users throughout the process. This is to retain core users, recall potential users, motivate new users and achieve the business goal of video viewing. Based on the analysis of short-form video applications and the use of the AARRR model, this thesis will explore the design strategies for video content in the Pan-Entertainment (mainly movies, TV and variety) category of the mobile client APP for short-form video communities. In addition to the practical application of the AARRR model in the pan-entertainment scenario, the main methods used include industry analysis of the pan-entertainment category, product analysis of Tencent Weishi APP, cross-sectional comparison of various short-video APPs and competitor analysis of APPs related to the pan-entertainment category. In the end, the thesis will combine the AARRR model and experience design to jointly output relevant methods of internet-based product design, and conduct activity planning and interactive product design practice specifically for the popular variety show "The Class of Ride the Wavess", and verify the feasibility of the solution class through data. This thesis provides certain design methods and references for pan-entertainment experience, interactive activity design, user growth and advanced interface design, and also provides certain theoretical references for other product operations, activity planning and internet activity design on pan-entertainment content platforms.

Con il rapido sviluppo di Internet, l'intrattenimento di contenuti video si è gradualmente spostato dalla televisione alla telefonia mobile, mentre sono stati creati molti nuovi mezzi di intrattenimento e forme di distribuzione. Con l'aumento dell'uso dei dispositivi mobili, le aziende di Internet hanno iniziato a produrre le proprie serie web, film e spettacoli di varietà e a creare le IP delle proprie etichette, e il concetto di pan-entertainment è diventato popolare. I prodotti delle APP su Internet devono avere un pensiero strategico adeguato e un design del prodotto che faccia presa su ogni aspetto dell'acquisizione dei clienti, dell'incentivazione, della fidelizzazione, della diffusione e delle entrate, pianificando una serie di attività promozionali e prodotti basati su Internet per mantenere l'ecologia del prodotto e la reputazione degli utenti. In quanto nuovo modello e tema centrale dell'industria dei contenuti, il pan-entertainment richiede un'analisi e una progettazione approfondite, al fine di veicolare meglio i marchi rilevanti e fornire agli utenti un'esperienza di pan-entertainment migliore e più ricca. Questo argomento si basa su un progetto di varietà e serie TV a cui l'autore ha lavorato nel reparto prodotti di Tencent Weishi, la comunità di video di breve durata di Tencent. Il progetto prevedeva la pianificazione della campagna e la progettazione di prodotti basati su Internet per il branding e il consumo emotivo del varietà cinese di successo "Sister of the Wind and Waves". Il progetto rappresenta una svolta rispetto al tradizionale approccio di design "basato sull'esperienza" dell'industria della comunicazione e si basa sul modello AARRR, che analizza le esigenze e le esperienze degli utenti durante tutto il processo. Questo per fidelizzare gli utenti principali, richiamare quelli potenziali, motivare i nuovi utenti e raggiungere l'obiettivo commerciale della visione dei video. Sulla base dell'analisi delle applicazioni video short-form e dell'uso del modello AARRR, questa tesi esplorerà le strategie di progettazione dei contenuti video nella categoria Pan-Entertainment (principalmente film, TV e varietà) dell'APP client mobile per le comunità video short-form. Oltre all'applicazione pratica del modello AARRR nello scenario del pan-entertainment, i principali metodi utilizzati includono l'analisi del settore della categoria pan-entertainment, l'analisi del prodotto dell'APP Tencent Weishi, il confronto trasversale di varie APP per video brevi e l'analisi dei concorrenti delle APP relative alla categoria pan-entertainment. Infine, la tesi combinerà il modello AARRR e l'experience design per produrre congiuntamente metodi rilevanti di progettazione di prodotti basati su internet, e condurrà la pianificazione della campagna e la pratica di progettazione di prodotti interattivi specificamente per il popolare spettacolo di varietà "The Class of Ride the Wavess", e verificherà la fattibilità della soluzione di classe attraverso i dati. Questa tesi fornisce alcuni metodi di progettazione e riferimenti per l'esperienza di pan-entertainment, la progettazione di attività interattive, la crescita dell'utente e la progettazione di interfacce avanzate, oltre a fornire alcuni riferimenti teorici per altre operazioni di prodotto, la pianificazione delle attività e la progettazione di attività internet su piattaforme di contenuti pan-entertainment.

