The use of mopeds in urban areas gives rise to numerous dangers and challenges for their users. This text focuses on analyzing these hazards in order to provide a comprehensive overview of the phenomenon, taking into account the characteristics of accidents, their causes, and the consequences that they have on the rider. Particular focus has been put on the joint physiology of the spinal column, identifying the cervical spine as the most vulnerable area to serious injuries that can be fatal or result in paralysis for the driver. In light of these findings, the primary objective of this research is to provide a potentially effective and innovative solution to reduce neck injuries during impacts. By identifying preventive solutions, “BUMP - Neck Airbag” aims to ensure greater safety and protection for moped drivers, thereby contributing to their well-being and reducing the serious consequences that arising from accidents in urban contexts.

L’uso dei ciclomotori nel contesto urbano presenta numerosi pericoli e sfide per i conducenti. Questo elaborato si concentra sull’analisi di tali pericoli al fine di fornire una panoramica quanto più completa del fenomeno prendendo in considerazione le caratteristiche degli incidenti, le cause e le conseguenze che questi hanno sul pilota. Particolare attenzione è stata dedicata alla fisiologia articolare della colonna vertebrale, identificando il rachide cervicale come la zona più vulnerabile a lesioni gravi che possono risultare fatali o provocare condizioni di paralisi al conducente. Alla luce di tali riscontri, l’obiettivo primario di questa ricerca è fornire una soluzione potenzialmente efficace ed innovativa per ridurre le lesioni al collo durante gli impatti. Attraverso l’identificazione di soluzioni preventive, “BUMP - Neck Airbag” mira a garantire una maggiore sicurezza e protezione per i conducenti di scooter, contribuendo così alla loro incolumità e ridurre le gravi conseguenze derivanti dagli incidenti nel contesto urbano.

Bump : neck airbag

Rinoldi, Beatrice
2022/2023

Abstract

The use of mopeds in urban areas gives rise to numerous dangers and challenges for their users. This text focuses on analyzing these hazards in order to provide a comprehensive overview of the phenomenon, taking into account the characteristics of accidents, their causes, and the consequences that they have on the rider. Particular focus has been put on the joint physiology of the spinal column, identifying the cervical spine as the most vulnerable area to serious injuries that can be fatal or result in paralysis for the driver. In light of these findings, the primary objective of this research is to provide a potentially effective and innovative solution to reduce neck injuries during impacts. By identifying preventive solutions, “BUMP - Neck Airbag” aims to ensure greater safety and protection for moped drivers, thereby contributing to their well-being and reducing the serious consequences that arising from accidents in urban contexts.
ARC III - Scuola del Design
18-lug-2023
2022/2023
L’uso dei ciclomotori nel contesto urbano presenta numerosi pericoli e sfide per i conducenti. Questo elaborato si concentra sull’analisi di tali pericoli al fine di fornire una panoramica quanto più completa del fenomeno prendendo in considerazione le caratteristiche degli incidenti, le cause e le conseguenze che questi hanno sul pilota. Particolare attenzione è stata dedicata alla fisiologia articolare della colonna vertebrale, identificando il rachide cervicale come la zona più vulnerabile a lesioni gravi che possono risultare fatali o provocare condizioni di paralisi al conducente. Alla luce di tali riscontri, l’obiettivo primario di questa ricerca è fornire una soluzione potenzialmente efficace ed innovativa per ridurre le lesioni al collo durante gli impatti. Attraverso l’identificazione di soluzioni preventive, “BUMP - Neck Airbag” mira a garantire una maggiore sicurezza e protezione per i conducenti di scooter, contribuendo così alla loro incolumità e ridurre le gravi conseguenze derivanti dagli incidenti nel contesto urbano.
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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/206689