An extradosed bridge is a special kind of bridge that combines the principles of both prestressed girder and cable-stayed bridges. Since the idea of an extradosed bridge is still in its infancy, it lacks a precise definition and description. Additionally, an extradosed bridge is likely to initially cost more than a typical girder bridge but less than a cable-stayed bridge due to its special features. The objective of the work is to provide insight into how tower height, girder depth, and pier dimensions influence the structural behaviour, cost, and feasibility of an extradosed bridge. Extradosed bridge study compares the structural qualities and material amounts of extradosed bridges to girder and cable-stayed bridges and demonstrates the variety in proportions and use of extradosed bridges. The methods and elements that must be considered when designing an extradosed bridge are covered. Three extradosed bridges are analysed and checked for design out of which first is a 3-span prestressed concrete extradosed bridge, second was a 3-span steel composite extradosed bridge, and third was optimized solution of the steel composite extradosed bridge in which the bottom braces connected to the I-girder are replaced by a concrete slab at piers and adjacent sections. All 3 bridges have a main-span of 150 m (492.1 feet) length and side spans are of 0.6 of the main-spans, which accounts to 90 m (295.3 feet) in length. The structural behaviour and material utilization of all 3 bridges are compared. Although there are many benefits and drawbacks when comparing extradosed bridges to girder bridges and cable-stayed bridges, aesthetic (signature bridge and landmark structure), underneath (navigation/vehicle) clearance and higher restriction, as well as construction and structure considerations, were identified as the main factors for choosing extradosed bridges over other alternatives.

Un ponte estradossato è un tipo speciale di ponte che combina i principi sia dei ponti a travi precompresse che dei ponti strallati. Poiché l'idea di un ponte extra dosato è ancora agli inizi, manca una definizione e una descrizione precise. Inoltre, è probabile che un ponte estradossato inizialmente costi più di un tipico ponte a travi ma meno di un ponte strallato a causa delle sue caratteristiche speciali. L'obiettivo del lavoro è quello di fornire informazioni su come l'altezza della torre, la profondità della trave e le dimensioni delle pile influenzano il comportamento strutturale, il costo e la fattibilità di un ponte estradossato. Lo studio dei ponti estradossati confronta le qualità strutturali e le quantità di materiale dei ponti estradossati rispetto ai ponti a travi e strallati e dimostra la varietà nelle proporzioni e nell'uso dei ponti estradossati. Vengono trattati i metodi e gli elementi che devono essere considerati nella progettazione di un ponte estradossato. Tre ponti estradossati vengono analizzati e verificati per la progettazione, di cui il primo è un ponte estradossato in calcestruzzo precompresso a 3 campate, il secondo è un ponte estradossato in acciaio composito a 3 campate e il terzo è una soluzione ottimizzata del ponte estradossato in acciaio composito in cui i controventi inferiori collegati alla trave a I sono sostituiti da una soletta in calcestruzzo in corrispondenza dei pilastri e delle sezioni adiacenti. Tutti e 3 i ponti hanno una campata principale di 150 m (492,1 piedi) di lunghezza e le campate laterali sono di 0,6 delle campate principali, che rappresentano 90 m (295,3 piedi) di lunghezza. Vengono confrontati il ​​comportamento strutturale e l'utilizzo dei materiali di tutti e 3 i ponti. Sebbene ci siano molti vantaggi e svantaggi quando si confrontano i ponti estradossati con i ponti a travi e i ponti strallati, sono stati identificati aspetti estetici (ponte distintivo e struttura del punto di riferimento), spazio sottostante (navigazione/veicolo) e maggiore restrizione, nonché considerazioni di costruzione e struttura come i fattori principali per la scelta di ponti dosati extra rispetto ad altre alternative.

