In modern society, people's attention to education has extended from itself to more complex factors affecting educational efficiency. Asia is a gathering place for developing countries and an important part of the world. For a long time, experts and scholars have paid attention to the educational efficiency of Asian countries, but few have done systematic research on it. This paper uses a systematic literature review to cover research related to factors affecting educational efficiency in more than 30 countries and regions in the Asia-Pacific region. We use the Analytic Hierarchy Process to analyze the selected papers. It is sorted by country, education level, participant, time, author, and author unit. Then it focuses on six major influencing factors: technology, students, teachers, institutions, society, and education system, and splits out 25 secondary impact factors. And analyze the methodology used in the selected papers. Finally, summarize the research conclusions from the perspectives of text analysis, visualization, discovery of special subjects, comparison between developing and developed countries, and the top five and bottom five countries. And proposed management revelation and future prospects. We hope that the paper on educational contributions in Asian countries will serve as a reference for regional education research.

Nella società moderna, l'attenzione delle persone per l'educazione si è estesa da se stessa a fattori più complessi che influenzano l'efficienza educativa. L'Asia è un luogo di incontro per i paesi in via di sviluppo e una parte importante del mondo. Per molto tempo esperti e studiosi hanno prestato attenzione all'efficienza educativa dei paesi asiatici, ma pochi hanno fatto ricerche sistematiche su di essa. Questo documento utilizza una revisione sistematica della letteratura per coprire la ricerca relativa ai fattori che influenzano l'efficienza educativa in più di 30 paesi e regioni nella regione Asia-Pacifico. Utilizziamo il processo di gerarchia analitica per analizzare i documenti selezionati. È ordinato per paese, livello di istruzione, partecipante, tempo, autore e unità dell'autore. Quindi si concentra su sei principali fattori di influenza: tecnologia, studenti, insegnanti, istituzioni, società e sistema educativo e suddivide 25 fattori di impatto secondari. E analizzare la metodologia utilizzata nei documenti selezionati. Infine, riassumi le conclusioni della ricerca dal punto di vista dell'analisi del testo, della visualizzazione, della scoperta di argomenti speciali, del confronto tra paesi in via di sviluppo e paesi sviluppati e dei primi cinque e degli ultimi cinque paesi. E ha proposto la rivelazione della gestione e le prospettive future. Ci auguriamo che il documento sui contributi educativi nei paesi asiatici serva da riferimento per la ricerca sull'istruzione regionale.

A systematic literature review on the contributions to the efficiency of education in Asian countries

HAN, MENGMIN;XIE, SHENKUN
2022/2023

Abstract

In modern society, people's attention to education has extended from itself to more complex factors affecting educational efficiency. Asia is a gathering place for developing countries and an important part of the world. For a long time, experts and scholars have paid attention to the educational efficiency of Asian countries, but few have done systematic research on it. This paper uses a systematic literature review to cover research related to factors affecting educational efficiency in more than 30 countries and regions in the Asia-Pacific region. We use the Analytic Hierarchy Process to analyze the selected papers. It is sorted by country, education level, participant, time, author, and author unit. Then it focuses on six major influencing factors: technology, students, teachers, institutions, society, and education system, and splits out 25 secondary impact factors. And analyze the methodology used in the selected papers. Finally, summarize the research conclusions from the perspectives of text analysis, visualization, discovery of special subjects, comparison between developing and developed countries, and the top five and bottom five countries. And proposed management revelation and future prospects. We hope that the paper on educational contributions in Asian countries will serve as a reference for regional education research.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
4-mag-2023
2022/2023
Nella società moderna, l'attenzione delle persone per l'educazione si è estesa da se stessa a fattori più complessi che influenzano l'efficienza educativa. L'Asia è un luogo di incontro per i paesi in via di sviluppo e una parte importante del mondo. Per molto tempo esperti e studiosi hanno prestato attenzione all'efficienza educativa dei paesi asiatici, ma pochi hanno fatto ricerche sistematiche su di essa. Questo documento utilizza una revisione sistematica della letteratura per coprire la ricerca relativa ai fattori che influenzano l'efficienza educativa in più di 30 paesi e regioni nella regione Asia-Pacifico. Utilizziamo il processo di gerarchia analitica per analizzare i documenti selezionati. È ordinato per paese, livello di istruzione, partecipante, tempo, autore e unità dell'autore. Quindi si concentra su sei principali fattori di influenza: tecnologia, studenti, insegnanti, istituzioni, società e sistema educativo e suddivide 25 fattori di impatto secondari. E analizzare la metodologia utilizzata nei documenti selezionati. Infine, riassumi le conclusioni della ricerca dal punto di vista dell'analisi del testo, della visualizzazione, della scoperta di argomenti speciali, del confronto tra paesi in via di sviluppo e paesi sviluppati e dei primi cinque e degli ultimi cinque paesi. E ha proposto la rivelazione della gestione e le prospettive future. Ci auguriamo che il documento sui contributi educativi nei paesi asiatici serva da riferimento per la ricerca sull'istruzione regionale.
File allegati
File Dimensione Formato  
A systematic literature review on the contributions that study the efficiency of schools in Asian countries.docx

accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati

Descrizione: In modern society, people's attention to education has extended from itself to more complex factors affecting educational efficiency. Asia is a gathering place for developing countries and an important part of the world. For a long time, experts and scholars have paid attention to the educational efficiency of Asian countries, but few have done systematic research on it. This paper uses a systematic literature review to cover research related to factors affecting educational efficiency in more than 30 countries and regions in the Asia-Pacific region. We use the Analytic Hierarchy Process to analyze the selected papers. It is sorted by country, education level, participant, time, author, and author unit. Then it focuses on six major influencing factors: technology, students, teachers, institutions, society, and education system, and splits out 25 secondary impact factors. And analyze the methodology used in the selected papers. Finally, summarize the research conclusions from the perspectives of text analysis, visualization, discovery of special subjects, comparison between developing and developed countries, and the top five and bottom five countries. And proposed management revelation and future prospects. We hope that the paper on educational contributions in Asian countries will serve as a reference for regional education research.
Dimensione 4.89 MB
Formato Microsoft Word XML
4.89 MB Microsoft Word XML   Visualizza/Apri
A systematic literature review on the contributions that study the efficiency of schools in Asian countries.pdf

accessibile in internet per tutti

Descrizione: In modern society, people's attention to education has extended from itself to more complex factors affecting educational efficiency. Asia is a gathering place for developing countries and an important part of the world. For a long time, experts and scholars have paid attention to the educational efficiency of Asian countries, but few have done systematic research on it. This paper uses a systematic literature review to cover research related to factors affecting educational efficiency in more than 30 countries and regions in the Asia-Pacific region. We use the Analytic Hierarchy Process to analyze the selected papers. It is sorted by country, education level, participant, time, author, and author unit. Then it focuses on six major influencing factors: technology, students, teachers, institutions, society, and education system, and splits out 25 secondary impact factors. And analyze the methodology used in the selected papers. Finally, summarize the research conclusions from the perspectives of text analysis, visualization, discovery of special subjects, comparison between developing and developed countries, and the top five and bottom five countries. And proposed management revelation and future prospects. We hope that the paper on educational contributions in Asian countries will serve as a reference for regional education research.
Dimensione 3.21 MB
Formato Adobe PDF
3.21 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/204507