Vision Zero is an initiative that seeks to eliminate all traffic-related fatalities and serious injuries through infrastructure, enforcement, and education. Accident statistics highlight the significance of road safety education, as human behaviour consistently emerges as a significant factor in accidents. Given that disaster statistics continue to emphasise the importance of human behaviour, this research focuses on the educational aspect. By emphasising education in this thesis, it is acknowledged that effectively addressing the knowledge gap and fostering a safety-conscious culture can significantly influence drivers, cyclists, and pedestrians to make more responsible decisions on the road, ultimately bringing us closer to the Vision Zero goal. In addition, education is a proactive and cost-effective approach to traffic safety because it aims to prevent accidents from occurring in the first place, thereby reducing the burden on emergency services and infrastructure enhancements. The research provides a comparative analysis of educational strategies in three cities located in different countries: Washington, D.C., the capital of the United States; Milan, the second-most populous city in Italy; and Toronto, the largest city in Canada. This study examines the historical development of road safety and Vision Zero, delving into its governing principles and the role of administrative bodies in achieving this goal. It acknowledges the significance of vehicle innovations, such as cutting-edge safety features and autonomous driving technologies, in achieving Vision Zero objectives. In addition to technological advancements, it establishes a comparative framework for analysing educational strategies aimed at promoting road safety and achieving Vision Zero in various regions. The paper highlights the importance of pedestrian safety, bicycle safety, and responsible driving as essential components of the Vision Zero strategy. They are crucial targets for effective road safety interventions and policies because they are the most prevalent and influential modes of transportation in urban environments. Building on the comparative framework, the research provides a comprehensive analysis of the primary Vision Zero road safety education initiatives in Washington, D.C., Milan, and Toronto, followed by a comparative analysis of each city's approach to determine the most effective method for Vision Zero. The paper offers recommendations for enhancing road safety education collectively across the three cities, including expanding target audiences, fostering collaboration and partnerships, incorporating technology and innovative teaching methods, regularly evaluating and updating programmes, investing in targeted public awareness campaigns, and engaging communities. By implementing these recommendations, Washington, D.C., Milan, and Toronto can improve their educational strategies and move closer to achieving their Vision Zero goals. The purpose of this study is to contribute to the understanding of the importance of educational strategies in achieving Vision Zero and to inform the creation of more effective road safety education programmes in other cities and communities around the world.

Vision Zero è un'iniziativa che mira a eliminare tutti gli incidenti mortali e i feriti gravi legati al traffico attraverso le infrastrutture, l'applicazione delle norme e l'educazione. Le statistiche sugli incidenti evidenziano l'importanza dell'educazione alla sicurezza stradale, poiché il comportamento umano emerge costantemente come un fattore significativo negli incidenti. Dato che le statistiche sugli incidenti continuano a sottolineare l'importanza del comportamento umano, questa ricerca si concentra sull'aspetto educativo. Ponendo l'accento sull'educazione in questa tesi, si riconosce che affrontare efficacemente il divario di conoscenze e promuovere una cultura consapevole della sicurezza può influenzare in modo significativo i conducenti, i ciclisti e i pedoni a prendere decisioni più responsabili sulla strada, avvicinandoci in ultima analisi all'obiettivo di Vision Zero. Inoltre, l'educazione è un approccio proattivo ed efficace in termini di costi alla sicurezza del traffico, perché mira a prevenire gli incidenti in primo luogo, riducendo così l'onere per i servizi di emergenza e il potenziamento delle infrastrutture. La ricerca fornisce un'analisi comparativa delle strategie educative in tre città situate in paesi diversi: Washington, D.C., la capitale degli Stati Uniti; Milano, la seconda città più popolosa d'Italia; e Toronto, la più grande città del Canada. Questo studio esamina lo sviluppo storico della sicurezza stradale e di Vision Zero, approfondendo i principi che la governano e il ruolo degli organi amministrativi nel raggiungimento di questo obiettivo. Riconosce l'importanza delle innovazioni dei veicoli, come le caratteristiche di sicurezza all'avanguardia e le tecnologie di guida autonoma, nel raggiungimento degli obiettivi di Vision Zero. Oltre ai progressi tecnologici, stabilisce un quadro comparativo per l'analisi delle strategie educative volte a promuovere la sicurezza stradale e a raggiungere Vision Zero in varie regioni. Il documento sottolinea l'importanza della sicurezza dei pedoni, delle biciclette e della guida responsabile come componenti essenziali della strategia Vision Zero. Si tratta di obiettivi cruciali per interventi e politiche di sicurezza stradale efficaci, in quanto sono le modalità di trasporto più diffuse e influenti negli ambienti urbani. Partendo dal quadro comparativo, la ricerca fornisce un'analisi completa delle principali iniziative di educazione alla sicurezza stradale Vision Zero a Washington, D.C., Milano e Toronto, seguita da un'analisi comparativa dell'approccio di ciascuna città per determinare il metodo più efficace per Vision Zero. Il documento offre raccomandazioni per migliorare l'educazione alla sicurezza stradale collettivamente nelle tre città, tra cui l'ampliamento dei destinatari, la promozione di collaborazioni e partnership, l'incorporazione di tecnologie e metodi didattici innovativi, la valutazione e l'aggiornamento regolari dei programmi, l'investimento in campagne di sensibilizzazione mirate e il coinvolgimento delle comunità. Attuando queste raccomandazioni, Washington, D.C., Milano e Toronto possono migliorare le loro strategie educative e avvicinarsi al raggiungimento degli obiettivi di Vision Zero. Lo scopo di questo studio è quello di contribuire alla comprensione dell'importanza delle strategie educative nel raggiungimento di Vision Zero e di informare la creazione di programmi di educazione alla sicurezza stradale più efficaci in altre città e comunità del mondo.

