This thesis is an attempt to explore the potential of pre-modern Chinese painting, on its distinctive formats and schemes to achieve spatial design, as a way to interpret and design architecture. In the first part, it could be essential to get an overall and comprehensive understanding of the specific features of traditional Chinese landscape painting in terms of space. Simultaneously, there will be a series of site analyses, as the premise of how to realize the translation from traditional Chinese landscape painting to modern architectural design in a specific site. In the end, the goal of this thesis is to articulate a new approach to modern architectural design in China, one specific and meaningful to contemporary Chinese culture by following the traditional Chinese landscape paintings that eschew superficial imitation of Western examples.
Questa tesi è un tentativo di esplorare il potenziale della pittura cinese premoderna, sui suoi formati e schemi distintivi per ottenere il design spaziale, come un modo per interpretare e progettare l'architettura. Nella prima parte, potrebbe essere essenziale per ottenere una comprensione complessiva ed esauriente delle caratteristiche specifiche della pittura paesaggistica tradizionale cinese in termini di spazio. Contemporaneamente, ci sarà una serie di analisi del sito, come premessa di come realizzare la traduzione dalla tradizionale pittura paesaggistica cinese al design architettonico moderno in un sito specifico. Alla fine, l'obiettivo di questa tesi è articolare un nuovo approccio al design architettonico moderno in Cina, specifico e significativo per la cultura cinese contemporanea, seguendo i tradizionali dipinti di paesaggi cinesi che evitano l'imitazione superficiale degli esempi occidentali.
Chinese traditional landscape painting as a representation of the modern architectural design
FANG, SHIYU
2022/2023
Abstract
This thesis is an attempt to explore the potential of pre-modern Chinese painting, on its distinctive formats and schemes to achieve spatial design, as a way to interpret and design architecture. In the first part, it could be essential to get an overall and comprehensive understanding of the specific features of traditional Chinese landscape painting in terms of space. Simultaneously, there will be a series of site analyses, as the premise of how to realize the translation from traditional Chinese landscape painting to modern architectural design in a specific site. In the end, the goal of this thesis is to articulate a new approach to modern architectural design in China, one specific and meaningful to contemporary Chinese culture by following the traditional Chinese landscape paintings that eschew superficial imitation of Western examples.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
A1 board.pdf
solo utenti autorizzati dal 27/06/2024
Descrizione: A1 board
Dimensione
15.17 MB
Formato
Adobe PDF
|
15.17 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
Shiyu Fang..pdf
solo utenti autorizzati dal 27/06/2024
Descrizione: text
Dimensione
9.42 MB
Formato
Adobe PDF
|
9.42 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in POLITesi sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.
https://hdl.handle.net/10589/208817