Servitization is a process of providing services along with the product as a bundle to increase the value of core product offerings to meet the customer’s demands as per the contract throughout the contractual period. In recent times, the transition of B2B manufacturers from product focused business model to a service-centric business model has begun and the aerospace industry isn’t an exception. One of the main reasons for the transition is to create a stable revenue stream and attain a competitive advantage for the organizations. The aerospace industry's supply chain is globally spread with complex connections between the network partners. Being one of the primary adopters of the servitization through the famous “power by the hour” introduced by Rolls-Royce this transition creates ripple effects in the supply chain of the organizations. The key objective of this study is to understand the servitization of aircraft industry, the problems that emerged in the supply chain due to servitization, how are they handled, and the future research agenda. By performing a comparative analysis, the findings are classified under supply chain configuration, supply chain coordination, and supply chain collaboration.
La servitizzazione è un processo che consiste nel fornire servizi insieme al prodotto come pacchetto per aumentare il valore dell'offerta del prodotto principale e soddisfare le richieste del cliente come previsto dal contratto per tutta la durata dello stesso. Negli ultimi tempi è iniziata la transizione dei produttori B2B da un modello di business incentrato sui prodotti a un modello di business incentrato sui servizi, e l'industria aerospaziale non fa eccezione. Una delle ragioni principali della transizione è la creazione di un flusso di entrate stabile e il raggiungimento di un vantaggio competitivo per le organizzazioni. La catena di fornitura dell'industria aerospaziale è diffusa a livello globale con connessioni complesse tra i partner della rete. Essendo uno dei principali adottatori della servitizzazione attraverso il famoso "power by the hour" introdotto dalla Rolls-Royce, questa transizione crea effetti a catena nella supply chain delle organizzazioni. L'obiettivo principale di questo studio è comprendere la servitizzazione dell'industria aeronautica, i problemi emersi nella catena di fornitura a causa della terziarizzazione, come vengono gestiti e l'agenda di ricerca futura. Eseguendo un'analisi comparativa, i risultati sono classificati in configurazione della catena di fornitura, coordinamento della catena di fornitura e collaborazione della catena di fornitura.
Servitization of aerospace supplychain: a literature review
RAVICHANDRAN, GOUTHAMAN
2022/2023
Abstract
Servitization is a process of providing services along with the product as a bundle to increase the value of core product offerings to meet the customer’s demands as per the contract throughout the contractual period. In recent times, the transition of B2B manufacturers from product focused business model to a service-centric business model has begun and the aerospace industry isn’t an exception. One of the main reasons for the transition is to create a stable revenue stream and attain a competitive advantage for the organizations. The aerospace industry's supply chain is globally spread with complex connections between the network partners. Being one of the primary adopters of the servitization through the famous “power by the hour” introduced by Rolls-Royce this transition creates ripple effects in the supply chain of the organizations. The key objective of this study is to understand the servitization of aircraft industry, the problems that emerged in the supply chain due to servitization, how are they handled, and the future research agenda. By performing a comparative analysis, the findings are classified under supply chain configuration, supply chain coordination, and supply chain collaboration.File | Dimensione | Formato | |
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Descrizione: Laurea Magistrale final thesis
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https://hdl.handle.net/10589/209274