Under the influence of digital technology, three major changes have taken place in urban public space, reshaping people's relationship with the city and their way of life. The first is the phenomenon of excessive personalization of the way people participate in the city due to highly free personal choices and rapidly improving life efficiency; the second is that virtual communities and online social networking bring people to rethink their physical experience; the third is that it is easy to A new capital monopoly will be formed, giving birth to a larger consumption landscape. In this context, this paper attempts to reconstruct the festival situation and explore a method to reshape the urban public space, the body and the interpersonal communication through the intervention of spatial installations. Aiming at the three spatial problems discovered, this paper conducts theoretical research from three aspects: Situationist International, Phenomenology, and Participatory Urban Public Space. Through the analysis of the situation, festivals, and game carnival, the Lantern Festival is selected as the cultural, festival and space-time background of the design, and the method of image and text analysis is used to carry out research on the symbols and situations of graphic materials, Ming and Qing novels. The analysis of the city in this research focuses on the site survey. By analyzing the site, it summarizes the current problems of urban public space and puts into practice the theoretical solutions proposed in the theory of urban public space. From the extraction and induction of the contextual content, physical senses, human-human interaction, and human-city interaction from the ancient paintings of the Lantern Festival and the novels of Ming and Qing Dynasties, combined with the case analysis of digital art installations, this research deduces The three systems of narrative, interaction and symbols become design strategies. At the same time, the research results are applicable to all commercial blocks. This paper selects specific Xidan and Wangfujing as examples. The purpose is to use digital technology to magnify the festival carnival situation, not only to reshape the short-term communication relationship between subjects and the participation of the body in public space. , and also through non-commercially oriented temporary games to weaken the excessive consumption atmosphere on the venue and realize the criticism of the excessively landscaped environment.

Sotto l'influenza della tecnologia digitale, lo spazio pubblico urbano ha subito enormi cambiamenti sotto tre aspetti, rimodellando il rapporto tra le persone e la città e lo stile di vita. La prima è che la scelta personale altamente libera e il rapido miglioramento dell'efficienza abitativa provocano il fenomeno di sovrapersonalizzazione del modo in cui le persone partecipano alla città; In secondo luogo, le comunità virtuali e i social network online portano a ripensare l'esperienza personale da parte delle persone; In terzo luogo, è facile formare un nuovo monopolio del capitale, che promuove un più ampio panorama dei consumi. In questo contesto, questo lavoro cerca di esplorare un modo per rimodellare lo spazio pubblico urbano, il corpo e la comunicazione interpersonale attraverso l'intervento di dispositivi spaziali ricostruendo situazioni di festival. Alla luce dei tre problemi spaziali riscontrati, questo lavoro conduce ricerche teoriche su tre aspetti: contestualismo internazionale, fenomenologia e spazio pubblico urbano partecipativo. Attraverso l'analisi della situazione, del festival e del carnevale di gioco, il Festival delle Lanterne viene selezionato come sfondo culturale, festivo e spazio-temporale del progetto. Utilizzando il metodo dell'analisi dell'immagine e del testo, il simbolo e la situazione dei materiali grafici, i romanzi Ming e Qing vengono studiati. L'analisi della città in questo studio si concentra sull'indagine del sito, attraverso l'analisi del sito, vengono riassunti i problemi dell'attuale spazio pubblico urbano, e vengono messe in pratica le soluzioni teoriche proposte nella teoria dello spazio pubblico urbano. Dalla raffinazione e induzione del contenuto del contesto, dei sensi del corpo, della relazione interpersonale e della relazione di interazione tra le persone e la città degli antichi dipinti cinesi e antichi del Festival delle Lanterne e dei romanzi delle Dinastie Ming e Qing, combinati con l'analisi dei casi delle installazioni artistiche digitali, questo studio deduce che i sistemi narrativi, di interazione e di simboli diventano strategie progettuali. Allo stesso tempo, i risultati della ricerca sono orientati a tutti i distretti commerciali e questo lavoro sceglie Xidan e Wangfujing come esempi, con l'obiettivo di utilizzare la tecnologia digitale per allargare la situazione carnevalesca del festival, non solo per rimodellare il breve rapporto di comunicazione tra i soggetti e la partecipazione dell'ente nello spazio pubblico, ma anche per indebolire l'eccessiva atmosfera di consumo sul sito attraverso giochi temporanei orientati non commerciali, in modo da realizzare la critica all'eccessivo ambiente paesaggistico.

