The future of design is digital. Digital fabric libraries are also becoming increasingly popular with the fashion industry as a virtual showcase for textiles, and many companies are now experimenting with creating their own digital fabric libraries. Within brands, communication between design teams can be made easier through digital fabric libraries, and digital fabric libraries can bring brands and suppliers together in a shared environment. However, there are problems with the existing digital fabric library such as they are limited to the visual interaction as a single sensory experience that limits the understanding of designers to accurately imagine the physical behaviours of fabric as long as their tactile features. So, the purpose of this article is to try to enhance the multi-sensory experience of digital fabric library, through research, find new technologies that can be used to enhance the experiential sensing of digital fabric library, and use these technologies to design a new multi-sensory digital fabric library.

Il futuro del design è digitale. Anche le biblioteche di tessuti digitali stanno diventando sempre più popolari con l'industria della moda come vetrina virtuale per i tessuti e molte aziende stanno ora sperimentando la creazione delle proprie biblioteche di tessuti digitali. All'interno dei marchi, la comunicazione tra i team di progettazione può essere semplificata attraverso librerie di tessuti digitali e le librerie di tessuti digitali possono riunire marchi e fornitori in un ambiente condiviso. Tuttavia, ci sono problemi con la libreria di tessuti digitali esistente in quanto sono limitati all'interazione visiva come una singola esperienza sensoriale che limita la comprensione dei designer per immaginare accuratamente i comportamenti fisici del tessuto purché le loro caratteristiche tattili. Quindi, lo scopo di questo articolo è cercare di migliorare l'esperienza multisensoriale della libreria di tessuti digitali, attraverso la ricerca, trovare nuove tecnologie che possono essere utilizzate per migliorare il senso esperienziale della libreria di tessuti digitali e utilizzare queste tecnologie per progettare un nuovo libreria di tessuti digitali multisensoriali.

A MSD (Multi-Sensory Digital) fabric library for digital fashion designers

Fu, Shitong
2021/2022

Abstract

The future of design is digital. Digital fabric libraries are also becoming increasingly popular with the fashion industry as a virtual showcase for textiles, and many companies are now experimenting with creating their own digital fabric libraries. Within brands, communication between design teams can be made easier through digital fabric libraries, and digital fabric libraries can bring brands and suppliers together in a shared environment. However, there are problems with the existing digital fabric library such as they are limited to the visual interaction as a single sensory experience that limits the understanding of designers to accurately imagine the physical behaviours of fabric as long as their tactile features. So, the purpose of this article is to try to enhance the multi-sensory experience of digital fabric library, through research, find new technologies that can be used to enhance the experiential sensing of digital fabric library, and use these technologies to design a new multi-sensory digital fabric library.
ARC III - Scuola del Design
20-dic-2022
2021/2022
Il futuro del design è digitale. Anche le biblioteche di tessuti digitali stanno diventando sempre più popolari con l'industria della moda come vetrina virtuale per i tessuti e molte aziende stanno ora sperimentando la creazione delle proprie biblioteche di tessuti digitali. All'interno dei marchi, la comunicazione tra i team di progettazione può essere semplificata attraverso librerie di tessuti digitali e le librerie di tessuti digitali possono riunire marchi e fornitori in un ambiente condiviso. Tuttavia, ci sono problemi con la libreria di tessuti digitali esistente in quanto sono limitati all'interazione visiva come una singola esperienza sensoriale che limita la comprensione dei designer per immaginare accuratamente i comportamenti fisici del tessuto purché le loro caratteristiche tattili. Quindi, lo scopo di questo articolo è cercare di migliorare l'esperienza multisensoriale della libreria di tessuti digitali, attraverso la ricerca, trovare nuove tecnologie che possono essere utilizzate per migliorare il senso esperienziale della libreria di tessuti digitali e utilizzare queste tecnologie per progettare un nuovo libreria di tessuti digitali multisensoriali.
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Descrizione: The future of design is digital. Digital fabric libraries are also becoming increasingly popular with the fashion industry as a virtual showcase for textiles, and many companies are now experimenting with creating their own digital fabric libraries. Within brands, communication between design teams can be made easier through digital fabric libraries, and digital fabric libraries can bring brands and suppliers together in a shared environment. However, there are problems with the existing digital fabric library such as they are limited to the visual interaction as a single sensory experience that limits the understanding of designers to accurately imagine the physical behaviours of fabric as long as their tactile features. So, the purpose of this article is to try to enhance the multi-sensory experience of digital fabric library, through research, find new technologies that can be used to enhance the experiential sensing of digital fabric library, and use these technologies to design a new multi-sensory digital fabric library.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/196899