The framework of planning and scheduling of high-Speed railways in Trenitalia has been put forward. From the client’s factor of view the attractive scheduling of the services is a key element of transportation industries boom, and however from the operator’s perspective planning and scheduling should satisfy the demand of customers mobility wishes in addition to produces a few foremost and efficient solution for available assets. Railways undertaking must manage nonlinear demand for the network where they may be operating. Liberalization in the railways is attracting the Railway operators closer to the price-based competition, the competition within the transportation industry increasing step by step. So, for organizational level it's far mandatory to design the system that could generate viable solution, that may reduce the operational value and permit efficient use of available resources. Developing demand of high-speed railway in current years is a key reason of enlargement of railway undertakings. “Go to the marketplace earlier than your competitors do” is turning into exciting difficulty in most of the high-pace railway undertakings to integrate themselves seamlessly .Similarly to this fulfilling the sustainable development Goal is a collective obligation .Decarbonization of railway transport could be a combative tool towards the climate change troubles .Upward thrust of renewable resources within the energy mix lets in the railways to become extra greener means of transport .At this moment rail transport is the most electrified and energy efficient way of mass passenger delivery. On this work the strategies of rail operators to lessen the operational fee thru an optimized making plans and scheduling of rolling stocks and circulation of rolling stocks on the network than could make the device electricity efficient which directly linked with operators economic strategies and global sustainable strategies .Various sources of facts and studies has been used throughout this work and particular answers for the optimized planning and scheduling of rolling stocks has been studied .

In Trenitalia è stato innovato il processo di pianificazione e programmazione del servizio ad alta velocità. Una pianificazione del servizio efficente è un elemento chiave sia dal punto di vista dell'operatore ferroviario, sia per il gestore dell’infrastruttura. La pianificazione ha l’obiettivo di soddisfare la domanda di mobilità dei clienti e produrre le soluzioni più efficienti possibili sotto il profilo dell’uso delle risorse. Le imprese ferroviarie devono anche gestire la non linearità della domanda. La liberalizzazione del mercato ferroviario ha spinto le aziende verso una concorrenza basata sul ribasso dei prezzi dei biglietti, e la concorrenza all'interno del settore dei trasporti aumenta gradualmente. Pertanto, a livello organizzativo è importante progettare un sistema che possa generare una soluzione praticabile, riducendo il costo operativo e consentendo un uso efficiente delle risorse disponibili. Lo sviluppo della domanda di transporto ad alta velocita degli ultimi anni è una delle ragioni principali dello sviluppo delle imprese ferroviarie. “Arrivare sul mercato prima dei tuoi concorrenti” si sta trasformando in una sfida entusiasmante per la maggior parte delle imprese ferroviarie. Allo stesso modo, il raggiungimento dell'obiettivo di sviluppo sostenibile è un obbligo collettivo. La decarbonizzazione del trasporto ferroviario potrebbe essere un strumento nella lotta al cambiamente climatico . La spinta verso l'alto delle risorse rinnovabili all'interno del mix energetico consente alle ferrovie di diventare mezzi di trasporto sempre più ecologici. In questo momento il transporto ferroviario elettrificato è il modo piu efficiente dal punto di vista energetico per e il transporto passeggeri. Le strategie degli operatori ferroviari per ridurre il costo operativo attraverso una pianificazione e programmazione ottimizzata del materiale rotabile e la circolazione del materiale rotabile sulla rete, mira anche a rendere più efficiente il sistema complessivo in termini di consumo energetico e quindi è direttamente collegato alle strategie economiche degli operatori e alle strategie eco-sostenibili globali. Durante questo lavoro sono state utilizzate varie fonti e studi e sono state studiate particolari soluzioni per la pianificazione e la programmazione ottimizzate del materiale rotabile.

