Transport systems play an important role in the development of cities, and without a good transport system, the city's economy cannot develop. Bovisa zone is more focused on car and rail transport, and there is a certain neglect of soft mobility. Soft mobility has great potential. It may not be the fastest, and as some may say not the most comfortable way to get around, but it is a new type of movement that doesn't require a vehicle. By using more, we limit the influence of our movements on the environment. As a result, creating room for walking frees up space in the city, which can be used to tackle diverse social and environmental challenges. Aim: Explore the potential of soft mobility and how to link the pedestrian or bicycle system to Bovisa's urban green space system. My project is analyzing the activity characteristics of the various areas of the site, redefining the green spaces in different ways and connecting them to the public transport infrastructure system, making it possible to reach the desired site spaces by soft mobility, transforming the area into a great place for study, research, living, leisure, recreation, and sport.
Abstract (Italian) I sistemi di trasporto giocano un ruolo importante nello sviluppo delle città, e senza un buon sistema di trasporto l'economia della città non può svilupparsi. La zona di Bovisa si concentra maggiormente sul trasporto automobilistico e ferroviario, trascurando la mobilità dolce. La mobilità dolce ha un grande potenziale. Forse non è il modo più veloce e, come qualcuno potrebbe dire, non è il più comodo per spostarsi, ma è il nuovo tipo di movimento che non richiede un veicolo. Usando di più, limitiamo l'influenza dei nostri spostamenti sull'ambiente. Di conseguenza, creare spazio per gli spostamenti a piedi libera spazio in città, che può essere utilizzato per affrontare diverse sfide sociali e ambientali. Obiettivo: esplorare il potenziale della mobilità dolce e come collegare il sistema pedonale o ciclabile al sistema di spazi verdi urbani della Bovisa. Il mio progetto analizza le caratteristiche di attività delle varie aree del sito, ridefinisce gli spazi verdi in modi diversi e li connette al sistema di infrastrutture di trasporto pubblico, rendendo possibile raggiungere gli spazi desiderati del sito con la mobilità dolce, trasformando l'area in un grande luogo per lo studio, la ricerca, la vita, il tempo libero, la ricreazione e lo sport.
Urban Regeneration and Soft Mobility:The Case Study of the Bovisa in Milan
WU, SIQI
2022/2023
Abstract
Transport systems play an important role in the development of cities, and without a good transport system, the city's economy cannot develop. Bovisa zone is more focused on car and rail transport, and there is a certain neglect of soft mobility. Soft mobility has great potential. It may not be the fastest, and as some may say not the most comfortable way to get around, but it is a new type of movement that doesn't require a vehicle. By using more, we limit the influence of our movements on the environment. As a result, creating room for walking frees up space in the city, which can be used to tackle diverse social and environmental challenges. Aim: Explore the potential of soft mobility and how to link the pedestrian or bicycle system to Bovisa's urban green space system. My project is analyzing the activity characteristics of the various areas of the site, redefining the green spaces in different ways and connecting them to the public transport infrastructure system, making it possible to reach the desired site spaces by soft mobility, transforming the area into a great place for study, research, living, leisure, recreation, and sport.File | Dimensione | Formato | |
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