This thesis investigates the process of business development into overseas markets using the true example of Digital360, an Italian B2B firm operating in the ever-growing ICT industry. To understand the process and feasibility of such International Business theories, some academic literature on international expansion specifically on internationalization and M&A were studied and compared to the real-world growth of the selected case. From the learnings, the empirical setting was tested with Indian ICT market and conclusions were drawn based on the publicly available information regarding headcount, services offered, digital engagement and quantity & quality of clients. However, a key due diligence process on financial aspects such as revenue growth, EBITDA, and cash flow figures which gives the financial health and growth of the companies were still in the discovery phase due to accessibility and time constraints. After working with Digital360 for about 3 months, I was able to assess its business environment, internal capabilities, resources, and expansion strategy.

Questa tesi indaga il processo di sviluppo del business nei mercati esteri utilizzando il vero esempio di Digital360, un'azienda B2B italiana che opera nel settore ICT in continua crescita. Per comprendere il processo e la fattibilità di tali teorie dell'International Business, è stata studiata parte della letteratura accademica sull'espansione internazionale, in particolare sull'internazionalizzazione e M&A, e confrontata con la crescita del mondo reale del caso selezionato. Dagli apprendimenti, l'impostazione empirica è stata testata con il mercato indiano delle TIC e sono state tratte conclusioni sulla base delle informazioni pubblicamente disponibili relative all'organico, ai servizi offerti, all'impegno digitale e alla quantità e qualità dei clienti. Tuttavia, un processo chiave di due diligence su aspetti finanziari come la crescita dei ricavi, l'EBITDA e le cifre del flusso di cassa che fornisce la salute finanziaria e la crescita delle società era ancora in fase di scoperta a causa dell'accessibilità e dei limiti di tempo. Dopo aver lavorato con Digital360 per circa 3 mesi, sono stato in grado di valutare il suo ambiente aziendale, le capacità interne, le risorse e la strategia di espansione.

Empirical analysis of IT publishers and HubSpot partners in India

HALANUR UMAMAHESHWARA, DISHANTH
2021/2022

Abstract

This thesis investigates the process of business development into overseas markets using the true example of Digital360, an Italian B2B firm operating in the ever-growing ICT industry. To understand the process and feasibility of such International Business theories, some academic literature on international expansion specifically on internationalization and M&A were studied and compared to the real-world growth of the selected case. From the learnings, the empirical setting was tested with Indian ICT market and conclusions were drawn based on the publicly available information regarding headcount, services offered, digital engagement and quantity & quality of clients. However, a key due diligence process on financial aspects such as revenue growth, EBITDA, and cash flow figures which gives the financial health and growth of the companies were still in the discovery phase due to accessibility and time constraints. After working with Digital360 for about 3 months, I was able to assess its business environment, internal capabilities, resources, and expansion strategy.
MAGNAGHI, MATTIA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
20-dic-2022
2021/2022
Questa tesi indaga il processo di sviluppo del business nei mercati esteri utilizzando il vero esempio di Digital360, un'azienda B2B italiana che opera nel settore ICT in continua crescita. Per comprendere il processo e la fattibilità di tali teorie dell'International Business, è stata studiata parte della letteratura accademica sull'espansione internazionale, in particolare sull'internazionalizzazione e M&A, e confrontata con la crescita del mondo reale del caso selezionato. Dagli apprendimenti, l'impostazione empirica è stata testata con il mercato indiano delle TIC e sono state tratte conclusioni sulla base delle informazioni pubblicamente disponibili relative all'organico, ai servizi offerti, all'impegno digitale e alla quantità e qualità dei clienti. Tuttavia, un processo chiave di due diligence su aspetti finanziari come la crescita dei ricavi, l'EBITDA e le cifre del flusso di cassa che fornisce la salute finanziaria e la crescita delle società era ancora in fase di scoperta a causa dell'accessibilità e dei limiti di tempo. Dopo aver lavorato con Digital360 per circa 3 mesi, sono stato in grado di valutare il suo ambiente aziendale, le capacità interne, le risorse e la strategia di espansione.
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