Augmented reality (AR) has proven to be a transformative technology with the potential to enhance user experiences in several fields. As it continues to grow and advance, its usability becomes a crucial concern for the design field. We aim to explore the challenges and opportunities associated with usability in mobile augmented reality. And attempt to provide practical ways for designers to design mobile AR experiences. Our primary objective is to researcvh relevant usability principles of AR to develop a design tool that enables interaction designers to incorporate these principles into their design workflows. We tackled this objective by adopting the double-diamond methodology, which consists of four stages: Discover, Define, Develop, and Deliver. (Design Council, 2004) And by including several approaches: desk research, field methods, and design and testing methodologies. The end results are a list of design considerations for mobile AR, a design toolkit that helps interaction designers to design digital products in mobile augmented reality, and several conclusions from the whole process were synthesized.

La realtà aumentata (AR) ha dimostrato di essere una tecnologia trasformativa con il potenziale per migliorare le esperienze degli utenti in diversi campi. Mentre continua a crescere e progredire, la sua usabilità diventa una preoccupazione cruciale per il campo del design. In questo progetto miriamo ad esplorare le sfide e le opportunità associate all’usabilità nella realtà aumentata fornendo, inoltre, modi pratici per progettare esperienze AR per dispositivi mobile. Il nostro obiettivo principale è quello di ricercare i principi di usabilità rilevanti dell’AR per sviluppare uno strumento di progettazione che consenta a chiunque di incorporare questi principi nei loro flussi di lavoro di progettazione. Abbiamo affrontato questo obiettivo adottando la metodologia del doppio diamante, che consiste in quattro fasi: Discover, Define, Develop, e Deliver.(Design Council, 2004) e includendo diversi approcci: ricerca documentale, metodi sul campo, metodologie di progettazione e test. I risultati finali sono un elenco di considerazioni di progettazione per l’AR mobile, un toolkit di progettazione che aiuta i designer a progettare prodotti digitali e alcune conclusioni sintetizzate dell’intero processo.

Mobile augmented reality and user experience: design considerations and design process toolkit

Knell, Nicolas Andres
2022/2023

Abstract

Augmented reality (AR) has proven to be a transformative technology with the potential to enhance user experiences in several fields. As it continues to grow and advance, its usability becomes a crucial concern for the design field. We aim to explore the challenges and opportunities associated with usability in mobile augmented reality. And attempt to provide practical ways for designers to design mobile AR experiences. Our primary objective is to researcvh relevant usability principles of AR to develop a design tool that enables interaction designers to incorporate these principles into their design workflows. We tackled this objective by adopting the double-diamond methodology, which consists of four stages: Discover, Define, Develop, and Deliver. (Design Council, 2004) And by including several approaches: desk research, field methods, and design and testing methodologies. The end results are a list of design considerations for mobile AR, a design toolkit that helps interaction designers to design digital products in mobile augmented reality, and several conclusions from the whole process were synthesized.
SPADONI, ELENA
ARC III - Scuola del Design
5-ott-2023
2022/2023
La realtà aumentata (AR) ha dimostrato di essere una tecnologia trasformativa con il potenziale per migliorare le esperienze degli utenti in diversi campi. Mentre continua a crescere e progredire, la sua usabilità diventa una preoccupazione cruciale per il campo del design. In questo progetto miriamo ad esplorare le sfide e le opportunità associate all’usabilità nella realtà aumentata fornendo, inoltre, modi pratici per progettare esperienze AR per dispositivi mobile. Il nostro obiettivo principale è quello di ricercare i principi di usabilità rilevanti dell’AR per sviluppare uno strumento di progettazione che consenta a chiunque di incorporare questi principi nei loro flussi di lavoro di progettazione. Abbiamo affrontato questo obiettivo adottando la metodologia del doppio diamante, che consiste in quattro fasi: Discover, Define, Develop, e Deliver.(Design Council, 2004) e includendo diversi approcci: ricerca documentale, metodi sul campo, metodologie di progettazione e test. I risultati finali sono un elenco di considerazioni di progettazione per l’AR mobile, un toolkit di progettazione che aiuta i designer a progettare prodotti digitali e alcune conclusioni sintetizzate dell’intero processo.
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Mobile Augmented Reality and User experience design considerations and design process - Knell Nicolas - 963638 - Digital and Interaction Design - laurea magistrale thesis.pdf

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Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/10589/211144