The startup industry is a hub of innovation; however, the majority of new ventures fail. Current startup methods are insufficient and do not address the underlying causes of this trend. By integrating various methods to cover both the creative and business aspects of a venture, startups can achieve better outcomes. However, these methods fail to anticipate the future needs of customers, which is crucial for effective product development and marketing strategies. Integrating “future thinking,” provides an approach to anticipating market changes, can help startups create products and services that meet the evolving needs of their customers. Ultimately, this approach can help startups build future-proof businesses Future Thinking can foster a more exploratory mindset and direction in the venture. It can help to spot better opportunities and threats in the market. It can also create a stronger shared vision among the team members. This way, they can steer their startup to success. This research resulted in a toolkit that combines Design thinking and Agile practices, which are already used in the market, with adapted Future Thinking to fit the dynamic startup world.

L'industria delle startup è un centro di innovazione; tuttavia, la maggior parte delle nuove imprese falliscono. Gli attuali metodi di avvio sono insufficienti e non affrontano le cause sottostanti di questa tendenza. Integrando vari metodi per coprire sia gli aspetti creativi e commerciali di un'impresa, le startup possono ottenere risultati migliori. Tuttavia, questi metodi non riescono ad anticipare le esigenze future dei clienti, che è cruciale per lo sviluppo di prodotti efficaci e strategie di marketing. L'integrazione del "Future Thinking" fornisce un approccio per anticipare i cambiamenti del mercato, può aiutare le startup a creare prodotti e servizi che soddisfano le esigenze in continua evoluzione dei loro clienti. In definitiva, questo approccio può aiutare le startup a costruire imprese a prova di futuro Future Thinking può favorire una mentalità e una direzione più esplorativa nell'impresa. Può aiutare a individuare migliori opportunità e minacce nel mercato. Può anche creare una visione condivisa più forte tra i membri del team. In questo modo, possono guidare la loro startup verso il successo. Questa ricerca ha portato a un toolkit che combina Design thinking e pratiche Agile, che sono già utilizzati nel mercato, con il pensiero futuro adattato per adattarsi al mondo delle startup dinamico.

agile future creation methodology: innovation method for startups to build future proof solutions.

Rana, Rohit
2021/2022

Abstract

The startup industry is a hub of innovation; however, the majority of new ventures fail. Current startup methods are insufficient and do not address the underlying causes of this trend. By integrating various methods to cover both the creative and business aspects of a venture, startups can achieve better outcomes. However, these methods fail to anticipate the future needs of customers, which is crucial for effective product development and marketing strategies. Integrating “future thinking,” provides an approach to anticipating market changes, can help startups create products and services that meet the evolving needs of their customers. Ultimately, this approach can help startups build future-proof businesses Future Thinking can foster a more exploratory mindset and direction in the venture. It can help to spot better opportunities and threats in the market. It can also create a stronger shared vision among the team members. This way, they can steer their startup to success. This research resulted in a toolkit that combines Design thinking and Agile practices, which are already used in the market, with adapted Future Thinking to fit the dynamic startup world.
BRUNO, CARMEN
ARC III - Scuola del Design
4-mag-2023
2021/2022
L'industria delle startup è un centro di innovazione; tuttavia, la maggior parte delle nuove imprese falliscono. Gli attuali metodi di avvio sono insufficienti e non affrontano le cause sottostanti di questa tendenza. Integrando vari metodi per coprire sia gli aspetti creativi e commerciali di un'impresa, le startup possono ottenere risultati migliori. Tuttavia, questi metodi non riescono ad anticipare le esigenze future dei clienti, che è cruciale per lo sviluppo di prodotti efficaci e strategie di marketing. L'integrazione del "Future Thinking" fornisce un approccio per anticipare i cambiamenti del mercato, può aiutare le startup a creare prodotti e servizi che soddisfano le esigenze in continua evoluzione dei loro clienti. In definitiva, questo approccio può aiutare le startup a costruire imprese a prova di futuro Future Thinking può favorire una mentalità e una direzione più esplorativa nell'impresa. Può aiutare a individuare migliori opportunità e minacce nel mercato. Può anche creare una visione condivisa più forte tra i membri del team. In questo modo, possono guidare la loro startup verso il successo. Questa ricerca ha portato a un toolkit che combina Design thinking e pratiche Agile, che sono già utilizzati nel mercato, con il pensiero futuro adattato per adattarsi al mondo delle startup dinamico.
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