Promoting the adoption of low carbon emitting modes of transport has become a key part of government policy and will only increase in prevalence to accomplish environmental goals. For this transition in mobility to occur, it is essential to gain insight into the complex processes of mass-adoption of green mobility solutions and evaluate which policy options are most effective. This thesis describes a data-driven network-based approach to model adoption of green mobility across the European Union between 2014 and 2019 by relying on European Commission surveys on transport and mobility. The results of these surveys are used to both create data driven models which quantify the inclination of the public towards green mobility options, and to model the network-based adoption mechanics of green mobility. To link this approach to real government policies, the models are contrasted against a quantitative policy framework to evaluate both model and policy effectiveness.

Promuovere l'adozione di modalità di trasporto a basse emissioni di carbonio è diventata una parte fondamentale delle politiche governative, e la sua diffusione è destinata ad aumentare per raggiungere gli obiettivi ambientali. Affinché questa transizione avvenga, è essenziale comprendere i complessi processi di adozione di massa delle soluzioni di mobilità ecologica e valutare quali siano le opzioni più efficaci. Questa tesi descrive un approccio network-based per modellare l'adozione della mobilità verde nell'Unione Europea tra il 2014 e il 2019, basandosi sulle indagini riguardanti trasporti e mobilità provenienti dalla Commissione Europea. I risultati di queste indagini sono utilizzati sia per creare modelli capaci di quantificare l'inclinazione del pubblico verso le opzioni di mobilità verde, sia per modellare le meccaniche di adozione di tale tipologia di mobilità. Per collegare questo approccio alle politiche governative reali, i modelli sono confrontati con un quadro politico quantitativo per valutare l'efficacia del modello e della politiche valutate in questo lavoro di tesi.

A data-driven framework for fostering the adoption of green mobility solutions

NEVE, ESLI
2021/2022

Abstract

Promoting the adoption of low carbon emitting modes of transport has become a key part of government policy and will only increase in prevalence to accomplish environmental goals. For this transition in mobility to occur, it is essential to gain insight into the complex processes of mass-adoption of green mobility solutions and evaluate which policy options are most effective. This thesis describes a data-driven network-based approach to model adoption of green mobility across the European Union between 2014 and 2019 by relying on European Commission surveys on transport and mobility. The results of these surveys are used to both create data driven models which quantify the inclination of the public towards green mobility options, and to model the network-based adoption mechanics of green mobility. To link this approach to real government policies, the models are contrasted against a quantitative policy framework to evaluate both model and policy effectiveness.
BRESCHI, VALENTINA
VILLA, EUGENIA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
20-dic-2022
2021/2022
Promuovere l'adozione di modalità di trasporto a basse emissioni di carbonio è diventata una parte fondamentale delle politiche governative, e la sua diffusione è destinata ad aumentare per raggiungere gli obiettivi ambientali. Affinché questa transizione avvenga, è essenziale comprendere i complessi processi di adozione di massa delle soluzioni di mobilità ecologica e valutare quali siano le opzioni più efficaci. Questa tesi descrive un approccio network-based per modellare l'adozione della mobilità verde nell'Unione Europea tra il 2014 e il 2019, basandosi sulle indagini riguardanti trasporti e mobilità provenienti dalla Commissione Europea. I risultati di queste indagini sono utilizzati sia per creare modelli capaci di quantificare l'inclinazione del pubblico verso le opzioni di mobilità verde, sia per modellare le meccaniche di adozione di tale tipologia di mobilità. Per collegare questo approccio alle politiche governative reali, i modelli sono confrontati con un quadro politico quantitativo per valutare l'efficacia del modello e della politiche valutate in questo lavoro di tesi.
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