Achieving Vision Zero in road safety : a comparative analysis of educational strategies in Washington, D.C., Milan, and Toronto

Hazrati Gohari, Amirhossein
2021/2022

Abstract

Vision Zero is an initiative that seeks to eliminate all traffic-related fatalities and serious injuries through infrastructure, enforcement, and education. Accident statistics highlight the significance of road safety education, as human behaviour consistently emerges as a significant factor in accidents. Given that disaster statistics continue to emphasise the importance of human behaviour, this research focuses on the educational aspect. By emphasising education in this thesis, it is acknowledged that effectively addressing the knowledge gap and fostering a safety-conscious culture can significantly influence drivers, cyclists, and pedestrians to make more responsible decisions on the road, ultimately bringing us closer to the Vision Zero goal. In addition, education is a proactive and cost-effective approach to traffic safety because it aims to prevent accidents from occurring in the first place, thereby reducing the burden on emergency services and infrastructure enhancements. The research provides a comparative analysis of educational strategies in three cities located in different countries: Washington, D.C., the capital of the United States; Milan, the second-most populous city in Italy; and Toronto, the largest city in Canada. This study examines the historical development of road safety and Vision Zero, delving into its governing principles and the role of administrative bodies in achieving this goal. It acknowledges the significance of vehicle innovations, such as cutting-edge safety features and autonomous driving technologies, in achieving Vision Zero objectives. In addition to technological advancements, it establishes a comparative framework for analysing educational strategies aimed at promoting road safety and achieving Vision Zero in various regions. The paper highlights the importance of pedestrian safety, bicycle safety, and responsible driving as essential components of the Vision Zero strategy. They are crucial targets for effective road safety interventions and policies because they are the most prevalent and influential modes of transportation in urban environments. Building on the comparative framework, the research provides a comprehensive analysis of the primary Vision Zero road safety education initiatives in Washington, D.C., Milan, and Toronto, followed by a comparative analysis of each city's approach to determine the most effective method for Vision Zero. The paper offers recommendations for enhancing road safety education collectively across the three cities, including expanding target audiences, fostering collaboration and partnerships, incorporating technology and innovative teaching methods, regularly evaluating and updating programmes, investing in targeted public awareness campaigns, and engaging communities. By implementing these recommendations, Washington, D.C., Milan, and Toronto can improve their educational strategies and move closer to achieving their Vision Zero goals. The purpose of this study is to contribute to the understanding of the importance of educational strategies in achieving Vision Zero and to inform the creation of more effective road safety education programmes in other cities and communities around the world.
ING I - Scuola di Ingegneria Civile, Ambientale e Territoriale
3-mag-2023
2021/2022
