This thesis explores the use of digital tools to enhance the planning process of a network of public spaces in the city of Yerevan, the capital of Armenia. The focus is on how to create/improve a socially efficient public space network that promotes pedestrian movement and limits the use of cars, in alignment with the emergence 15-minute city strategies that are discussing in many cities. The study aims to understand the qualitative characteristics of a public space network, while exploring the role of digital tools in the planning process. In order to do this, the thesis will discuss the relevance of data analysis from GPS-enabled sensor data, and smart phone application data. An attractivity index for nodes (public spaces) and a Street Preference Measure have been developed through the utilization of digital tools. These two indices will help for the planning processes of network of public spaces. It gives an opportunity to quickly select the potential nodes and linear elements to include in the network. The study aims at providing insights into how digital tools can be effectively used to support the creation of a vibrant and functional network of public spaces in the city.
Questa tesi esplora l'uso di strumenti digitali per migliorare il processo di pianificazione di una rete di spazi pubblici nella città di Yerevan, la capitale dell'Armenia. L'attenzione si concentra su come creare/migliorare una rete di spazi pubblici socialmente efficiente che promuova il movimento dei pedoni e limiti l'uso delle automobili, in linea con le strategie emergenti di 15 minuti di città che stanno discutendo in molte città. Lo studio mira a comprendere le caratteristiche qualitative di una rete di spazi pubblici, esplorando al contempo il ruolo degli strumenti digitali nel processo di pianificazione. A tal fine, la tesi discuterà l'importanza dell'analisi dei dati provenienti da sensori GPS e da applicazioni per smartphone. Attraverso l'utilizzo di strumenti digitali sono stati sviluppati un indice di attrattività per i nodi (spazi pubblici) e una misura di preferenza per le strade. Questi due indici saranno utili per i processi di pianificazione della rete di spazi pubblici. Offrono l'opportunità di selezionare rapidamente i potenziali nodi e gli elementi lineari da includere nella rete. Lo studio mira a fornire indicazioni su come gli strumenti digitali possano essere utilizzati efficacemente per sostenere la creazione di una rete di spazi pubblici vivace e funzionale nella città.
Regenerating Yerevan : planning a network of public spaces with the support of data-driven approach
Ghazaryan, Razmik
2022/2023
Abstract
This thesis explores the use of digital tools to enhance the planning process of a network of public spaces in the city of Yerevan, the capital of Armenia. The focus is on how to create/improve a socially efficient public space network that promotes pedestrian movement and limits the use of cars, in alignment with the emergence 15-minute city strategies that are discussing in many cities. The study aims to understand the qualitative characteristics of a public space network, while exploring the role of digital tools in the planning process. In order to do this, the thesis will discuss the relevance of data analysis from GPS-enabled sensor data, and smart phone application data. An attractivity index for nodes (public spaces) and a Street Preference Measure have been developed through the utilization of digital tools. These two indices will help for the planning processes of network of public spaces. It gives an opportunity to quickly select the potential nodes and linear elements to include in the network. The study aims at providing insights into how digital tools can be effectively used to support the creation of a vibrant and functional network of public spaces in the city.File | Dimensione | Formato | |
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