The landscape of Fashion Retail Stores has been everchanging, especially through the last decades. On the one hand the technological development has boosted the possibilities offered by Omnichannel Strategies to unprecedented hyperconnected realities. Simultaneously thematics of acceptance of social diversity have outburst, especially between Gen Z users. Their utter disillusionment, due to multiple economical, geopolitical, healthcare crises that genuflected the planet from their early childhood on, makes this next buying force thirsty for truth. Fashion, being by its nature fundamental in self perception, has to keep up with this omni-awareness, both regarding the products and the respect for ethical and moral personal rights. Even more so the Retail Experience, where the customer is becoming more and more central. The aim of this research is to explore possible integration between Omnichannel practices and psychological means in order to create a safe and respectful experience for Gen Z users affected by Mental Disorders, in order to maximise the positive reception and evaluation of brands on behalf of customers.
Il panorama dei Fashion Retail Stores è stato caratterizzato da estrema mutevolezza, specialmente negli ultimi decenni. Da una parte l’avanzamento tecnologico ha moltiplicato le possibilità offerte dalle Strategie Omnicanali fino a realtà iper-connesse senza precedenti. Allo stesso tempo sono esplose tematiche di accettazione della diversità sociale, in modo particolare fra utenti della Gen Z. La loro assoluta disillusione, dovuta a molteplici crisi economiche, geopolitiche, sanitarie che hanno messo in ginocchio il pianeta dalla loro infanzia in avanti, rende questa prossima forza compratrice assetata di verità. La moda, essendo per sua stessa natura fondamentale nella percezione di se stessi, deve rimanere al passo con questa omni-consapevolezza, sia riguardo ai prodotti sia riguardo al rispetto dei personali diritti etici e morali. Ancora di più nelle esperienze Retail, dove il cliente sta diventando sempre più centrale. Lo scopo di questa ricerca è di esplorare le possibili integrazioni fra pratiche Omnicanali e mezzi psicologici per creare un’esperienza sicura e rispettosa per utenti Gen Z affeci da Disordini Mentali, per massimizzare la percezione positiva e la valutazione del brand da parte dei clienti.
Eirene : omnichannel awareness of gen z's mental health in fashion mass market stores
Anceschi, Chiara
2021/2022
Abstract
The landscape of Fashion Retail Stores has been everchanging, especially through the last decades. On the one hand the technological development has boosted the possibilities offered by Omnichannel Strategies to unprecedented hyperconnected realities. Simultaneously thematics of acceptance of social diversity have outburst, especially between Gen Z users. Their utter disillusionment, due to multiple economical, geopolitical, healthcare crises that genuflected the planet from their early childhood on, makes this next buying force thirsty for truth. Fashion, being by its nature fundamental in self perception, has to keep up with this omni-awareness, both regarding the products and the respect for ethical and moral personal rights. Even more so the Retail Experience, where the customer is becoming more and more central. The aim of this research is to explore possible integration between Omnichannel practices and psychological means in order to create a safe and respectful experience for Gen Z users affected by Mental Disorders, in order to maximise the positive reception and evaluation of brands on behalf of customers.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/204114