In the world of toys, there are construction systems that have been developed as games. They have a simple working principle, a part that can have different shapes, and a universal connection system, which means that all parts are connected in the same way or based on the same physical principle. There are 2 types of construction systems, 2D and 3D, one creates surfaces and the other solid bodies. The most famous in the 2D category are puzzles which create flat surfaces based on individual pieces that connect to each other through tabs and blanks. The puzzles were first born as a map for educational purposes. The name “jigsaw” referred to the specialized saws used to produce them. Several years later, the educational objective was not the only one, but also to turn it into a game, adding the objective of recreating an image. Apart from being 2D, what sets them apart from other construction toys is that the pieces cannot all be connected to each other, only the right piece can be joined, following a sense of logic. This is what gives them their name, a puzzle is a mystery. Finding out which pieces go with which is up to the user, who is guided by an image or pattern. The fact that it has only one solution made the puzzle become a closed-ended toy that follows a type of structured play. This has not changed since then. On the other hand, the 3D construction systems that are used as toys exist in more variety. They always maintain the same working principle that is based on the construction of solid bodies. The most famous is Lego. Well-known throughout the world they have created a system based on bricks that are connected to each other by studs and tubes that have infinite possibilities for construction. Since construction toys have maintained a universal connection system, they have become open-ended toy that follows a type of unstructured play or also known as free play. In the 1990s the first 3D puzzle was made taking flat surfaces into a third dimension. At that time it was only possible to make objects with mostly flat faces like buildings, which would then be joined using angled connections. These days, thanks to different materials and manufacturing technologies, many different shapes can be achieved. This new type of puzzle was designed in the same way as a 2D puzzle, which means that all the pieces were different and therefore it was possible to meet a single objective, it could be a building, a car, or a spaceship, but once finished it is not possible to make changes or modify it in any way. In collaboration with Toy Design Studio and Politecnico di Milano, a construction system using 3D puzzle pieces with a universal connection is proposed, giving the possibility of multiple solutions and a free game mode.

Nel mondo dei giocattoli esistono sistemi di costruzione sviluppati come giochi. Hanno un principio di funzionamento semplice, una parte che può avere forme diverse e un sistema di connessione universale, il che significa che tutte le parti sono collegate nello stesso modo o basate sullo stesso principio fisico. Esistono due tipi di sistemi di costruzione, 2D e 3D, uno che crea superfici e l'altro corpi solidi. I più famosi della categoria 2D sono i puzzle che creano superfici piane basate su singoli pezzi che si collegano tra loro attraverso linguette e spazi vuoti. I puzzle sono nati inizialmente come mappa a scopo didattico. Il nome "puzzle" si riferiva alle seghe specializzate utilizzate per produrli. Alcuni anni dopo, l'obiettivo educativo non fu l'unico, ma si volle anche trasformarlo in un gioco, aggiungendo l'obiettivo di ricreare un'immagine. Oltre a essere in 2D, ciò che li distingue dagli altri giocattoli da costruzione è che i pezzi non possono essere tutti collegati tra loro, ma solo il pezzo giusto può essere unito, seguendo un senso logico. Questo è il motivo del loro nome: un puzzle è un mistero. Scoprire quali pezzi vanno con altri è compito dell'utente, che è guidato da un'immagine o da un modello. Il fatto che abbia una sola soluzione ha fatto sì che il puzzle diventasse un giocattolo chiuso che segue un tipo di gioco strutturato. Da allora questo aspetto non è cambiato. D'altra parte, i sistemi di costruzione 3D utilizzati come giocattoli sono più vari. Mantengono sempre lo stesso principio di funzionamento, basato sulla costruzione di corpi solidi. Il più famoso è Lego. Conosciuto in tutto il mondo, ha creato un sistema basato su mattoncini collegati tra loro da perni e tubi che offrono infinite possibilità di costruzione. Poiché i giocattoli di costruzione hanno mantenuto un sistema di connessione universale, sono diventati giocattoli aperti che seguono un tipo di gioco non strutturato o anche conosciuto come gioco libero. Negli anni '90 è stato realizzato il primo puzzle 3D che portava le superfici piane nella terza dimensione. All'epoca era possibile realizzare solo oggetti con facce per lo più piatte, come gli edifici, che venivano poi uniti con connessioni angolari. Oggi, grazie a diversi materiali e tecnologie di produzione, è possibile ottenere molte forme diverse. Questo nuovo tipo di puzzle è stato progettato allo stesso modo di un puzzle 2D, ovvero tutti i pezzi erano diversi e quindi era possibile raggiungere un unico obiettivo, che poteva essere un edificio, un'auto o un'astronave, ma una volta finito non è possibile apportare cambiamenti o modificarlo in alcun modo. In collaborazione con Toy Design Studio e il Politecnico di Milano, viene proposto un sistema di costruzione che utilizza pezzi di puzzle 3D con una connessione universale, dando la possibilità di soluzioni multiple e una modalità di gioco libera.