Vision Zero è un'iniziativa che mira a eliminare tutti gli incidenti mortali e i feriti gravi legati al traffico attraverso le infrastrutture, l'applicazione delle norme e l'educazione. Le statistiche sugli incidenti evidenziano l'importanza dell'educazione alla sicurezza stradale, poiché il comportamento umano emerge costantemente come un fattore significativo negli incidenti. Dato che le statistiche sugli incidenti continuano a sottolineare l'importanza del comportamento umano, questa ricerca si concentra sull'aspetto educativo. Ponendo l'accento sull'educazione in questa tesi, si riconosce che affrontare efficacemente il divario di conoscenze e promuovere una cultura consapevole della sicurezza può influenzare in modo significativo i conducenti, i ciclisti e i pedoni a prendere decisioni più responsabili sulla strada, avvicinandoci in ultima analisi all'obiettivo di Vision Zero. Inoltre, l'educazione è un approccio proattivo ed efficace in termini di costi alla sicurezza del traffico, perché mira a prevenire gli incidenti in primo luogo, riducendo così l'onere per i servizi di emergenza e il potenziamento delle infrastrutture. La ricerca fornisce un'analisi comparativa delle strategie educative in tre città situate in paesi diversi: Washington, D.C., la capitale degli Stati Uniti; Milano, la seconda città più popolosa d'Italia; e Toronto, la più grande città del Canada. Questo studio esamina lo sviluppo storico della sicurezza stradale e di Vision Zero, approfondendo i principi che la governano e il ruolo degli organi amministrativi nel raggiungimento di questo obiettivo. Riconosce l'importanza delle innovazioni dei veicoli, come le caratteristiche di sicurezza all'avanguardia e le tecnologie di guida autonoma, nel raggiungimento degli obiettivi di Vision Zero. Oltre ai progressi tecnologici, stabilisce un quadro comparativo per l'analisi delle strategie educative volte a promuovere la sicurezza stradale e a raggiungere Vision Zero in varie regioni. Il documento sottolinea l'importanza della sicurezza dei pedoni, delle biciclette e della guida responsabile come componenti essenziali della strategia Vision Zero. Si tratta di obiettivi cruciali per interventi e politiche di sicurezza stradale efficaci, in quanto sono le modalità di trasporto più diffuse e influenti negli ambienti urbani. Partendo dal quadro comparativo, la ricerca fornisce un'analisi completa delle principali iniziative di educazione alla sicurezza stradale Vision Zero a Washington, D.C., Milano e Toronto, seguita da un'analisi comparativa dell'approccio di ciascuna città per determinare il metodo più efficace per Vision Zero. Il documento offre raccomandazioni per migliorare l'educazione alla sicurezza stradale collettivamente nelle tre città, tra cui l'ampliamento dei destinatari, la promozione di collaborazioni e partnership, l'incorporazione di tecnologie e metodi didattici innovativi, la valutazione e l'aggiornamento regolari dei programmi, l'investimento in campagne di sensibilizzazione mirate e il coinvolgimento delle comunità. Attuando queste raccomandazioni, Washington, D.C., Milano e Toronto possono migliorare le loro strategie educative e avvicinarsi al raggiungimento degli obiettivi di Vision Zero. Lo scopo di questo studio è quello di contribuire alla comprensione dell'importanza delle strategie educative nel raggiungimento di Vision Zero e di informare la creazione di programmi di educazione alla sicurezza stradale più efficaci in altre città e comunità del mondo.
File allegati
File Dimensione Formato  
Hazrati Gohari_926952.pdf

non accessibile

Descrizione: Achieving Vision Zero in Road Safety: A Comparative Analysis of Educational Strategies in Washington, D.C., Milan, and Toronto.
Dimensione 5.56 MB
Formato Adobe PDF
5.56 MB Adobe PDF   Visualizza/Apri

I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/208651