The thesis focuses on the integration of service facilities into railway capacity management, by examining two service facilities - storage sidings and freight terminals - in Italy and Slovenia. In collaboration with Forum Train Europe, the European railway undertakings association, the author conducted interviews with relevant stakeholders across different countries to create insights into the field's current practices, issues, and market needs. The research has a three-stage objective. Firstly, current practices and alignments are examined to create an understanding of the actual workings of capacity allocation in the service facilities. Secondly, issues, market needs, and best practices are identified. Thirdly, market-driven suggestions are made on the integration of the service facilities in the future European Timetable Redesing (TTR) capacity management process. Results show that three main issues in storage sidings regard the definition, the allocation process, and long-term planning. The main problems related to freight terminals regard the planner of slots, final stations and shunting companies, and slot integration in rail path allocation. Moreover, stakeholders stressed the importance of more transparent and regularly-updated information about both service facilities.
La tesi si concentra sull'integrazione degli impianti di servizio nella gestione della capacità ferroviaria, esaminando due impianti di servizio - binari di deposito e terminal merci - in Italia e Slovenia. In collaborazione con Forum Train Europe, l'associazione delle imprese ferroviarie europee, l'autore ha condotto interviste con attori ferroviari in diversi paesi, per approfondire le pratiche attuali, le problematiche e le esigenze di mercato. L'obiettivo della ricerca si articola in tre fasi. In primo luogo, sono esaminate le pratiche e gli allineamenti attuali per comprendere il funzionamento effettivo di assegnazione di capacità negli impianti di servizio. Successivamente, sono identificate le problematiche, le esigenze del mercato e le migliori pratiche. Infine, sono presentati suggerimenti basati sul mercato per l'integrazione degli impianti di servizio nel futuro processo europeo di gestione della capacità Timetable Redesing (TTR). I risultati mostrano che i tre problemi principali relativi ai binari di deposito riguardano la definizione, il processo di assegnazione e la pianificazione a lungo termine. Mentre per i terminal merci riguardano la pianificazione degli slot, le stazioni finali e le società di manovra e l'integrazione degli slot dei terminal nell'assegnazione delle tracce orario. Inoltre, gli attori ferroviari hanno sottolineato l'importanza di informazioni più trasparenti e regolarmente aggiornate riguardanti entrambi gli impianti di servizio.
The integration of service facilities into railway capacity management : storage siding and freight terminal
Miccoli, Giuseppe
2022/2023
Abstract
The thesis focuses on the integration of service facilities into railway capacity management, by examining two service facilities - storage sidings and freight terminals - in Italy and Slovenia. In collaboration with Forum Train Europe, the European railway undertakings association, the author conducted interviews with relevant stakeholders across different countries to create insights into the field's current practices, issues, and market needs. The research has a three-stage objective. Firstly, current practices and alignments are examined to create an understanding of the actual workings of capacity allocation in the service facilities. Secondly, issues, market needs, and best practices are identified. Thirdly, market-driven suggestions are made on the integration of the service facilities in the future European Timetable Redesing (TTR) capacity management process. Results show that three main issues in storage sidings regard the definition, the allocation process, and long-term planning. The main problems related to freight terminals regard the planner of slots, final stations and shunting companies, and slot integration in rail path allocation. Moreover, stakeholders stressed the importance of more transparent and regularly-updated information about both service facilities.File | Dimensione | Formato | |
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https://hdl.handle.net/10589/209309