The thesis focuses on the analysis of the representation of diversity within the fashion industry. The initial goal was to understand the different ways of representing diversity and its evolution over time; in order to assess whether fashion is an inclusive sector or not. The research has therefore focused on the different aspects of diversity, including mental, aesthetic, social and technological, and on the methods of representation of the same. To achieve this goal, the advertising campaigns of fashion brands in recent years have been used as a source of interest, in order to assess the limits of the representation of diversity by identifying new ways of expression with the aim of promoting the acceptance of diversity.
La tesi si concentra sull’analisi della rappresentazione della diversità all’interno del settore moda. L’obiettivo iniziale era quello di comprendere le modalità differenti di rappresentazione della diversità e la sua evoluzione nel tempo; al fine di valutare se la moda sia un settore inclusivo o meno. La ricerca si è concentrata quindi sui diversi aspetti della diversità, compresi quelli mentali, estetici, sociali e tecnologici, e sulle modalità di rappresentazione della stessa. Per raggiungere tale obiettivo, sono state utilizzate come fonte di interesse le campagne pubblicitarie dei brand di moda degli ultimi anni, in modo da poter valutare i limiti della rappresentazione della diversità individuando nuove nuove modalità espressive con l’intento di promuovere l’accettazione della diversità.
Polemica
Bertolino, Simona
2022/2023
Abstract
The thesis focuses on the analysis of the representation of diversity within the fashion industry. The initial goal was to understand the different ways of representing diversity and its evolution over time; in order to assess whether fashion is an inclusive sector or not. The research has therefore focused on the different aspects of diversity, including mental, aesthetic, social and technological, and on the methods of representation of the same. To achieve this goal, the advertising campaigns of fashion brands in recent years have been used as a source of interest, in order to assess the limits of the representation of diversity by identifying new ways of expression with the aim of promoting the acceptance of diversity.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/201913