Planning and scheduling of high-speed railways : Trenitalia case study

Shaikh, Gulam Ahmed Mujtaba
2021/2022

Abstract

The framework of planning and scheduling of high-Speed railways in Trenitalia has been put forward. From the client’s factor of view the attractive scheduling of the services is a key element of transportation industries boom, and however from the operator’s perspective planning and scheduling should satisfy the demand of customers mobility wishes in addition to produces a few foremost and efficient solution for available assets. Railways undertaking must manage nonlinear demand for the network where they may be operating. Liberalization in the railways is attracting the Railway operators closer to the price-based competition, the competition within the transportation industry increasing step by step. So, for organizational level it's far mandatory to design the system that could generate viable solution, that may reduce the operational value and permit efficient use of available resources. Developing demand of high-speed railway in current years is a key reason of enlargement of railway undertakings. “Go to the marketplace earlier than your competitors do” is turning into exciting difficulty in most of the high-pace railway undertakings to integrate themselves seamlessly .Similarly to this fulfilling the sustainable development Goal is a collective obligation .Decarbonization of railway transport could be a combative tool towards the climate change troubles .Upward thrust of renewable resources within the energy mix lets in the railways to become extra greener means of transport .At this moment rail transport is the most electrified and energy efficient way of mass passenger delivery. On this work the strategies of rail operators to lessen the operational fee thru an optimized making plans and scheduling of rolling stocks and circulation of rolling stocks on the network than could make the device electricity efficient which directly linked with operators economic strategies and global sustainable strategies .Various sources of facts and studies has been used throughout this work and particular answers for the optimized planning and scheduling of rolling stocks has been studied .
DE FABIIS, FRANCESCO
CHIBOUB, FABIO
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
6-ott-2022
2021/2022
In Trenitalia è stato innovato il processo di pianificazione e programmazione del servizio ad alta velocità. Una pianificazione del servizio efficente è un elemento chiave sia dal punto di vista dell'operatore ferroviario, sia per il gestore dell’infrastruttura. La pianificazione ha l’obiettivo di soddisfare la domanda di mobilità dei clienti e produrre le soluzioni più efficienti possibili sotto il profilo dell’uso delle risorse. Le imprese ferroviarie devono anche gestire la non linearità della domanda. La liberalizzazione del mercato ferroviario ha spinto le aziende verso una concorrenza basata sul ribasso dei prezzi dei biglietti, e la concorrenza all'interno del settore dei trasporti aumenta gradualmente. Pertanto, a livello organizzativo è importante progettare un sistema che possa generare una soluzione praticabile, riducendo il costo operativo e consentendo un uso efficiente delle risorse disponibili. Lo sviluppo della domanda di transporto ad alta velocita degli ultimi anni è una delle ragioni principali dello sviluppo delle imprese ferroviarie. “Arrivare sul mercato prima dei tuoi concorrenti” si sta trasformando in una sfida entusiasmante per la maggior parte delle imprese ferroviarie. Allo stesso modo, il raggiungimento dell'obiettivo di sviluppo sostenibile è un obbligo collettivo. La decarbonizzazione del trasporto ferroviario potrebbe essere un strumento nella lotta al cambiamente climatico . La spinta verso l'alto delle risorse rinnovabili all'interno del mix energetico consente alle ferrovie di diventare mezzi di trasporto sempre più ecologici. In questo momento il transporto ferroviario elettrificato è il modo piu efficiente dal punto di vista energetico per e il transporto passeggeri. Le strategie degli operatori ferroviari per ridurre il costo operativo attraverso una pianificazione e programmazione ottimizzata del materiale rotabile e la circolazione del materiale rotabile sulla rete, mira anche a rendere più efficiente il sistema complessivo in termini di consumo energetico e quindi è direttamente collegato alle strategie economiche degli operatori e alle strategie eco-sostenibili globali. Durante questo lavoro sono state utilizzate varie fonti e studi e sono state studiate particolari soluzioni per la pianificazione e la programmazione ottimizzate del materiale rotabile.
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Descrizione: Railways are widely regarded as one of the most environmentally friendly modes of transportation on a global scale. As a result, railways have become more sustainable in the transportation sector and have a significant role to play. Transport currently accounts for a quarter of the EU's greenhouse gas emissions . A key objective is to boost electrified transport modes. high speed railways showing its dominant effect to achive the decrabonization .matter of the fact is the increasing demand for mobility should transfer to an eco-friendly mode of transportation . High-speed rail is more than four times as energy efficient as driving a car and nearly nine times more efficient than flying, according to data from the International Union of Railways (UIC). Initial gen studies of high-speed railways gave the motivation to develop their network around the globe . When it comes to the model shift from motorways or airplanes, the utility assessment of the passengers becomes more specific .The behavior of the users totally depends on the level of service they are getting for long-haul services . Cost, travel time , comfort, and accesibility are the basic and fundamental assessment criteria of individuals . To boost passengers’ preference for rail, one of the key strategies is to form an efficient timetable that should meet the demand of individuals. Companies put the effort into forming the optimal and efficient planning and scheduling that can fulfill the generated demand and financial aspects of companies .The optimal scheduling of trains before and after services directly minimizes and maximizes the operational cost . In this thesis work several topics have been covered to understand the planning and scheduling of trains, their optimal circulation on the network that can minimize the operations cost .Scheduling optimization techniques offer a great opportunity for saving energy costs, which is correlated with the environmental aspects in the current scenario. Train circulation on the network through optimized scheduling enhances the quality of services . In Italy, the high-speed railways' success has become a milestone for the rail operators around the globe . Trenitalia is a leading operator in the Italian high-speed market . all the planning & scheduling procedures has discssed in this thesis along with the European strategies and national strategies followed by Trenitalia .
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/195390