In recent years, traffic accident rates and death rates in accidents have decreased considerably in the last twenty years, relative to the increase in the number of vehicles. The reason for this relative decrease is due to both legal regulations and developments in traffic control and vehicle safety systems over the years. In the examinations made on the defect rates that cause traffic accidents that have occurred in Turkey in the last ten years, it has been observed that the ratio of accidents caused by driver errors to total accidents reaches 95%. It is estimated that the driver speed errors, which are among these rates, have a direct and indirect effect of approximately 30% on accidents. For the continuity of traffic or driving safety, it is necessary to control speed defects with different control and reduction methods. In this study; In this study, it is aimed to minimize high speed defects by using speed control systems in vehicles by examining traffic accident analysis, vehicle speed limitations, the effects of high speed on traffic accidents and collision risk, the factors affecting the speed selection of drivers and speed control methods. For this purpose, the control of high speed defects that cause traffic accidents and their control with active safety systems are analyzed

Negli ultimi anni, il tasso di incidenti stradali e il tasso di mortalità per incidenti sono diminuiti notevolmente negli ultimi vent'anni, in relazione all'aumento del numero di veicoli. La ragione di questa relativa diminuzione è dovuta sia alle normative legali che agli sviluppi nei sistemi di controllo del traffico e di sicurezza dei veicoli nel corso degli anni. Negli esami effettuati sui tassi di difettosità che causano incidenti stradali avvenuti in Turchia negli ultimi dieci anni, è stato osservato che il rapporto tra incidenti causati da errori del conducente e incidenti totali raggiunge il 95%. Si stima che gli errori di velocità del conducente, che rientrano tra questi tassi, abbiano un effetto diretto e indiretto di circa il 30% sugli incidenti. Per la continuità del traffico o la sicurezza di guida, è necessario controllare i difetti di velocità con diverse modalità di controllo e riduzione. In questo studio; In questo studio, mira a ridurre al minimo i difetti dell'alta velocità utilizzando sistemi di controllo della velocità nei veicoli esaminando l'analisi degli incidenti stradali, i limiti di velocità del veicolo, gli effetti dell'alta velocità sugli incidenti stradali e il rischio di collisione, i fattori che influenzano la selezione della velocità dei conducenti e metodi di controllo della velocità. A tale scopo vengono analizzati il ​​controllo dei difetti ad alta velocità che causano incidenti stradali e il loro controllo con sistemi di sicurezza attiva

Analyzing the functionality and efficiency of Traffic Speed Control Cameras

RAMAZANOV, SABIR
2021/2022

Abstract

In recent years, traffic accident rates and death rates in accidents have decreased considerably in the last twenty years, relative to the increase in the number of vehicles. The reason for this relative decrease is due to both legal regulations and developments in traffic control and vehicle safety systems over the years. In the examinations made on the defect rates that cause traffic accidents that have occurred in Turkey in the last ten years, it has been observed that the ratio of accidents caused by driver errors to total accidents reaches 95%. It is estimated that the driver speed errors, which are among these rates, have a direct and indirect effect of approximately 30% on accidents. For the continuity of traffic or driving safety, it is necessary to control speed defects with different control and reduction methods. In this study; In this study, it is aimed to minimize high speed defects by using speed control systems in vehicles by examining traffic accident analysis, vehicle speed limitations, the effects of high speed on traffic accidents and collision risk, the factors affecting the speed selection of drivers and speed control methods. For this purpose, the control of high speed defects that cause traffic accidents and their control with active safety systems are analyzed
KETABDARI, MISAGH
ING I - Scuola di Ingegneria Civile, Ambientale e Territoriale
21-dic-2022
2021/2022
Negli ultimi anni, il tasso di incidenti stradali e il tasso di mortalità per incidenti sono diminuiti notevolmente negli ultimi vent'anni, in relazione all'aumento del numero di veicoli. La ragione di questa relativa diminuzione è dovuta sia alle normative legali che agli sviluppi nei sistemi di controllo del traffico e di sicurezza dei veicoli nel corso degli anni. Negli esami effettuati sui tassi di difettosità che causano incidenti stradali avvenuti in Turchia negli ultimi dieci anni, è stato osservato che il rapporto tra incidenti causati da errori del conducente e incidenti totali raggiunge il 95%. Si stima che gli errori di velocità del conducente, che rientrano tra questi tassi, abbiano un effetto diretto e indiretto di circa il 30% sugli incidenti. Per la continuità del traffico o la sicurezza di guida, è necessario controllare i difetti di velocità con diverse modalità di controllo e riduzione. In questo studio; In questo studio, mira a ridurre al minimo i difetti dell'alta velocità utilizzando sistemi di controllo della velocità nei veicoli esaminando l'analisi degli incidenti stradali, i limiti di velocità del veicolo, gli effetti dell'alta velocità sugli incidenti stradali e il rischio di collisione, i fattori che influenzano la selezione della velocità dei conducenti e metodi di controllo della velocità. A tale scopo vengono analizzati il ​​controllo dei difetti ad alta velocità che causano incidenti stradali e il loro controllo con sistemi di sicurezza attiva
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