One of the main threats to ecological safety is the increased emissions of greenhouse gases. Promoting the purchase of electric vehicles and increasing their share among all cars in each country can be considered as activities reducing the emissions of CO2 into the atmosphere. But the integration of Electric Vehicle with the grid comes with certain challenges like demand-side management, reliability, and pricing. This paper is mainly focussed on developing a pricing strategy for Electric Vehicles. Previous pricing model of Electric vehicle is limited to fixed price rate or pricing based on Time of use. In this research work, an hourly pricing model for EV has been developed. Moreover, the work is extended to the development of an optimal hybrid system integrating the electric vehicle for both on-grid and off-grid mode. Further, a case study has been done for a location in Botswana, where the proposed hybrid on-grid and off-grid model is deployed, and a comparative analysis has been performed. The analysis represents the comparison of optimal system design, economic evaluation, and pricing of EV for the on-grid and off-grid hybrid system.
Una delle principali minacce alla sicurezza ecologica è l'aumento delle emissioni di gas serra. La promozione dell'acquisto di veicoli elettrici e l'aumento della loro quota tra tutte le auto in ogni Paese possono essere considerate attività che riducono le emissioni di CO2 nell'atmosfera. Ma l'integrazione del veicolo elettrico con la rete comporta alcune sfide come la gestione della domanda, l'affidabilità e i prezzi. Questo documento si concentra principalmente sullo sviluppo di una strategia di prezzo per i veicoli elettrici. Il precedente modello di tariffazione del veicolo elettrico è limitato alla tariffa fissa o alla tariffazione basata sul tempo di utilizzo. In questo lavoro di ricerca è stato sviluppato un modello di tariffazione oraria per i veicoli elettrici. Inoltre, il lavoro si estende allo sviluppo di un sistema ibrido ottimale che integri il veicolo elettrico sia in modalità on-grid che off-grid. Inoltre, è stato condotto un caso di studio per una località in Botswana, dove viene implementato il modello ibrido proposto su griglia e fuori rete, ed è stata eseguita un'analisi comparativa. L'analisi rappresenta il confronto tra la progettazione ottimale del sistema, la valutazione economica e il prezzo dei veicoli elettrici per il sistema ibrido on-grid e off-grid.
Development of hourly pricing model for electric vehicles integrated with an on off grid hybrid energy system
Ahsan, Tashbeeb
2021/2022
Abstract
One of the main threats to ecological safety is the increased emissions of greenhouse gases. Promoting the purchase of electric vehicles and increasing their share among all cars in each country can be considered as activities reducing the emissions of CO2 into the atmosphere. But the integration of Electric Vehicle with the grid comes with certain challenges like demand-side management, reliability, and pricing. This paper is mainly focussed on developing a pricing strategy for Electric Vehicles. Previous pricing model of Electric vehicle is limited to fixed price rate or pricing based on Time of use. In this research work, an hourly pricing model for EV has been developed. Moreover, the work is extended to the development of an optimal hybrid system integrating the electric vehicle for both on-grid and off-grid mode. Further, a case study has been done for a location in Botswana, where the proposed hybrid on-grid and off-grid model is deployed, and a comparative analysis has been performed. The analysis represents the comparison of optimal system design, economic evaluation, and pricing of EV for the on-grid and off-grid hybrid system.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/192047