Interactive activity design and strategies research for pan-entertainment in short video application

LIU, CHUNHAI
2021/2022

Abstract

With the rapid development of the internet, people's entertainment of video contents has gradually moved from television to mobile, while many new entertainment mediums and forms of distribution have been created. Along with the rise of mobile usage, internet companies have started to produce their own web series, movies and variety shows, and have begun to create their own labels' IPs, and the concept of pan-entertainment has become popular. Internet APP products need to have adequate strategic thinking and product design as a grip in every aspect of customer acquisition, incentive, retention, dissemination to revenue, planning a series of promotional activities and Internet-based products to maintain product ecology and user reputation. As a new model and core theme in the content industry, pan-entertainment requires in-depth analysis and design in order to better carry relevant brands and provide users with a better and richer pan-entertainment experience. This theme is based on a variety and TV series project that the author worked on in the product department of Tencent Weishi, Tencent's short-form video community. The project involved activity planning and internet-based product design for the branding and emotional consumption of China's breakout variety show "Sister of the Wind and Waves". The project is a breakthrough from the traditional "experience-based" design approach of the communications industry, and is based on the AARRR model, which analyses the needs and experiences of users throughout the process. This is to retain core users, recall potential users, motivate new users and achieve the business goal of video viewing. Based on the analysis of short-form video applications and the use of the AARRR model, this thesis will explore the design strategies for video content in the Pan-Entertainment (mainly movies, TV and variety) category of the mobile client APP for short-form video communities. In addition to the practical application of the AARRR model in the pan-entertainment scenario, the main methods used include industry analysis of the pan-entertainment category, product analysis of Tencent Weishi APP, cross-sectional comparison of various short-video APPs and competitor analysis of APPs related to the pan-entertainment category. In the end, the thesis will combine the AARRR model and experience design to jointly output relevant methods of internet-based product design, and conduct activity planning and interactive product design practice specifically for the popular variety show "The Class of Ride the Wavess", and verify the feasibility of the solution class through data. This thesis provides certain design methods and references for pan-entertainment experience, interactive activity design, user growth and advanced interface design, and also provides certain theoretical references for other product operations, activity planning and internet activity design on pan-entertainment content platforms.
ARC III - Scuola del Design
22-lug-2022
2021/2022
Con il rapido sviluppo di Internet, l'intrattenimento di contenuti video si è gradualmente spostato dalla televisione alla telefonia mobile, mentre sono stati creati molti nuovi mezzi di intrattenimento e forme di distribuzione. Con l'aumento dell'uso dei dispositivi mobili, le aziende di Internet hanno iniziato a produrre le proprie serie web, film e spettacoli di varietà e a creare le IP delle proprie etichette, e il concetto di pan-entertainment è diventato popolare. I prodotti delle APP su Internet devono avere un pensiero strategico adeguato e un design del prodotto che faccia presa su ogni aspetto dell'acquisizione dei clienti, dell'incentivazione, della fidelizzazione, della diffusione e delle entrate, pianificando una serie di attività promozionali e prodotti basati su Internet per mantenere l'ecologia del prodotto e la reputazione degli utenti. In quanto nuovo modello e tema centrale dell'industria dei contenuti, il pan-entertainment richiede un'analisi e una progettazione approfondite, al fine di veicolare meglio i marchi rilevanti e fornire agli utenti un'esperienza di pan-entertainment migliore e più ricca. Questo argomento si basa su un progetto di varietà e serie TV a cui l'autore ha lavorato nel reparto prodotti di Tencent Weishi, la comunità di video di breve durata di Tencent. Il progetto prevedeva la pianificazione della campagna e la progettazione di prodotti basati su Internet per il branding e il consumo emotivo del varietà cinese di successo "Sister of the Wind and Waves". Il progetto rappresenta una svolta rispetto al tradizionale approccio di design "basato sull'esperienza" dell'industria della comunicazione e si basa sul modello AARRR, che analizza le esigenze e le esperienze degli utenti durante tutto il processo. Questo per fidelizzare gli utenti principali, richiamare quelli potenziali, motivare i nuovi utenti e raggiungere l'obiettivo commerciale della visione dei video. Sulla base dell'analisi delle applicazioni video short-form e dell'uso del modello AARRR, questa tesi esplorerà le strategie di progettazione dei contenuti video nella categoria Pan-Entertainment (principalmente film, TV e varietà) dell'APP client mobile per le comunità video short-form. Oltre all'applicazione pratica del modello AARRR nello scenario del pan-entertainment, i principali metodi utilizzati includono l'analisi del settore della categoria pan-entertainment, l'analisi del prodotto dell'APP Tencent Weishi, il confronto trasversale di varie APP per video brevi e l'analisi dei concorrenti delle APP relative alla categoria pan-entertainment. Infine, la tesi combinerà il modello AARRR e l'experience design per produrre congiuntamente metodi rilevanti di progettazione di prodotti basati su internet, e condurrà la pianificazione della campagna e la pratica di progettazione di prodotti interattivi specificamente per il popolare spettacolo di varietà "The Class of Ride the Wavess", e verificherà la fattibilità della soluzione di classe attraverso i dati. Questa tesi fornisce alcuni metodi di progettazione e riferimenti per l'esperienza di pan-entertainment, la progettazione di attività interattive, la crescita dell'utente e la progettazione di interfacce avanzate, oltre a fornire alcuni riferimenti teorici per altre operazioni di prodotto, la pianificazione delle attività e la progettazione di attività internet su piattaforme di contenuti pan-entertainment.
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