Each product requires correct communication in order to be understood and valued; between these the jewel, as an object bearer of symbolic values even more than material values, requires the construction of a narrative that communicates tangible and intangible complexity and preciousness, contributing to its elevation from object to identity element of the wearer. Starting from an analysis of the world of jewelry and its ramifications, passing through the investigation of identity construction and the construction of a storytelling, we examine how communication comes used in the sector of interest and as it presents itself today, with particular focus on the relationship between channels online and offline in the jewelry sector, so as to be able to structure a design method of construction of communication that is applied to young jewelry design brands.
Ogni prodotto necessita di una corretta comunicazione per poter essere compreso e valorizzato; tra questi il gioiello, in quanto oggetto portatore di valori simbolici prima ancora che di valori materiali, richiede la costruzione di una narrazione che ne comunichi complessità e preziosità tangibile e intangibile, contribuendo alla sua elevazione da oggetto a elemento identitario di chi lo indossa. A partire da un’analisi del mondo del gioiello e delle sue ramificazioni, passando per l’indagine della costruzione dell’identità e la costruzione di uno storytelling, si esamina come la comunicazione viene utilizzata nel settore di interesse e come si presenta oggi, con particolare focus sul rapporto tra i canali online e quelli offline nel settore del gioiello, così da poter strutturare un metodo progettuale di costruzione della comunicazione che viene applicato a giovani brand di design del gioiello.
Online Offline : comunicare il gioiello
Liparoti, Domiziana
2021/2022
Abstract
Each product requires correct communication in order to be understood and valued; between these the jewel, as an object bearer of symbolic values even more than material values, requires the construction of a narrative that communicates tangible and intangible complexity and preciousness, contributing to its elevation from object to identity element of the wearer. Starting from an analysis of the world of jewelry and its ramifications, passing through the investigation of identity construction and the construction of a storytelling, we examine how communication comes used in the sector of interest and as it presents itself today, with particular focus on the relationship between channels online and offline in the jewelry sector, so as to be able to structure a design method of construction of communication that is applied to young jewelry design brands.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/194874