Puzzl3D : puzzle surface builiding system

BAÑUELOS PIECK, JOSÉ
2021/2022

Abstract

In the world of toys, there are construction systems that have been developed as games. They have a simple working principle, a part that can have different shapes, and a universal connection system, which means that all parts are connected in the same way or based on the same physical principle. There are 2 types of construction systems, 2D and 3D, one creates surfaces and the other solid bodies. The most famous in the 2D category are puzzles which create flat surfaces based on individual pieces that connect to each other through tabs and blanks. The puzzles were first born as a map for educational purposes. The name “jigsaw” referred to the specialized saws used to produce them. Several years later, the educational objective was not the only one, but also to turn it into a game, adding the objective of recreating an image. Apart from being 2D, what sets them apart from other construction toys is that the pieces cannot all be connected to each other, only the right piece can be joined, following a sense of logic. This is what gives them their name, a puzzle is a mystery. Finding out which pieces go with which is up to the user, who is guided by an image or pattern. The fact that it has only one solution made the puzzle become a closed-ended toy that follows a type of structured play. This has not changed since then. On the other hand, the 3D construction systems that are used as toys exist in more variety. They always maintain the same working principle that is based on the construction of solid bodies. The most famous is Lego. Well-known throughout the world they have created a system based on bricks that are connected to each other by studs and tubes that have infinite possibilities for construction. Since construction toys have maintained a universal connection system, they have become open-ended toy that follows a type of unstructured play or also known as free play. In the 1990s the first 3D puzzle was made taking flat surfaces into a third dimension. At that time it was only possible to make objects with mostly flat faces like buildings, which would then be joined using angled connections. These days, thanks to different materials and manufacturing technologies, many different shapes can be achieved. This new type of puzzle was designed in the same way as a 2D puzzle, which means that all the pieces were different and therefore it was possible to meet a single objective, it could be a building, a car, or a spaceship, but once finished it is not possible to make changes or modify it in any way. In collaboration with Toy Design Studio and Politecnico di Milano, a construction system using 3D puzzle pieces with a universal connection is proposed, giving the possibility of multiple solutions and a free game mode.
GUARICCI, FABIO
ARC III - Scuola del Design
20-dic-2022
2021/2022
Nel mondo dei giocattoli esistono sistemi di costruzione sviluppati come giochi. Hanno un principio di funzionamento semplice, una parte che può avere forme diverse e un sistema di connessione universale, il che significa che tutte le parti sono collegate nello stesso modo o basate sullo stesso principio fisico. Esistono due tipi di sistemi di costruzione, 2D e 3D, uno che crea superfici e l'altro corpi solidi. I più famosi della categoria 2D sono i puzzle che creano superfici piane basate su singoli pezzi che si collegano tra loro attraverso linguette e spazi vuoti. I puzzle sono nati inizialmente come mappa a scopo didattico. Il nome "puzzle" si riferiva alle seghe specializzate utilizzate per produrli. Alcuni anni dopo, l'obiettivo educativo non fu l'unico, ma si volle anche trasformarlo in un gioco, aggiungendo l'obiettivo di ricreare un'immagine. Oltre a essere in 2D, ciò che li distingue dagli altri giocattoli da costruzione è che i pezzi non possono essere tutti collegati tra loro, ma solo il pezzo giusto può essere unito, seguendo un senso logico. Questo è il motivo del loro nome: un puzzle è un mistero. Scoprire quali pezzi vanno con altri è compito dell'utente, che è guidato da un'immagine o da un modello. Il fatto che abbia una sola soluzione ha fatto sì che il puzzle diventasse un giocattolo chiuso che segue un tipo di gioco strutturato. Da allora questo aspetto non è cambiato. D'altra parte, i sistemi di costruzione 3D utilizzati come giocattoli sono più vari. Mantengono sempre lo stesso principio di funzionamento, basato sulla costruzione di corpi solidi. Il più famoso è Lego. Conosciuto in tutto il mondo, ha creato un sistema basato su mattoncini collegati tra loro da perni e tubi che offrono infinite possibilità di costruzione. Poiché i giocattoli di costruzione hanno mantenuto un sistema di connessione universale, sono diventati giocattoli aperti che seguono un tipo di gioco non strutturato o anche conosciuto come gioco libero. Negli anni '90 è stato realizzato il primo puzzle 3D che portava le superfici piane nella terza dimensione. All'epoca era possibile realizzare solo oggetti con facce per lo più piatte, come gli edifici, che venivano poi uniti con connessioni angolari. Oggi, grazie a diversi materiali e tecnologie di produzione, è possibile ottenere molte forme diverse. Questo nuovo tipo di puzzle è stato progettato allo stesso modo di un puzzle 2D, ovvero tutti i pezzi erano diversi e quindi era possibile raggiungere un unico obiettivo, che poteva essere un edificio, un'auto o un'astronave, ma una volta finito non è possibile apportare cambiamenti o modificarlo in alcun modo. In collaborazione con Toy Design Studio e il Politecnico di Milano, viene proposto un sistema di costruzione che utilizza pezzi di puzzle 3D con una connessione universale, dando la possibilità di soluzioni multiple e una modalità di gioco libera.
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