The thesis focuses on the role of architecture as a means of building the physical identity of fashion brands. In particular, attention is paid to the importance of consistency between the brand image and its physical space, in order to create a unique and distinctive perception in the minds of consumers. The research is based on a comparative study of some of the major fashion houses, analyzing how their architecture has contributed to defining their physical identity and positioning in the market. The project of a maison nomade for Louis Vuitton is a clear example of how architecture can be used as a strategic lever to build the physical identity of fashion brands, contributing to defining their competitive position in the market and perception in the minds of consumers.
La tesi di laurea si concentra sul ruolo dell'architettura come mezzo per costruire l'identità fisica dei brand di moda. In particolare, l'attenzione è rivolta all'importanza della coerenza tra l'immagine del marchio e il suo spazio fisico, in modo da creare una percezione univoca e distintiva nella mente dei consumatori. La ricerca si basa su uno studio comparativo di alcune delle principali maison di moda, analizzando come la loro architettura abbia contribuito a definire la loro identità fisica e il posizionamento sul mercato. Il progetto di una maison nomade per Louis Vuitton è un chiaro esempio di come l'architettura possa essere utilizzata come leva strategica per costruire l'identità fisica dei brand di moda, contribuendo a definirne la posizione competitiva sul mercato e la percezione nella mente dei consumatori.
Architettura, Moda e Brand Identity: Una Maison Nomade Per Louis Vuitton.
Caroppo, Simone
2021/2022
Abstract
The thesis focuses on the role of architecture as a means of building the physical identity of fashion brands. In particular, attention is paid to the importance of consistency between the brand image and its physical space, in order to create a unique and distinctive perception in the minds of consumers. The research is based on a comparative study of some of the major fashion houses, analyzing how their architecture has contributed to defining their physical identity and positioning in the market. The project of a maison nomade for Louis Vuitton is a clear example of how architecture can be used as a strategic lever to build the physical identity of fashion brands, contributing to defining their competitive position in the market and perception in the minds of consumers.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/203314