This report describes the LiftQuiz application developed in an internship at Schindler. The purpose of the application is the gamification of the elevator experience, so it should help the user using the elevator and provide entertainment in the elevator ride. This is done using a quiz synchronized with events that come from the elevator (doors opening, doors closing, etc.) integrated in an application that allows to call the elevator. The application allows also the users to select the destination of their elevator trip while calling the elevator, so that they can focus on the quiz from the beginning, without worrying to select the destination once in the elevator. The application includes also features to increase the socialization of the users. In fact every user in the elevator has the same question, so that they can discuss before answering. There is also a leaderboard to increase challenges between users and making the experience even more engaging.

Questo report descrive l'applicazione LiftQuiz, sviluppata durante un internship in Schindler. Lo scopo dell'applicazione è la gamification dell'utilizzo dell'ascensore, quindi deve aiutare l'utente a chiamare l'ascensore e intrattenerlo durante il tragitto. Ciò viene fatto mediante l'utilizzo di un quiz sincronizzato con gli eventi forniti dall'ascensore (apertura porte, chiusura porte, etc.) integrato in un'applicazione che permette anche di chiamare l'ascensore. L'applicazione permette anche agli utenti di selezionare la destinazione del proprio viaggio in ascensore mentre chiamano l'ascensore, consentendogli di concentrarsi sul quiz fin da subito, senza preoccuparsi di selezionare la destinazione una volta entrati in ascensore. Include anche features utili a stimolare la socializzazione durante il viaggio in ascensore, come il fatto che tutti gli utenti all'interno dell'ascensore hanno la stessa domanda e possono dunque confrontarsi prima di rispondere. È presente anche una leaderboard per incentivare la sfida gli fra utenti e rendere l'esperienza più coinvolgente.

exg - elevator experience gamification

BURATTI, ROBERTO
2021/2022

Abstract

This report describes the LiftQuiz application developed in an internship at Schindler. The purpose of the application is the gamification of the elevator experience, so it should help the user using the elevator and provide entertainment in the elevator ride. This is done using a quiz synchronized with events that come from the elevator (doors opening, doors closing, etc.) integrated in an application that allows to call the elevator. The application allows also the users to select the destination of their elevator trip while calling the elevator, so that they can focus on the quiz from the beginning, without worrying to select the destination once in the elevator. The application includes also features to increase the socialization of the users. In fact every user in the elevator has the same question, so that they can discuss before answering. There is also a leaderboard to increase challenges between users and making the experience even more engaging.
ISCHIA, NICOLA
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
4-mag-2023
2021/2022
Questo report descrive l'applicazione LiftQuiz, sviluppata durante un internship in Schindler. Lo scopo dell'applicazione è la gamification dell'utilizzo dell'ascensore, quindi deve aiutare l'utente a chiamare l'ascensore e intrattenerlo durante il tragitto. Ciò viene fatto mediante l'utilizzo di un quiz sincronizzato con gli eventi forniti dall'ascensore (apertura porte, chiusura porte, etc.) integrato in un'applicazione che permette anche di chiamare l'ascensore. L'applicazione permette anche agli utenti di selezionare la destinazione del proprio viaggio in ascensore mentre chiamano l'ascensore, consentendogli di concentrarsi sul quiz fin da subito, senza preoccuparsi di selezionare la destinazione una volta entrati in ascensore. Include anche features utili a stimolare la socializzazione durante il viaggio in ascensore, come il fatto che tutti gli utenti all'interno dell'ascensore hanno la stessa domanda e possono dunque confrontarsi prima di rispondere. È presente anche una leaderboard per incentivare la sfida gli fra utenti e rendere l'esperienza più coinvolgente.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/203755