We know that human ears are highly sensitive and excellent at recognizing noise. Generally, noise is a kind of unpleasant and annoying tone of sound that causes mild to major discomfort or sometimes it may lead to irritation. When it comes to high-power and high-speed gears such as the ones that transmit the power of a motor, the gear noise or vibration often becomes a problem. However, the countermeasure for the noise is not easy since the gear noise usually occurs from multiple various factors. The gear noise can be originated from the gear itself or may emerge from peripheral components such as gearboxes. In this study, the acoustic properties of the two sets of power transmission bevel gears manufactured with Face Hobbing and Face Milling methods are studied. Many researchers have pointed out that the main cause of the gear noise is a transmission error. To establish a relationship between transmission error and noise a Test rig and Data acquisition system have been set up. Two optical encoders are used to measure Transmission error, whereas an array of microphones is placed around the gearbox to catch emitted noise. The experiment is designed in a way to test the gear set for different values of speed, torque, and sense of rotation along with changing the axial offset for each acquisition cycle. In this ongoing study, we analyzed a single case for the transmission error where we found the significance of shaft and driven gear frequency on unwanted noise excitation near gear mesh frequency. In the end, we performed power spectrum and octave analysis to compare Face Hobbed and Face Milled gear sets, through which we found in comparison Face Hobbed gears have more bearable noise levels.
Sappiamo che le orecchie umane sono molto sensibili ed eccellenti nel riconoscere rumore. Generalmente, il rumore è una sorta di tono sonoro sgradevole e fastidioso che provoca disagio da lieve a grave o talvolta può causare irritazione. Quando si tratta di ingranaggi ad alta potenza e ad alta velocità come quelli che trasmettere la potenza di un motore, il rumore o la vibrazione dell’ingranaggio diventano spesso a problema. Tuttavia, la contromisura per il rumore non è facile poiché il il rumore degli ingranaggi di solito si verifica a causa di più fattori diverse. Il rumore dell’ingranaggio può essere originato dall’ingranaggio stesso o può emergere da esso componenti periferici come i riduttori. In questo studio, le proprietà acustiche dei due gruppi di trasmissione di potenza sono gli ingranaggi conici realizzati con i metodi Face Hobbing e Face Milling studiato. Molti ricercatori hanno sottolineato che la causa principale della marcia il rumore è un errore di trasmissione. Stabilire una relazione tra transmission errore e rumore sono stati impostati un banco di prova e un sistema di acquisizione dati su. Due encoder ottici vengono utilizzati per misurare l’errore di trasmissione, mentre una serie di microfoni è posizionata attorno al cambio per catturare il rumore emesso. L’esperimento è progettato in modo da testare il set di ingranaggi per valori diversi di velocità, coppia e senso di rotazione insieme alla modifica dell’offset assiale per ogni ciclo di acquisizione. In questo studio in corso, abbiamo analizzato un singolo caso per l’errore di trasmissione dove abbiamo trovato il significato di albero e condotto frequenza dell’ingranaggio sull’eccitazione del rumore indesiderato vicino alla frequenza di ingranamento dell’ingranaggio. In alla fine, abbiamo eseguito l’analisi dello spettro di potenza e dell’ottava per confrontare Face Set di ingranaggi dentati e fresati a faccia, attraverso i quali abbiamo trovato un confront Gli ingranaggi Face Hobbed hanno livelli di rumore più sopportabili.
Noise and transmission error measurements of the bevel gears
ABUZAR MUSTAFA
2021/2022
Abstract
We know that human ears are highly sensitive and excellent at recognizing noise. Generally, noise is a kind of unpleasant and annoying tone of sound that causes mild to major discomfort or sometimes it may lead to irritation. When it comes to high-power and high-speed gears such as the ones that transmit the power of a motor, the gear noise or vibration often becomes a problem. However, the countermeasure for the noise is not easy since the gear noise usually occurs from multiple various factors. The gear noise can be originated from the gear itself or may emerge from peripheral components such as gearboxes. In this study, the acoustic properties of the two sets of power transmission bevel gears manufactured with Face Hobbing and Face Milling methods are studied. Many researchers have pointed out that the main cause of the gear noise is a transmission error. To establish a relationship between transmission error and noise a Test rig and Data acquisition system have been set up. Two optical encoders are used to measure Transmission error, whereas an array of microphones is placed around the gearbox to catch emitted noise. The experiment is designed in a way to test the gear set for different values of speed, torque, and sense of rotation along with changing the axial offset for each acquisition cycle. In this ongoing study, we analyzed a single case for the transmission error where we found the significance of shaft and driven gear frequency on unwanted noise excitation near gear mesh frequency. In the end, we performed power spectrum and octave analysis to compare Face Hobbed and Face Milled gear sets, through which we found in comparison Face Hobbed gears have more bearable noise levels.File | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: Noise and Transmission Error Measurements for Bevel Gears
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