In recent years, the use of kick e-scooters as a popular mode of transportation in urban areas has increased significantly. One of the major factors that influence the vertical dynamics of a kick e-scooter is the driver’s behavior. To address this important factor, an experimental campaign was conducted with 7 individuals to study the vertical dynamics of a kick e-scooter. The study aims to identify the key driver-related factors that influence the vertical dynamics of the scooter and to develop strategies to improve its performance and safety. This paper presents the findings of the experimental campaign and discusses its implications for the design and development of kick e-scooters, with a focus on the important role of the driver in achieving optimal vertical dynamics.

Negli ultimi anni, l’uso dei monopattini elettrici come mezzo di trasporto nelle aree urbane è aumentato significativamente. Uno dei principali fattori che influenzano la dinamica verticale di un monopattino elettrico è il comportamento del conducente. Per affrontare questo importante tema, è stata condotta una campagna sperimentale con 7 individui, per studiare la dinamica verticale di un monopattino elettrico. Lo studio mira a identificare i principali fattori correlati al conducente, che influenzano la dinamica verticale del monopattino, e a sviluppare strategie per migliorarne la performance e la sicurezza. Questa tesi presenta i risultati della campagna sperimentale e ne discute le implicazioni per la progettazione e lo sviluppo dei monopattini elettrici, concentrandosi sull’importante ruolo del conducente nel raggiungere una dinamica ottimale.

analysis of vertical dynamics of a kick e-scooter with varying rider characteristics.

Gamba, Amedeo
2021/2022

Abstract

In recent years, the use of kick e-scooters as a popular mode of transportation in urban areas has increased significantly. One of the major factors that influence the vertical dynamics of a kick e-scooter is the driver’s behavior. To address this important factor, an experimental campaign was conducted with 7 individuals to study the vertical dynamics of a kick e-scooter. The study aims to identify the key driver-related factors that influence the vertical dynamics of the scooter and to develop strategies to improve its performance and safety. This paper presents the findings of the experimental campaign and discusses its implications for the design and development of kick e-scooters, with a focus on the important role of the driver in achieving optimal vertical dynamics.
ING - Scuola di Ingegneria Industriale e dell'Informazione
4-mag-2023
2021/2022
Negli ultimi anni, l’uso dei monopattini elettrici come mezzo di trasporto nelle aree urbane è aumentato significativamente. Uno dei principali fattori che influenzano la dinamica verticale di un monopattino elettrico è il comportamento del conducente. Per affrontare questo importante tema, è stata condotta una campagna sperimentale con 7 individui, per studiare la dinamica verticale di un monopattino elettrico. Lo studio mira a identificare i principali fattori correlati al conducente, che influenzano la dinamica verticale del monopattino, e a sviluppare strategie per migliorarne la performance e la sicurezza. Questa tesi presenta i risultati della campagna sperimentale e ne discute le implicazioni per la progettazione e lo sviluppo dei monopattini elettrici, concentrandosi sull’importante ruolo del conducente nel raggiungere una dinamica ottimale.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/206579