Reconstruction of urban public space situation based on digital technology-commercial streets reconstruction as examples

Wu, Wenqi
2021/2022

Abstract

Under the influence of digital technology, three major changes have taken place in urban public space, reshaping people's relationship with the city and their way of life. The first is the phenomenon of excessive personalization of the way people participate in the city due to highly free personal choices and rapidly improving life efficiency; the second is that virtual communities and online social networking bring people to rethink their physical experience; the third is that it is easy to A new capital monopoly will be formed, giving birth to a larger consumption landscape. In this context, this paper attempts to reconstruct the festival situation and explore a method to reshape the urban public space, the body and the interpersonal communication through the intervention of spatial installations. Aiming at the three spatial problems discovered, this paper conducts theoretical research from three aspects: Situationist International, Phenomenology, and Participatory Urban Public Space. Through the analysis of the situation, festivals, and game carnival, the Lantern Festival is selected as the cultural, festival and space-time background of the design, and the method of image and text analysis is used to carry out research on the symbols and situations of graphic materials, Ming and Qing novels. The analysis of the city in this research focuses on the site survey. By analyzing the site, it summarizes the current problems of urban public space and puts into practice the theoretical solutions proposed in the theory of urban public space. From the extraction and induction of the contextual content, physical senses, human-human interaction, and human-city interaction from the ancient paintings of the Lantern Festival and the novels of Ming and Qing Dynasties, combined with the case analysis of digital art installations, this research deduces The three systems of narrative, interaction and symbols become design strategies. At the same time, the research results are applicable to all commercial blocks. This paper selects specific Xidan and Wangfujing as examples. The purpose is to use digital technology to magnify the festival carnival situation, not only to reshape the short-term communication relationship between subjects and the participation of the body in public space. , and also through non-commercially oriented temporary games to weaken the excessive consumption atmosphere on the venue and realize the criticism of the excessively landscaped environment.
ARC III - Scuola del Design
20-dic-2022
2021/2022
Sotto l'influenza della tecnologia digitale, lo spazio pubblico urbano ha subito enormi cambiamenti sotto tre aspetti, rimodellando il rapporto tra le persone e la città e lo stile di vita. La prima è che la scelta personale altamente libera e il rapido miglioramento dell'efficienza abitativa provocano il fenomeno di sovrapersonalizzazione del modo in cui le persone partecipano alla città; In secondo luogo, le comunità virtuali e i social network online portano a ripensare l'esperienza personale da parte delle persone; In terzo luogo, è facile formare un nuovo monopolio del capitale, che promuove un più ampio panorama dei consumi. In questo contesto, questo lavoro cerca di esplorare un modo per rimodellare lo spazio pubblico urbano, il corpo e la comunicazione interpersonale attraverso l'intervento di dispositivi spaziali ricostruendo situazioni di festival. Alla luce dei tre problemi spaziali riscontrati, questo lavoro conduce ricerche teoriche su tre aspetti: contestualismo internazionale, fenomenologia e spazio pubblico urbano partecipativo. Attraverso l'analisi della situazione, del festival e del carnevale di gioco, il Festival delle Lanterne viene selezionato come sfondo culturale, festivo e spazio-temporale del progetto. Utilizzando il metodo dell'analisi dell'immagine e del testo, il simbolo e la situazione dei materiali grafici, i romanzi Ming e Qing vengono studiati. L'analisi della città in questo studio si concentra sull'indagine del sito, attraverso l'analisi del sito, vengono riassunti i problemi dell'attuale spazio pubblico urbano, e vengono messe in pratica le soluzioni teoriche proposte nella teoria dello spazio pubblico urbano. Dalla raffinazione e induzione del contenuto del contesto, dei sensi del corpo, della relazione interpersonale e della relazione di interazione tra le persone e la città degli antichi dipinti cinesi e antichi del Festival delle Lanterne e dei romanzi delle Dinastie Ming e Qing, combinati con l'analisi dei casi delle installazioni artistiche digitali, questo studio deduce che i sistemi narrativi, di interazione e di simboli diventano strategie progettuali. Allo stesso tempo, i risultati della ricerca sono orientati a tutti i distretti commerciali e questo lavoro sceglie Xidan e Wangfujing come esempi, con l'obiettivo di utilizzare la tecnologia digitale per allargare la situazione carnevalesca del festival, non solo per rimodellare il breve rapporto di comunicazione tra i soggetti e la partecipazione dell'ente nello spazio pubblico, ma anche per indebolire l'eccessiva atmosfera di consumo sul sito attraverso giochi temporanei orientati non commerciali, in modo da realizzare la critica all'eccessivo ambiente paesaggistico.
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