Just as the center of the city is, the periphery of the city is naturally formed. In any way, the realm of human history without human traces is bound to be declined. As with differences in the causes and extent of the decline, Rogoredo railway station serves as a gateway to the city's large traffic, but is also bordered by the periphery of the city of Milan. There is a residential complex called Corvetto within a 10-minute walk around Rogoredo railway station. The Rogoredo railway station is a poorly managed street, and there are factory complexes, industrial and commercial facilities for historical and geographical reasons. Due to the nature of a small city called Milan, areas of various characteristics gather to form a city, but Rogoredo nevertheless needs urban regeneration to buffer different urban functions. It is time to get out of the construction noise caused by redevelopment and gradually re-establish urban street safety. The Rogoredo railway station is still the internode of Milan, where numerous users come and go every day. We should no longer have a reason to visit Milan in the city centre. Based on public space, cultural function can be attractive and accessible program in this degraded area. The basis of urban regeneration comes first from residents who live there, but at the same time, some special element that makes visitors attractive is needed. There is no absolute answer or process to achieve urban regeneration. What is important in practicing urban regeneration every day is whether we can continue to develop without missing the social and economic context, and we need to establish systematic and clear steps with users.
Proprio come è il centro della città, la periferia della città è naturalmente formata. In ogni modo, il regno della storia umana senza tracce umane è destinato a decadere. Come per le differenze tra le cause e l'ampiezza del declino, la stazione ferroviaria di Rogoredo serve da porta d'accesso al grande traffico della città, ma è anche confinata dalla periferia della città di Milano. Il complesso residenziale Corvetto è situato a 10 minuti a piedi intorno alla stazione di Rogoredo. La stazione ferroviaria Rogoredo è una strada mal gestita e vi sono complessi di fabbrica, impianti industriali e commerciali per motivi storici e geografici. A causa della natura di una piccola città chiamata Milano, aree di varie caratteristiche si riuniscono per formare una città, ma Rogoredo ha comunque bisogno di rigenerazione urbana per tamponare diverse funzioni urbane. E' giunto il momento di uscire dal rumore causato dalla ristrutturazione e di ripristinare gradualmente la sicurezza stradale nelle città. La stazione ferroviaria Rogoredo è ancora l'internode di Milano, dove numerosi utenti vanno e vengono ogni giorno. Non dovremmo più avere motivo di visitare Milano nel centro della città. Sulla base dello spazio pubblico, la funzione culturale può essere attraente e accessibile in questa zona degradata. La base della rigenerazione urbana proviene innanzi tutto dai residenti che vi vivono, ma allo stesso tempo è necessario un elemento speciale che renda i visitatori attraenti. Non esiste una risposta assoluta o un processo di rigenerazione urbana. Ciò che conta nella pratica della rigenerazione urbana ogni giorno è se possiamo continuare a svilupparci senza perdere il contesto sociale ed economico, e dobbiamo stabilire misure sistematiche e chiare con gli utenti.
Re-organization the peripheral neighborhood in Rogoredo through intervention of transitional space
Kim, Soyoung
2022/2023
Abstract
Just as the center of the city is, the periphery of the city is naturally formed. In any way, the realm of human history without human traces is bound to be declined. As with differences in the causes and extent of the decline, Rogoredo railway station serves as a gateway to the city's large traffic, but is also bordered by the periphery of the city of Milan. There is a residential complex called Corvetto within a 10-minute walk around Rogoredo railway station. The Rogoredo railway station is a poorly managed street, and there are factory complexes, industrial and commercial facilities for historical and geographical reasons. Due to the nature of a small city called Milan, areas of various characteristics gather to form a city, but Rogoredo nevertheless needs urban regeneration to buffer different urban functions. It is time to get out of the construction noise caused by redevelopment and gradually re-establish urban street safety. The Rogoredo railway station is still the internode of Milan, where numerous users come and go every day. We should no longer have a reason to visit Milan in the city centre. Based on public space, cultural function can be attractive and accessible program in this degraded area. The basis of urban regeneration comes first from residents who live there, but at the same time, some special element that makes visitors attractive is needed. There is no absolute answer or process to achieve urban regeneration. What is important in practicing urban regeneration every day is whether we can continue to develop without missing the social and economic context, and we need to establish systematic and clear steps with users.File | Dimensione | Formato | |
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