Automotive drives have been passing through a technological paradigm shift from internal combustion engines to electric machines. Electric machines, instead, introduces new challenges for automotive industry. Therefore, the primary purpose is to produce a solution against some of the challenges. One of which is FW. The drive setup is installed according to FW and additionally, the other challenges are investigated through it. The setup basically constitutes sensor signals providing status information of variables, a PMSM, a two-level Si-IGBT based inverter, a battery, an SVM, and cascaded-PI controllers. The setup is then simulated via MATLAB/Simulink to obtain necessary data as to how the system behaves as opposed to the challenges.

Le trasmissioni automobilistiche stanno attraversando un cambio di paradigma tecnologico dai motori a combustione interna alle macchine elettriche. Le macchine elettriche, invece, introducono nuove sfide per l'industria automobilistica. Pertanto, lo scopo principale è quello di produrre una soluzione contro alcune delle sfide. Uno dei quali è FW. La configurazione dell'unità viene installata in base al FW e, inoltre, le altre sfide vengono esaminate attraverso di essa. La configurazione consiste fondamentalmente in segnali di sensori che forniscono informazioni sullo stato delle variabili, un PMSM, un inverter basato su Si-IGBT a due livelli, una batteria, un SVM e controller PI in cascata. La configurazione viene quindi simulata tramite MATLAB/Simulink per ottenere i dati necessari su come si comporta il sistema rispetto alle sfide.

Flux weakening in electric machines for automotive drives : machine topologies, design aspects, energy and thermal behaviour and control aspects

Karpuzoglu, Ibrahim Bilge
2021/2022

Abstract

Automotive drives have been passing through a technological paradigm shift from internal combustion engines to electric machines. Electric machines, instead, introduces new challenges for automotive industry. Therefore, the primary purpose is to produce a solution against some of the challenges. One of which is FW. The drive setup is installed according to FW and additionally, the other challenges are investigated through it. The setup basically constitutes sensor signals providing status information of variables, a PMSM, a two-level Si-IGBT based inverter, a battery, an SVM, and cascaded-PI controllers. The setup is then simulated via MATLAB/Simulink to obtain necessary data as to how the system behaves as opposed to the challenges.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
20-dic-2022
2021/2022
Le trasmissioni automobilistiche stanno attraversando un cambio di paradigma tecnologico dai motori a combustione interna alle macchine elettriche. Le macchine elettriche, invece, introducono nuove sfide per l'industria automobilistica. Pertanto, lo scopo principale è quello di produrre una soluzione contro alcune delle sfide. Uno dei quali è FW. La configurazione dell'unità viene installata in base al FW e, inoltre, le altre sfide vengono esaminate attraverso di essa. La configurazione consiste fondamentalmente in segnali di sensori che forniscono informazioni sullo stato delle variabili, un PMSM, un inverter basato su Si-IGBT a due livelli, una batteria, un SVM e controller PI in cascata. La configurazione viene quindi simulata tramite MATLAB/Simulink per ottenere i dati necessari su come si comporta il sistema rispetto alle sfide.
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