This thesis aims to analyze the possibilities and advantages of using interactive narratives as a prototyping method for service design through literature and case studies. Through relevant literature and case studies, we understand the special characteristics of service prototypes and the advantages of traditional storytelling in making service prototypes, sort out several commonly used service prototyping tools, analyze their advantages and limitations, and then analyze the possibilities and advantages of adopting interactive narrative methods to meet these challenges. Storytelling is a common method we use to convey experiences and insights in the design of service prototypes that can help users more easily understand or support new service concepts. Interactive narratives allow users to transform from audience to participant and creator by giving them permission to act in ways that can positively influence the story, and ongoing interactive behavior can also increase the immersion of the storytelling experience. Interactive stories that include a physical scene setting can enhance the persuasiveness and authenticity of the prototype, allowing users to interact with the new service concept in a realistic environment and designers to observe feedback from interactive behaviors that are as close to the real thing as possible. And interactive electronic narratives can leverage the nature of the Internet to amplify the dissemination of feedback and give users the space to comment in real time.

Questa tesi si propone di analizzare le possibilità e i vantaggi dell'uso di narrazioni interattive come metodo di prototipazione per la progettazione di servizi attraverso la letteratura e i casi di studio. Attraverso la letteratura e i casi di studio pertinenti, comprendiamo le caratteristiche speciali dei prototipi di servizio e i vantaggi della narrazione tradizionale nella realizzazione di prototipi di servizio, selezioniamo diversi strumenti di prototipazione di servizio comunemente utilizzati, analizziamo i loro vantaggi e limiti e analizziamo quindi le possibilità e i vantaggi dell'adozione di metodi narrativi interattivi per affrontare queste sfide. La narrazione è un metodo comunemente utilizzato per trasmettere esperienze e intuizioni nella progettazione di prototipi di servizi che possono aiutare gli utenti a comprendere o sostenere più facilmente nuovi concetti di servizio. Le narrazioni interattive consentono agli utenti di trasformarsi da pubblico a partecipante e creatore, dando loro il permesso di agire in modi che possono influenzare positivamente la storia. Le storie interattive che includono un'ambientazione fisica possono aumentare la persuasività e l'autenticità del prototipo, consentendo agli utenti di interagire con il nuovo concetto di servizio in un ambiente realistico e ai progettisti di osservare il feedback dei comportamenti interattivi che sono il più possibile simili a quelli reali. Inoltre, le narrazioni elettroniche interattive possono sfruttare la natura di Internet per amplificare la diffusione del feedback e dare agli utenti lo spazio per commentare in tempo reale.

The study on the advantages of applying interactive narratives in service prototyping

LIU, QIANYU
2021/2022

Abstract

This thesis aims to analyze the possibilities and advantages of using interactive narratives as a prototyping method for service design through literature and case studies. Through relevant literature and case studies, we understand the special characteristics of service prototypes and the advantages of traditional storytelling in making service prototypes, sort out several commonly used service prototyping tools, analyze their advantages and limitations, and then analyze the possibilities and advantages of adopting interactive narrative methods to meet these challenges. Storytelling is a common method we use to convey experiences and insights in the design of service prototypes that can help users more easily understand or support new service concepts. Interactive narratives allow users to transform from audience to participant and creator by giving them permission to act in ways that can positively influence the story, and ongoing interactive behavior can also increase the immersion of the storytelling experience. Interactive stories that include a physical scene setting can enhance the persuasiveness and authenticity of the prototype, allowing users to interact with the new service concept in a realistic environment and designers to observe feedback from interactive behaviors that are as close to the real thing as possible. And interactive electronic narratives can leverage the nature of the Internet to amplify the dissemination of feedback and give users the space to comment in real time.
ARC III - Scuola del Design
4-mag-2023
2021/2022
Questa tesi si propone di analizzare le possibilità e i vantaggi dell'uso di narrazioni interattive come metodo di prototipazione per la progettazione di servizi attraverso la letteratura e i casi di studio. Attraverso la letteratura e i casi di studio pertinenti, comprendiamo le caratteristiche speciali dei prototipi di servizio e i vantaggi della narrazione tradizionale nella realizzazione di prototipi di servizio, selezioniamo diversi strumenti di prototipazione di servizio comunemente utilizzati, analizziamo i loro vantaggi e limiti e analizziamo quindi le possibilità e i vantaggi dell'adozione di metodi narrativi interattivi per affrontare queste sfide. La narrazione è un metodo comunemente utilizzato per trasmettere esperienze e intuizioni nella progettazione di prototipi di servizi che possono aiutare gli utenti a comprendere o sostenere più facilmente nuovi concetti di servizio. Le narrazioni interattive consentono agli utenti di trasformarsi da pubblico a partecipante e creatore, dando loro il permesso di agire in modi che possono influenzare positivamente la storia. Le storie interattive che includono un'ambientazione fisica possono aumentare la persuasività e l'autenticità del prototipo, consentendo agli utenti di interagire con il nuovo concetto di servizio in un ambiente realistico e ai progettisti di osservare il feedback dei comportamenti interattivi che sono il più possibile simili a quelli reali. Inoltre, le narrazioni elettroniche interattive possono sfruttare la natura di Internet per amplificare la diffusione del feedback e dare agli utenti lo spazio per commentare in tempo reale.
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