A COMPARATIVE STUDY ON THE PRESTRESSED CONCRETE AND STEEL COMPOSITE EXTRADOSED BRIDGE

Elango, Sorna Saran Raj
2022/2023

Abstract

An extradosed bridge is a special kind of bridge that combines the principles of both prestressed girder and cable-stayed bridges. Since the idea of an extradosed bridge is still in its infancy, it lacks a precise definition and description. Additionally, an extradosed bridge is likely to initially cost more than a typical girder bridge but less than a cable-stayed bridge due to its special features. The objective of the work is to provide insight into how tower height, girder depth, and pier dimensions influence the structural behaviour, cost, and feasibility of an extradosed bridge. Extradosed bridge study compares the structural qualities and material amounts of extradosed bridges to girder and cable-stayed bridges and demonstrates the variety in proportions and use of extradosed bridges. The methods and elements that must be considered when designing an extradosed bridge are covered. Three extradosed bridges are analysed and checked for design out of which first is a 3-span prestressed concrete extradosed bridge, second was a 3-span steel composite extradosed bridge, and third was optimized solution of the steel composite extradosed bridge in which the bottom braces connected to the I-girder are replaced by a concrete slab at piers and adjacent sections. All 3 bridges have a main-span of 150 m (492.1 feet) length and side spans are of 0.6 of the main-spans, which accounts to 90 m (295.3 feet) in length. The structural behaviour and material utilization of all 3 bridges are compared. Although there are many benefits and drawbacks when comparing extradosed bridges to girder bridges and cable-stayed bridges, aesthetic (signature bridge and landmark structure), underneath (navigation/vehicle) clearance and higher restriction, as well as construction and structure considerations, were identified as the main factors for choosing extradosed bridges over other alternatives.
ING I - Scuola di Ingegneria Civile, Ambientale e Territoriale
4-mag-2023
2022/2023
Un ponte estradossato è un tipo speciale di ponte che combina i principi sia dei ponti a travi precompresse che dei ponti strallati. Poiché l'idea di un ponte extra dosato è ancora agli inizi, manca una definizione e una descrizione precise. Inoltre, è probabile che un ponte estradossato inizialmente costi più di un tipico ponte a travi ma meno di un ponte strallato a causa delle sue caratteristiche speciali. L'obiettivo del lavoro è quello di fornire informazioni su come l'altezza della torre, la profondità della trave e le dimensioni delle pile influenzano il comportamento strutturale, il costo e la fattibilità di un ponte estradossato. Lo studio dei ponti estradossati confronta le qualità strutturali e le quantità di materiale dei ponti estradossati rispetto ai ponti a travi e strallati e dimostra la varietà nelle proporzioni e nell'uso dei ponti estradossati. Vengono trattati i metodi e gli elementi che devono essere considerati nella progettazione di un ponte estradossato. Tre ponti estradossati vengono analizzati e verificati per la progettazione, di cui il primo è un ponte estradossato in calcestruzzo precompresso a 3 campate, il secondo è un ponte estradossato in acciaio composito a 3 campate e il terzo è una soluzione ottimizzata del ponte estradossato in acciaio composito in cui i controventi inferiori collegati alla trave a I sono sostituiti da una soletta in calcestruzzo in corrispondenza dei pilastri e delle sezioni adiacenti. Tutti e 3 i ponti hanno una campata principale di 150 m (492,1 piedi) di lunghezza e le campate laterali sono di 0,6 delle campate principali, che rappresentano 90 m (295,3 piedi) di lunghezza. Vengono confrontati il ​​comportamento strutturale e l'utilizzo dei materiali di tutti e 3 i ponti. Sebbene ci siano molti vantaggi e svantaggi quando si confrontano i ponti estradossati con i ponti a travi e i ponti strallati, sono stati identificati aspetti estetici (ponte distintivo e struttura del punto di riferimento), spazio sottostante (navigazione/veicolo) e maggiore restrizione, nonché considerazioni di costruzione e struttura come i fattori principali per la scelta di ponti dosati extra rispetto ad altre alternative.
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Descrizione: A COMPARATIVE STUDY ON PRESTRESSED CONCRETE EXTRADOSED BRIDGE AND STEEL COMPOSITE EXTRADOSED BRIDGE.
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