Intimate partner violence (IPV) represents a worldwide problem that strikes women from every social status, nationality, culture, sexual orientation, age, religion, and educational level without distinction. It represents a serious violation of human rights and is one of the main causes of mortality in young women. Due to its taboo nature, domestic violence often goes undiscussed leaving potential victims unable to recognize early signs of abuse in their relationships. Games can be utilized as expressive mediums to promote critical thinking and discussion about IPV. Research has proven the overall power of video games for conveying and treating complex topics and concerning social issues in persuasive forms. This thesis focused on analyzing how intimate partner violence has been presented in games for entertainment and educational purposes to identify which areas can be improved in the future development of pro-social games.
La violenza domestica o violenza nelle relazioni intime rappresenta un fenomeno a livello globale che colpisce donne di ogni status sociale, nazionalità, cultura, orientamento sessuale, età, religione, e livello educativo senza distinzione. La violenza contro le donne rappresenta una seria violazione dei diritti umani ed è uno dei principali motivi di mortalità nelle giovani donne. A causa della sua natura tabù, la violenza domestica frequentemente non viene discussa lasciando potenziali vittime incapaci di riconoscere i primi segni di abuso nelle loro relazioni. I giochi possono essere utilizzati come medium espressivi per promuovere il pensiero critico e la discussione sulla violenza nelle relazioni intime. La ricerca ha dimostrato la potenza complessiva dei videogiochi per comunicare e trattare in modo persuasivo temi complessi o delicate questioni sociali. Questa tesi si focalizza in analizzare come la violenza nelle relazioni intime è stata rappresentata nei giochi come intrattenimento e propositi educativi per identificare quali aree possono essere migliorate nel futuro sviluppo di giochi per il cambiamento e l’innovazione sociale.
Playing in a maze : a game studies analysis of intimate partner violence representation in games
Nieto Delgado, Karime
2021/2022
Abstract
Intimate partner violence (IPV) represents a worldwide problem that strikes women from every social status, nationality, culture, sexual orientation, age, religion, and educational level without distinction. It represents a serious violation of human rights and is one of the main causes of mortality in young women. Due to its taboo nature, domestic violence often goes undiscussed leaving potential victims unable to recognize early signs of abuse in their relationships. Games can be utilized as expressive mediums to promote critical thinking and discussion about IPV. Research has proven the overall power of video games for conveying and treating complex topics and concerning social issues in persuasive forms. This thesis focused on analyzing how intimate partner violence has been presented in games for entertainment and educational purposes to identify which areas can be improved in the future development of pro-social games.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/204937