After an analysis of GenZ and the reasons that led them to consumer fast product, it emerges that there is a direct correlation between the social media TikTok and Shein, which are linked by their creation of fast contenta that educate their public to have a low attention span and to a continuous change of trend. The thesis approached the research phase by the direct observation of social media, surveys, case study analysis and interviews. The final project of this thesis wants to slow down this process that fuels fast fashion by putting in the consumer hand's the ethical responsibility of a less consuming purchasing behavior, all by designing an app that connects the gaming and social aspects to the reality of manufacturers, which can help this generation to have a contact with the production processes that are at the base of what they consume.
La tesi analizza i metodi di consumo della GenZ, una generazione che ha dei conflitti evidenti tra quelli che sono i valori che sostiene, quali la sostenibilità, e le proprie abitudini di acquisto in ambito moda, che prediligono il fast fashion. Dopo un'analisi della GenZ e dei motivi che la portano a consumare prodotti veloci, emerge una diretta correlazione tra il social Tiktok e Shein, che sono accomunati dalla loro creazione di contenuti veloci, abituando ed educando il proprio pubblico ad una soglia di attenzione bassa e ad un continuo ricambio di trend. L'approccio della ricerca è avvenuto tramite osservazione diretta sui social media, sondaggi, analisi di casi studio e interviste. Il progetto finale di questa tesi mira a rallentare questo processo che alimenta il fast fashion mettendo nelle mani del consumatore la responsabilità etica di un minor consumo di beni, il tutto tramite la progettazione di un'app che connetta l'aspetto gaming e social ad una realtà manifatturiera che possa aiutare questa generazione a entrare in contatto con i processi produttivi che stanno alla base di quello che consumano.
The tote bag paraxod : analysis and considerations about GenZ and their need of overconsumption
Allam, Dalia
2022/2023
Abstract
After an analysis of GenZ and the reasons that led them to consumer fast product, it emerges that there is a direct correlation between the social media TikTok and Shein, which are linked by their creation of fast contenta that educate their public to have a low attention span and to a continuous change of trend. The thesis approached the research phase by the direct observation of social media, surveys, case study analysis and interviews. The final project of this thesis wants to slow down this process that fuels fast fashion by putting in the consumer hand's the ethical responsibility of a less consuming purchasing behavior, all by designing an app that connects the gaming and social aspects to the reality of manufacturers, which can help this generation to have a contact with the production processes that are at the base of what they consume.File | Dimensione | Formato | |
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