With the advent of technology and epidemics, online meetings have become an important part of the equation. Designers need to switch between many software and design materials that appear scattered. And difficult to manage during online meetings. Considering a job like design, which requires communication and creativity, traditional meeting software such as Google Meet is not a good experience. Because of the need for communication and creativity in a job like design, traditional meeting software (such as Google Meet) does not provide a good experience. Such software cannot adequately support designers in meetings to share visual materials, interact in real time, utilize non-verbal communication, and deal with spatial relationships, among other elements needed for design. However, design efficiency and experience can be greatly improved by Metaverse because it is 3D immersive and can integrate multiple functions. In this thesis, I try to use a off-the-shelf Metaverse platform to build a design journey and space template for small design teams to collaborate together during online meetings. The platform aims to help teams of designers and engineers to better communicate, design and discuss. After the development, I tested it with 10 users in groups to gain some feedback and insights. Overall, positive user feedback on the platform's Avatar and interactive component features, as well as satisfaction with the networking capabilities, reflect the platform's success in delivering quality virtual experiences and creating communication opportunities. This positive feedback provides important guidance for further optimization and development of virtual world applications and features.

Con l'avvento della tecnologia e delle epidemie, le riunioni online sono diventate una parte importante dell'equazione. I progettisti devono passare da un software all'altro e da materiali di progettazione che appaiono sparsi. E difficili da gestire durante le riunioni online. Considerando un lavoro come quello del designer, che richiede comunicazione e creatività, un software di riunione tradizionale come Google Meet non è una buona esperienza. Considerata la necessità di comunicazione e creatività in un lavoro come quello del designer, i software di riunione tradizionali (come Google Meet) non offrono una buona esperienza. Questi software non sono in grado di supportare adeguatamente i progettisti nelle riunioni per condividere materiali visivi, interagire in tempo reale, utilizzare la comunicazione non verbale e gestire le relazioni spaziali, tra gli altri elementi necessari per la progettazione. Tuttavia, l'efficienza e l'esperienza di progettazione possono essere notevolmente migliorate dal Metaverse, perché è immersivo in 3D e può integrare più funzioni. In questa tesi, ho cercato di utilizzare una piattaforma Metaverse pronta all'uso per costruire un percorso di progettazione e un modello di spazio per piccoli team di progettazione per collaborare insieme durante le riunioni online. La piattaforma mira ad aiutare i team di designer e ingegneri a comunicare, progettare e discutere meglio. Dopo lo sviluppo, l'ho testata con 10 utenti in gruppi per ottenere feedback e approfondimenti. Nel complesso, il feedback positivo degli utenti sulle caratteristiche dell'avatar e dei componenti interattivi della piattaforma, nonché la soddisfazione per le funzionalità di rete, riflettono il successo della piattaforma nell'offrire esperienze virtuali di qualità e nel creare opportunità di comunicazione. Questo feedback positivo fornisce importanti indicazioni per l'ulteriore ottimizzazione e sviluppo delle applicazioni e delle funzionalità del mondo virtuale.

Creating Journeys and templates for design team collaboration in the Metaverse

LI, WEIYU
2022/2023

Abstract

With the advent of technology and epidemics, online meetings have become an important part of the equation. Designers need to switch between many software and design materials that appear scattered. And difficult to manage during online meetings. Considering a job like design, which requires communication and creativity, traditional meeting software such as Google Meet is not a good experience. Because of the need for communication and creativity in a job like design, traditional meeting software (such as Google Meet) does not provide a good experience. Such software cannot adequately support designers in meetings to share visual materials, interact in real time, utilize non-verbal communication, and deal with spatial relationships, among other elements needed for design. However, design efficiency and experience can be greatly improved by Metaverse because it is 3D immersive and can integrate multiple functions. In this thesis, I try to use a off-the-shelf Metaverse platform to build a design journey and space template for small design teams to collaborate together during online meetings. The platform aims to help teams of designers and engineers to better communicate, design and discuss. After the development, I tested it with 10 users in groups to gain some feedback and insights. Overall, positive user feedback on the platform's Avatar and interactive component features, as well as satisfaction with the networking capabilities, reflect the platform's success in delivering quality virtual experiences and creating communication opportunities. This positive feedback provides important guidance for further optimization and development of virtual world applications and features.
SPADONI, ELENA
ARC III - Scuola del Design
5-ott-2023
2022/2023
Con l'avvento della tecnologia e delle epidemie, le riunioni online sono diventate una parte importante dell'equazione. I progettisti devono passare da un software all'altro e da materiali di progettazione che appaiono sparsi. E difficili da gestire durante le riunioni online. Considerando un lavoro come quello del designer, che richiede comunicazione e creatività, un software di riunione tradizionale come Google Meet non è una buona esperienza. Considerata la necessità di comunicazione e creatività in un lavoro come quello del designer, i software di riunione tradizionali (come Google Meet) non offrono una buona esperienza. Questi software non sono in grado di supportare adeguatamente i progettisti nelle riunioni per condividere materiali visivi, interagire in tempo reale, utilizzare la comunicazione non verbale e gestire le relazioni spaziali, tra gli altri elementi necessari per la progettazione. Tuttavia, l'efficienza e l'esperienza di progettazione possono essere notevolmente migliorate dal Metaverse, perché è immersivo in 3D e può integrare più funzioni. In questa tesi, ho cercato di utilizzare una piattaforma Metaverse pronta all'uso per costruire un percorso di progettazione e un modello di spazio per piccoli team di progettazione per collaborare insieme durante le riunioni online. La piattaforma mira ad aiutare i team di designer e ingegneri a comunicare, progettare e discutere meglio. Dopo lo sviluppo, l'ho testata con 10 utenti in gruppi per ottenere feedback e approfondimenti. Nel complesso, il feedback positivo degli utenti sulle caratteristiche dell'avatar e dei componenti interattivi della piattaforma, nonché la soddisfazione per le funzionalità di rete, riflettono il successo della piattaforma nell'offrire esperienze virtuali di qualità e nel creare opportunità di comunicazione. Questo feedback positivo fornisce importanti indicazioni per l'ulteriore ottimizzazione e sviluppo delle applicazioni e delle funzionalità del mondo virtuale.
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