This research addresses the negative impact of adultcentrism in our society, particularly in the imposition of gender roles on children through fashion. The traditional approach to children’s clothing and parenting limits self-perception and expression of gender identity due to the lack of adaptability in children’s clothing and rigidity in binary gender categories. The media, digital social networks, and physical retail environments reinforce traditional gender norms and restrict children’s freedom of expression. To promote the exploration and development of gender identity in childhood through clothing, this research proposes a collaborative design system called The Kids’ Table, focusing on the perspective of children aged 7 to 12. This system aims to problematize the adult-centric role that parents, caregivers, and the fashion system play in children’s identity and psychosocial development. The Kids’ Table system utilizes upcycling as a collaborative design, production, and modification strategy for children’s fashion, incorporating critical and speculative design approaches to facilitate the expression and development of children’s gender identity. This research seeks to contribute to the children’s fashion sector by challenging adultcentrism and fostering the exploration and development of children’s gender identity through clothing.

Questa ricerca affronta l'impatto negativo dell'adultocentrismo nella nostra società, in particolare nell'imposizione dei ruoli di genere ai bambini attraverso la moda. L'approccio tradizionale all'abbigliamento per bambini e all'educazione limita l'autopercezione e l'espressione dell'identità di genere a causa della mancanza di adattabilità nell'abbigliamento per bambini e della rigidità delle categorie di genere binarie. I media, i social network digitali e gli ambienti di vendita al dettaglio fisici rafforzano le norme di genere tradizionali e limitano la libertà di espressione dei bambini. Per promuovere l'esplorazione e lo sviluppo dell'identità di genere nell'infanzia attraverso l'abbigliamento, questa ricerca propone un sistema di progettazione collaborativo chiamato The Kids' Table, focalizzato sulla prospettiva dei bambini dai 7 ai 12 anni. Questo sistema mira a problematizzare il ruolo adultocentrico che i genitori, i caregiver e il sistema della moda giocano nell'identità e nello sviluppo psicosociale dei bambini. Il sistema The Kids' Table utilizza l'upcycling come strategia di progettazione, produzione e modifica collaborativa per la moda per bambini, incorporando approcci di progettazione critici e speculativi per facilitare l'espressione e lo sviluppo dell'identità di genere dei bambini. Questa ricerca cerca di contribuire al settore della moda per bambini sfidando l'adultocentrismo e promuovendo l'esplorazione e lo sviluppo dell'identità di genere dei bambini attraverso l'abbigliamento.

The kids' table : a collaborative child-centered system for developing gender identity and expression through fashion

Bachmann Bachmann, Bryan Alexander
2022/2023

Abstract

This research addresses the negative impact of adultcentrism in our society, particularly in the imposition of gender roles on children through fashion. The traditional approach to children’s clothing and parenting limits self-perception and expression of gender identity due to the lack of adaptability in children’s clothing and rigidity in binary gender categories. The media, digital social networks, and physical retail environments reinforce traditional gender norms and restrict children’s freedom of expression. To promote the exploration and development of gender identity in childhood through clothing, this research proposes a collaborative design system called The Kids’ Table, focusing on the perspective of children aged 7 to 12. This system aims to problematize the adult-centric role that parents, caregivers, and the fashion system play in children’s identity and psychosocial development. The Kids’ Table system utilizes upcycling as a collaborative design, production, and modification strategy for children’s fashion, incorporating critical and speculative design approaches to facilitate the expression and development of children’s gender identity. This research seeks to contribute to the children’s fashion sector by challenging adultcentrism and fostering the exploration and development of children’s gender identity through clothing.
ARC III - Scuola del Design
4-mag-2023
2022/2023
Questa ricerca affronta l'impatto negativo dell'adultocentrismo nella nostra società, in particolare nell'imposizione dei ruoli di genere ai bambini attraverso la moda. L'approccio tradizionale all'abbigliamento per bambini e all'educazione limita l'autopercezione e l'espressione dell'identità di genere a causa della mancanza di adattabilità nell'abbigliamento per bambini e della rigidità delle categorie di genere binarie. I media, i social network digitali e gli ambienti di vendita al dettaglio fisici rafforzano le norme di genere tradizionali e limitano la libertà di espressione dei bambini. Per promuovere l'esplorazione e lo sviluppo dell'identità di genere nell'infanzia attraverso l'abbigliamento, questa ricerca propone un sistema di progettazione collaborativo chiamato The Kids' Table, focalizzato sulla prospettiva dei bambini dai 7 ai 12 anni. Questo sistema mira a problematizzare il ruolo adultocentrico che i genitori, i caregiver e il sistema della moda giocano nell'identità e nello sviluppo psicosociale dei bambini. Il sistema The Kids' Table utilizza l'upcycling come strategia di progettazione, produzione e modifica collaborativa per la moda per bambini, incorporando approcci di progettazione critici e speculativi per facilitare l'espressione e lo sviluppo dell'identità di genere dei bambini. Questa ricerca cerca di contribuire al settore della moda per bambini sfidando l'adultocentrismo e promuovendo l'esplorazione e lo sviluppo dell'identità di genere dei bambini attraverso l'abbigliamento.
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