This master's thesis examines how generative artificial intelligence (AI) is affecting management education, highlighting both the opportunities and risks it presents for institutions, instructors, and students. The paper begins by examining the reasons for using generative AI in management education. It next outlines the research methodology used to assess its effects. A thorough literature study investigates the use of AI in education, focusing on how Generative AI came to be. The evaluation emphasizes its importance and influence on numerous facets of education. Additionally, it explores the growth of Generative AI in education and its uses, giving readers a basis for realizing its promise in the field of management education. After examining the situation of Master in Management (MiM) programs today, the thesis then offers a useful recommendation for those pursuing management education. It examines the topics covered in top MiM programs and considers how generative AI can impact the demand for these core courses. In order to imagine how management education may be improved by AI-driven material delivery, both current and future pedagogical techniques are investigated. The research looks at Generative AI's non-technical features, such as picture, text, audio, video, and code production, to understand its capabilities. This investigation reveals the various possible uses of generative artificial intelligence in the context of education. The paper focuses on algorithmic discrimination and concerns with intellectual property before discussing the moral and ethical ramifications of Generative AI. Additionally, it emphasizes the necessity of abiding by terms of service and community standards when it comes to AI-generated content, placing a focus on responsible content creation and fact-checking to prevent disinformation. In order to properly utilize the promise of generative AI, the thesis emphasizes the necessity of a collaborative approach amongst educators, developers, and politicians. To guarantee the delivery of accurate and objective instructional content, responsible methods, ongoing monitoring, and adherence to legal norms are crucial. A considerate, knowledgeable, and moral viewpoint will pave the way for a transformational and inventive future in education as the integration of generative AI in management education advances.
Questa tesi magistrale esamina come l'intelligenza artificiale generativa (AI) stia influenzando l'educazione manageriale, mettendo in evidenza le opportunità e i rischi che essa presenta per istituzioni, insegnanti e studenti. Il documento inizia esaminando le ragioni per l'utilizzo dell'IA generativa nell'educazione manageriale. Successivamente, viene delineata la metodologia di ricerca utilizzata per valutarne gli effetti. Un approfondito studio della letteratura indaga sull'uso dell'IA nell'istruzione, concentrandosi su come sia nata l'IA generativa. La valutazione enfatizza la sua importanza e influenza su numerosi aspetti dell'educazione. Inoltre, esplora la crescita dell'IA generativa nell'istruzione e le sue applicazioni, fornendo ai lettori una base per comprendere le sue promesse nel campo dell'educazione manageriale. Dopo aver esaminato la situazione dei programmi di Master in Management (MiM) oggi, la tesi offre quindi una raccomandazione utile per coloro che perseguono l'educazione manageriale. Esamina gli argomenti trattati nei migliori programmi MiM e considera come l'IA generativa possa influenzare la domanda di questi corsi principali. Al fine di immaginare come l'educazione manageriale possa essere migliorata dalla consegna di materiale basato sull'IA, vengono esaminate sia le tecniche pedagogiche attuali che future. La ricerca esamina le caratteristiche non tecniche dell'IA generativa, come la produzione di immagini, testi, audio, video e codice, per comprendere le sue capacità. Questa indagine rivela le varie possibili utilizzazioni dell'intelligenza artificiale generativa nel contesto dell'istruzione. Il documento si concentra sulla discriminazione algoritmica e sulle preoccupazioni legate alla proprietà intellettuale prima di discutere le ramificazioni morali ed etiche dell'IA generativa. Inoltre, sottolinea la necessità di rispettare le condizioni di servizio e gli standard della comunità quando si tratta di contenuti generati dall'IA, ponendo l'accento sulla creazione responsabile di contenuti e sulla verifica dei fatti per prevenire la disinformazione. Al fine di utilizzare adeguatamente le promesse dell'IA generativa, la tesi enfatizza la necessità di un approccio collaborativo tra educatori, sviluppatori e politici. Per garantire la fornitura di contenuti didattici accurati e obiettivi, sono cruciali metodi responsabili, monitoraggio continuo e il rispetto delle norme legali. Un punto di vista attento, informato e morale aprirà la strada a un futuro trasformativo e innovativo nell'istruzione mentre l'integrazione dell'IA generativa nell'educazione manageriale avanza.
The Impact of Generative AI on Management Education
KARA, KAAN
2022/2023
Abstract
This master's thesis examines how generative artificial intelligence (AI) is affecting management education, highlighting both the opportunities and risks it presents for institutions, instructors, and students. The paper begins by examining the reasons for using generative AI in management education. It next outlines the research methodology used to assess its effects. A thorough literature study investigates the use of AI in education, focusing on how Generative AI came to be. The evaluation emphasizes its importance and influence on numerous facets of education. Additionally, it explores the growth of Generative AI in education and its uses, giving readers a basis for realizing its promise in the field of management education. After examining the situation of Master in Management (MiM) programs today, the thesis then offers a useful recommendation for those pursuing management education. It examines the topics covered in top MiM programs and considers how generative AI can impact the demand for these core courses. In order to imagine how management education may be improved by AI-driven material delivery, both current and future pedagogical techniques are investigated. The research looks at Generative AI's non-technical features, such as picture, text, audio, video, and code production, to understand its capabilities. This investigation reveals the various possible uses of generative artificial intelligence in the context of education. The paper focuses on algorithmic discrimination and concerns with intellectual property before discussing the moral and ethical ramifications of Generative AI. Additionally, it emphasizes the necessity of abiding by terms of service and community standards when it comes to AI-generated content, placing a focus on responsible content creation and fact-checking to prevent disinformation. In order to properly utilize the promise of generative AI, the thesis emphasizes the necessity of a collaborative approach amongst educators, developers, and politicians. To guarantee the delivery of accurate and objective instructional content, responsible methods, ongoing monitoring, and adherence to legal norms are crucial. A considerate, knowledgeable, and moral viewpoint will pave the way for a transformational and inventive future in education as the integration of generative AI in management education advances.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2023-09-05 Version submitted.pdf
accessibile in internet solo dagli utenti autorizzati
Dimensione
6.18 MB
Formato
Adobe PDF
|
6.18 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/208560